Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Perłowa Śliwka
Autor Wiadomość
chudy771 
Mitsumaniak
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 14-07-2014, 14:46   Perłowa Śliwka

Witam :D

Moja historia zaczęła się jakieś 5-6 lat temu, kiedy to przypadkiem na Allegro trafiłem na Galanta w kombi z beżowymi skórami i pseudo-drewnianym wnętrzem. Od tego zaczęło się przeglądanie forum MM, czytanie tematów, opisów samochodów. Wiedziałem, że takiego muszę mieć, koniecznie z silnikiem 2.5 V6. Rzeczywistość zweryfikowała marzenia i dwa lata temu do wyboru miałem Galanta z 1997r (dalej) i BMW E46 320d (bliżej) i niestety padło na bawarskiego diesela :)

Był to (za) długi i ciężki romans, pochłaniający zbyt duże worki pieniędzy. Biorąc pod uwagę fakt, że była to jedna z najbiedniejszych wersji z silnikiem diesela, który miał średnie opinie, zapadła decyzja o sprzedaży. Nie było warto inwestować w to padło (BMW nie rdzewieją? Yhy, przez próg pięść by mogła przejść). W maju tego roku sprzedałem E46 i zacząłem poszukiwania następcy. Szukałem czegoś nowszego, na początku rozglądałem się za Vectrami C, Signum, Octavia II, Superb, Alfa Romeo 159, Lancer X.

I znowu mnie wzięło na Galanta. Bo przecież lepiej wydać kilkanaście tyś mniej i mieć kasę na naprawy, doposażenie. Kryteria były bardzo wygórowane. Czarny Avance sedan w manualu z czarną, skórzaną tapicerką. Realia znowu skorygowały plany i tak o to kupiłem..

Fioletowego Avance'a w sedanie i bez skóry.

Coś więcej o aucie:
Rok produkcji: 2002r
Pierwsza rejestracja: 09/2003r
Przebieg: 146000
Kolor: Fioletowa perła T08C

Wyposażenie:
- Okropne felgi 15" z okropnymi zimowymi oponami
- Elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka
- Klimatronik
- Tempomat
- Składane lusterka (często występowały?)

Poprzedni właściciel wymienił rozrząd przy przebiegu 120tyś, zrobił porządnie nadkola oraz pełną konserwację podwozia. Do auta dostałem również łączniki stabilizatora.

Po zakupie zrobiłem:
- Wymiana oleju (LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40), płukanka (LIQUI MOLY Engine Flush) i filtr oleju
- Wymiana pompy paliwa (Hart) i filtra paliwa
- Wymiana łączników stabilizatora (TRW)
- Odbój amortyzatora prawy przód
- Amortyzatory tył + odboje + osłony (Monroe ReFlex)
- Reanimacja krańcówek drzwi
- Reanimacja anteny elektrycznej - obeszło się bez wymiany bata

151786km:
- Montaż instalacji LPG (sterownik LPG TECH, reduktor KME GOLD, wtryski Barracuda)

153571km:
- Przegląd po 1tys km instalacji LPG

158000km:
- Wymiana oleju i filtra oleju

161700km:
- Wymiana filtra powietrza i małej plecionki

165400km:
- Wymiana świec
- Regeneracja aparatu zapłonowego
- Czyszczenie zbiornika paliwa
- Wymiana pompy paliwa

162130km:
- Przegląd po 10tys km instalacji LPG

173400km:
- Przegląd po 20tys km instalacji LPG
- Wymiana oleju i filtra oleju

176000km:
- wymiana klocków hamulcowych przód
- wymiana sprzęgiełka sprężarki klimatyzacji
- wyciek z dekielka skrzyni + wymiana oleju Elf Tranself NFJ 75W80

