Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Obroty silnika - jakby ssanie nie wyłączało
Autor Wiadomość
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
  Wysłany: 19-03-2013, 21:20   [CA4A 1.6] Obroty silnika - jakby ssanie nie wyłączało

Witam,
Było już kilka razy o obrotach silnika jednak jakby żaden z tematów nie jest bliski temu zjawisku który zaobserwowałem w swoim CAO
Mianowicie:
Po odpaleniu na totalnie zimnym silniku silnik wchodzi ładnie na obroty (ok. 2 tys.) ssanie działa jak należy. Jednak w miare wzrostu temperatury zaobserwowałem iż w pewnym momencie tak jakby ssanie odpuszczało i obroty chciały spaść (tzn. spadają do 1,5-1,2 tys) aby nagle znów wzrosnąć do 2 tys. .... i tak już zostaje tak długo jak tylko silnik chodzi.
Jak wyłącze silnik już rozgrzany i po 20 sekundach znów odpalę to elegancko chodzi na wolnych (poniżej 1 tysiąca).
Nie zaobserwowałem żadnych falowań czy szarpań, po prostu tak jakby ssanie cały czas trzymało.
Wymieniłem czujnik (termowłącznik) i dalej to samo! :doubt:
Miał ktoś podobny objaw? :doubt:
Czy może to być związane z rozregulowanymi zaworami (nie regulowane były od daaaawna i juz je słychać)

Jest to na tyle denerwujące że na pełnym baku robię 500 km! :mrgreen:
_________________
* * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-03-2013, 20:02   

Sprawdź drugi czujnik który znajkduje się obok tego na jedną wtyczke, jest na dwa piny w kostce, jak to nie pomoże trzeba sprawdzić silniczek krokowy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-03-2013, 22:34   

Dla pewności nie zaszkodzi zrobić reset komputera (ECU).
I przejść przez procedurę po resecie.
Znajdziesz na forum mnóstwo opisów.
Może pomóc.
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-03-2013, 12:46   

A ja bym zaczął od poruszania wtyczkami (kilka razy wyjąć i włożyć), szczególnie taka dość szeroką w pobliżu filtra powietrza (nie pamiętam od czego to jest).
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-03-2013, 19:55   

Hornet napisał/a:
dość szeroką w pobliżu filtra powietrza (nie pamiętam od czego to jest)
Od przepływomierza powietrza.
 
 
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
Wysłany: 23-04-2013, 10:04   

Siema,
Problem rozwiązany. Niestety nie pomogło ruszanie wtyczkami, reset kompa ani nawet wymiana czujnika (pewnie 50 PLN wydane bez potrzeby).
Padł -wylał- kondensator no i to też spowodowało (prawdopodobnie) uszkodzenie krokowca. Znajomy "Magik" elektryk tutaj pomógł ale nie obyło się bez wymiany przepustnicy z krokowcem - koszt 170 PLN z wysyłką.
Myslę że zwróci się już przy pierwszym tankowaniu bo palił 10/100 :mrgreen:
Dzięki za chęć pomocy.
_________________
* * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.