Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
chłodnica
Autor Wiadomość
krzysiek 
Nowy Forumowicz
Kris

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 13
Skąd: wawa
Wysłany: 28-03-2013, 19:04   chłodnica

mam wersje australiską padła mi chłodnica,ale ze mojej poprzedniej drzewo przez droge przechodziło to częsci troche zostało a była to wersja japońska.Przekładam jest ok pasuje,tyle ze brak czujnika temperatury ktury w wersji australia byl na dole po prawej, czy chłodnica z japońca jest nie orginalna?
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-03-2013, 20:51   

W ogóle nie masz czujnika, czy tylko brakuje jednego? Jeśli w chłodnicy jest tylko jeden czujnik pochodzi ona z sigmy wyprodukowanej po listopadzie 92r. Wcześniejsze modele miały dwa czujniki.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-03-2013, 21:24   

Jaki masz samochód? Kombi czy sedan? Który rok? Początek VINu pomoże ustalić jaki rocznik.

Sedan ma w tej postaci VIN JMBSxF16AyY000000

x=N,R manual,automat
y=M-91 N-92 P-93 S-95

czyli

JMBSNF16ASY000100 - Manual z 1995 roku
JMBSRF16AMY000100 - Automat z 1991 roku

Pytam o rocznik, bo auta 91-92 maja 2 czujniki w chłodnicy, auta 93-95 nie mają ich w ogóle.

Natomiast kombi ma 1 czujnik w chłodnicy na dole, natomiast drugi czujnik siedzi przy obudowie termostatu.

PS. Domyślam się że miałeś sedana, prawdopodobnie 93-95 bo nie masz w ogóle czujników...
PS2. Zrozumiałem to co napisałeś, ale następnym razem proszę przeczytaj swój post i popracuj nad interpunkcją ;) - ciężko mi było zrozumieć o co chodzi
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-03-2013, 22:28   

Człowiek całe życie się uczy, dzięki Łukasz za sprostowanie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
krzysiek 
Nowy Forumowicz
Kris

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 13
Skąd: wawa
Wysłany: 29-03-2013, 06:14   

Mam kombi 94r i są dwa czujniki jeden w chłodnicy drugi w przy termostacie.Włożyłem chłodnice ktura nie ma czujnika temperatuy zostaje wolna kość od tego czyjnika.Czy teraz wentylatory będą pracowac na jednym czujniku ktury jest przy termostacie? czy podpiąc tą wolną kość pod ten czujnik w obudowie termostatu?
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29-03-2013, 16:44   

krzysiek napisał/a:
zostaje wolna kość od tego czyjnika.

Spokojnie możesz zostawić tą kość niepodłączoną.
krzysiek napisał/a:
Czy teraz wentylatory będą pracowac na jednym czujniku ktury jest przy termostacie?

Tak
krzysiek napisał/a:
czy podpiąc tą wolną kość pod ten czujnik w obudowie termostatu?

Nie
W sigmie wentylatory włączają się w dwóch zakresach temperaturowych na niskim(82-89°C) i wysokim biegu(96-104°C). Gdy nie podłączysz czujnika w chłodnicy, będzie włączał się od razu wysoki bieg (ale przy wyższej temperaturze cieczy chłodzącej). Ja tak mam od jesieni (padł czujnik) i nie zauważyłem niepokojących zmian. Jednak uważam to tylko za rozwiązanie czasowe.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 30-03-2013, 16:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 29-03-2013, 19:05   

Osobiscie po wymianie chłodnicy na wersję australia - jeden czujnik - zmian nie zauważyłem , wentylatorki się załączają ale czekam na chłodnicę bardziej wydajną .
Zaleciłbym zerknąc do ortografi gdyż ciężko cokolwiek zrozumieć
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-03-2013, 16:34   

Co do chłodnicy to nie jest tak że "nie ma różnic". Różnica jest taka że jeden z czujników załącza wentylatory wcześniej na niskie obroty, tak jak wspomniał Wojtek. Dlatego w przypadku kiedy zostaje jeden z czujników to albo wentylatory chodzą na niskich obrotach, ale załączą się wcześniej lub załączą się na pełnej mocy przy wyższej temperaturze. W kombi wygląda to tak, że czujnik w chłodnicy włącza niskie obroty, czujnik w obudowie termostatu u góry - wysokie. Propozycja jest taka - zamienić czujnik z chłodnicy (niska temperatura) z czujnikiem u góry. Wtedy wcześniej włączy się wentylator na pełnych obrotach i nie będzie ryzyka ugotowania silnika.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 31-03-2013, 13:39   

Łukasz opisał to dosłownie ...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.