178300km:
- wymiana pasków osprzętu na Bando (zdjęte oryginały)
- wymiana rolki napinacza
- wymiana rozrządu z pompą wody i napinaczem + uszczelniacze
- wymiana sprzęgła
- wymiana tulei wahaczy
- wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza, filtra paliwa

183579km:
- Przegląd po 30tys km instalacji LPG

184200km:
- wymiana półosi lewej krótkiej

191247km:
- Wymiana klocków hamulcowych tył

Niestety, nadal dręczą mnie problemy. Pierwszym jest odpalanie - zależnie od humoru. Czasami od pyknięcia, a zazwyczaj trzeba kręcić 3-5 sekund. Zdarza się to praktycznie za każdym razem jak auto postoi minimum 20 minut, jeżeli przerwa jest krótsza to pali od strzała.

Poza tym trochę nierówna praca silnika (jak na moje) na wolnych obrotach, duże spalanie, zapach niedopalonej benzyny i czarna końcówka wydechu. Dobrze obstawiam, że to któraś sonda lambda? Brak CE, komputer nie wywala ponoć żadnych błędów..

Na koniec parę fotek, niekoniecznie super jakości, ale się poprawię:







Ostatnio zmieniony przez chudy771 25-08-2016, 20:59, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 14-07-2014, 14:54   

Nooo piękna maszynka :) I kolega widzę CBY tak jak i ja :D


Szerokośći, bezawaryjności i zapraszam na forum regionalne kuj-pom :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
rothen 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 46
Skąd: Świdnica/Wrocław
Wysłany: 14-07-2014, 14:56   

baardzo dobry wybór, kolor musze przyznać ciekawy no i liczę na to, że celujesz w jakieś ładne (WIĘKSZE) felgi :)
 
 
demoniszcze 
Mitsumaniak


Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-07-2014, 16:00   

W kuj-pom się robi coraz więcej Galantów ;) Fajny kolor! Co do ciężkiego palenia to pewnie standard, czyli Kable, Świece, Kopułka + Palec do wymiany... (chyba też pod niedomaganie tego układu możnaby podciągnąć nierówną prace na niskich obrotach??)
_________________
Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0

był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107

był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM

Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM
 
 
chudy771 
Mitsumaniak
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-07-2014, 16:14   

Cytat:
baardzo dobry wybór, kolor musze przyznać ciekawy no i liczę na to, że celujesz w jakieś ładne (WIĘKSZE) felgi


Felgi, skóry, radio 2 din i pewnie coś tam jeszcze w praniu wyjdzie :)

demoniszcze napisał/a:
Co do ciężkiego palenia to pewnie standard, czyli Kable, Świece, Kopułka + Palec do wymiany... (chyba też pod niedomaganie tego układu możnaby podciągnąć nierówną prace na niskich obrotach??)

Świece i kable (chyba niebieskie NGK) wymienił poprzedni właściciel. W takim razie muszę sprawdzić kopułkę.

P.S. Nie pojawiasz się czasem w Solcu? Często widuję srebrnego kombi :)
_________________

 
 
demoniszcze 
Mitsumaniak


Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-07-2014, 16:52   

Nie to nie ja, srebrnych chyba najwięcej ;)
_________________
Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0

był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107

był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM

Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 14-07-2014, 16:55   

demoniszcze napisał/a:
srebrnych chyba najwięcej


nooo :P
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-07-2014, 21:42   

Gratulacje i zadowolenia ;-)
chudy771 napisał/a:
Wymiana pompy paliwa (Hart)
To już lepszy używany oryginał :P
chudy771 napisał/a:
Pierwszym jest odpalanie - zależnie od humoru. Czasami od pyknięcia, a zazwyczaj trzeba kręcić 3-5 sekund. Zdarza się to praktycznie za każdym razem jak auto postoi minimum 20 minut, jeżeli przerwa jest krótsza to pali od strzała.
Uzależnione od warunków, poziomu auta, etc :?:
chudy771 napisał/a:
Poza tym trochę nierówna praca silnika (jak na moje) na wolnych obrotach, duże spalanie, zapach niedopalonej benzyny i czarna końcówka wydechu. Dobrze obstawiam, że to któraś sonda lambda? Brak CE, komputer nie wywala ponoć żadnych błędów..
Wiećej konkretów, bo na starcie to kopułka, palec, świece, przewody, no i oczywiście kontrola parametrów rzeczywistych pracy sond (są 4 :P )
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
John24 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 03 M\T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 162
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-07-2014, 22:45   

