[CA4A 1.6] Obroty silnika - jakby ssanie nie wyłączało |
Autor |
Wiadomość |
KoraX
Mitsumaniak

Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
|
Wysłany: 19-03-2013, 21:20 [CA4A 1.6] Obroty silnika - jakby ssanie nie wyłączało
|
|
|
Witam,
Było już kilka razy o obrotach silnika jednak jakby żaden z tematów nie jest bliski temu zjawisku który zaobserwowałem w swoim CAO
Mianowicie:
Po odpaleniu na totalnie zimnym silniku silnik wchodzi ładnie na obroty (ok. 2 tys.) ssanie działa jak należy. Jednak w miare wzrostu temperatury zaobserwowałem iż w pewnym momencie tak jakby ssanie odpuszczało i obroty chciały spaść (tzn. spadają do 1,5-1,2 tys) aby nagle znów wzrosnąć do 2 tys. .... i tak już zostaje tak długo jak tylko silnik chodzi.
Jak wyłącze silnik już rozgrzany i po 20 sekundach znów odpalę to elegancko chodzi na wolnych (poniżej 1 tysiąca).
Nie zaobserwowałem żadnych falowań czy szarpań, po prostu tak jakby ssanie cały czas trzymało.
Wymieniłem czujnik (termowłącznik) i dalej to samo!
Miał ktoś podobny objaw?
Czy może to być związane z rozregulowanymi zaworami (nie regulowane były od daaaawna i juz je słychać)
Jest to na tyle denerwujące że na pełnym baku robię 500 km! |
_________________ * * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-03-2013, 20:02
|
|
|
Sprawdź drugi czujnik który znajkduje się obok tego na jedną wtyczke, jest na dwa piny w kostce, jak to nie pomoże trzeba sprawdzić silniczek krokowy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-03-2013, 22:34
|
|
|
Dla pewności nie zaszkodzi zrobić reset komputera (ECU).
I przejść przez procedurę po resecie.
Znajdziesz na forum mnóstwo opisów.
Może pomóc. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-03-2013, 12:46
|
|
|
A ja bym zaczął od poruszania wtyczkami (kilka razy wyjąć i włożyć), szczególnie taka dość szeroką w pobliżu filtra powietrza (nie pamiętam od czego to jest). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-03-2013, 19:55
|
|
|
Hornet napisał/a: | dość szeroką w pobliżu filtra powietrza (nie pamiętam od czego to jest) | Od przepływomierza powietrza. |
|
|
|
 |
KoraX
Mitsumaniak

Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
|
Wysłany: 23-04-2013, 10:04
|
|
|
Siema,
Problem rozwiązany. Niestety nie pomogło ruszanie wtyczkami, reset kompa ani nawet wymiana czujnika (pewnie 50 PLN wydane bez potrzeby).
Padł -wylał- kondensator no i to też spowodowało (prawdopodobnie) uszkodzenie krokowca. Znajomy "Magik" elektryk tutaj pomógł ale nie obyło się bez wymiany przepustnicy z krokowcem - koszt 170 PLN z wysyłką.
Myslę że zwróci się już przy pierwszym tankowaniu bo palił 10/100
Dzięki za chęć pomocy. |
_________________ * * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 |
|
|
|
 |
|