Kolego gdzie go wyczailes i kiedy??
 
 
chudy771 
Mitsumaniak
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-07-2014, 01:28   

robertdg napisał/a:
To już lepszy używany oryginał

Pompa wymieniona z nadzieją, że zacznie normalnie odpalać. Nadal mam poprzednią, jak ta padnie to wróci z powrotem najwyżej. :wink:

robertdg napisał/a:
Uzależnione od warunków, poziomu auta, etc


Pogoda nie ma znaczenia, czy upał, czy ulewa, zachowuje się tak samo. Poziom auta też raczej nie ma znaczenia, podlewaruję i sprawdzę czy coś to zmienia.

Postaram się jeszcze nagrać filmik jak to odpala i chodzi. Kopułkę też rozbiorę i zajrzę co tam się dzieje :)

John24 napisał/a:
Kolego gdzie go wyczailes i kiedy??

W połowie czerwca pojawił się na OLX/Tablica. Pomiędzy Brzeskiem, a Tarnowem. Po rozmowie z właścicielem stwierdziłem, że zaryzykuję podróż 600km w jedną stronę :P Z tego co mówił to wystawiał go już wcześniej (Luty) z dość wysoką ceną, jednak nikt nawet nie zadzwonił. Ja od razu jak go znalazłem to zadzwoniłem i zarezerwowałem
_________________

 
 
John24 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 03 M\T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 162
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-07-2014, 18:07   

Cytat:
W połowie czerwca pojawił się na OLX/Tablica. Pomiędzy Brzeskiem, a Tarnowem. Po rozmowie z właścicielem stwierdziłem, że zaryzykuję podróż 600km w jedną stronę Z tego co mówił to wystawiał go już wcześniej (Luty) z dość wysoką ceną, jednak nikt nawet nie zadzwonił. Ja od razu jak go znalazłem to zadzwoniłem i zarezerwowałem

Ktos mnie tutaj ubiegl :mrgreen:
 
 
chudy771 
Mitsumaniak
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-07-2014, 20:37   

Problemów z odpalaniem ciąg dalszy...
Wymieniona pompa paliwa, filtr paliwa, dla pewności założony nawet zawór zwrotny - nic.
Świece, kable nowe
Teraz wymieniona kopułka i palec (obie rzeczy Blue Print). Zero zmian.. jakieś pomysły? :?
_________________

 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 21-07-2014, 21:37   

jak już zapali to silnik pracuje równo?
Podstawa to sprawdzić błędy ECU.
Jeżeli tam wszystko ok to pomiar kompresji na cylindrach.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
chudy771 
Mitsumaniak
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-07-2014, 22:20   

Jak zapali to jest ok. Po wymianie kopułki i palca znacznie się poprawiło. W szczególności brak drgań podczas przyspieszania i szarpania po puszczeniu gazu.

Błędów ECU brak, z ABSa wyszły błędy 13, 14, 15, 21, 22

Chyba zostaje tylko pomiar kompresji..
_________________

 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 21-07-2014, 22:46   

chudy771 napisał/a:
Jak zapali to jest ok. Po wymianie kopułki i palca znacznie się poprawiło. W szczególności brak drgań podczas przyspieszania i szarpania po puszczeniu gazu.


A może sam aparat zapłonowy coś nie działa? skoro mówisz, że po zmianie palca rozdzielacza i kopułki coś sie zmieniło ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.