 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Potrzebna pomoc z SS |
Autor |
Wiadomość |
xrzysiek
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.3 60kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 17-04-2013, 22:18 Potrzebna pomoc z SS
|
|
|
Witam wszystkich.
Stałem się niedawno szczęśliwym posiadaczem SS z 2001 roku 1.3,
Samochód na benzynie jeździł w miarę ok na gazie czasami zachowywał się tak jak by dostawał "lewe" powietrze przez co dzisiaj zabrałem się za oględziny i okazało się że rura idąca od filtra do przepustnicy miała pęknięcie. Rurę uszczelniłem, ale...
przy okazji zabrałem się za poczyszczenie niektórych styków, które były zaśniedziałe i wymianę klemę minusowej z akumulatora .. 10 - 15 minut spokojnie minęło i tu jest problem bo:
SS jestem w stanie odpalić ale przy puszczeniu go na luz schodzi do zera z obrotami i gaśnie, gdy dodam gazu obroty brzmią na znacznie wyższe niż, te które pokazuje obrotomierz, dodam, że zdarzało mu się wcześniej gasnąć przy puszczeniu go na luzie np. przy dojechaniu do skrzyżowania,
Próbowałem go uczyć według instrukcji zawartej w instrukcji obsługi tj.
1)Uruchomiłem silnik (musiałem pilnować by nie zgasło więc podtrzymywałem mu obroty),
nagrzał się do ustalonej temperatury,
2) Zgasiłem silni i za chwilę uruchomiłem go ponownie,
3) pochodził chwilę (pilnując by nie zgasł) aż zaczął utrzymywać obroty na poziomie 400 obr/min,
4) Ponownie go zgasiłem, i uruchomiłem włączając obciążenie, niestety nici..
Jeżeli puszcze powoli gaz to czasami utrzymuje obroty poniżej 500 or/min
ale gdy dodam gazu i puszcze.. to gaśnie. .
Szanowni Koledzy czy ktoś miał podobne objawy ?
czeka mnie czyszczenie przepustnicy ponowny restart kompa i ponowna nauka?
Czy może jest jeszcze coś na co muszę zwrócić uwagę ??
Aha, w niektórych postach dotyczących procedury nauczania po restarcie, przeczytałem by pojeździć trochę szybami elektrycznymi góra, dół ale po co ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 18-04-2013, 08:09
|
|
|
xrzysiek napisał/a: | czeka mnie czyszczenie przepustnicy ponowny restart kompa i ponowna nauka? | Wydaje mi się, że tak. Tzn. "nauka obrotów".
Te instrukcje na Forum są różne ale ja kojarzę taką:
- odpal samochód gdy jest zimny (powinien mieć podwyższone obroty więc nie będzie gasł)
- włącz jakieś odbiorniki prądu (światła, dmuchawa)
- nic nie dotykaj, nie gazuj aż włączy się wentylator na chłodnicy
- poczekaj aż się wentylator wyłączy i włączy ponownie.
Albo olej sprawę i być może sam się nauczy w trakcie normalnej eksploatacji. Mam do czynienia z Coltem, też 1,3 i też były cyrki z obrotami - sam się nauczył |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 18-04-2013, 12:30
|
|
|
JCH napisał/a: |
- włącz jakieś odbiorniki prądu (światła, dmuchawa)
|
Wydaje mi się na 90%, że jednak przy wyłączonych wszystkich odbiornikach się to robi, tak bynajmniej uczyłem swojego ale zauważyłem też, że przy konieczności jazdy na światłach lepiej było go nauczyć przy włączonych mijania.
Reszta tak, jak napisałeś z tym, że po wyłączeniu się wentylatora należało wyłączyć silnik, ponownie włączyć, poczekać do ustabilizowania obrotów do ok. 800 i już.
Z doświadczenia wiem, że misiek faktycznie potrafi też sam nauczyć się w czasie normalnej jazdy
Zabawa szybami jest po to by sterownik nauczył się ich krańcowych położeń ale to robisz tylko, gdy miałeś odcięty akumulator na dłużej. Efekt beznauki jest taki, że przy zamykaniu szyby, dochodzi ona do końca i uchyla się troszkę, tak jak przy np. włożeniu ręki podczas domykania.
Wydaje mi się też, że takie objawy ktoś zgłaszał jeszcze na poprzednim forum i problem tkwił w silniczku krokowym przepustnicy, podobno regulującym właśnie wolne obroty. |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
xrzysiek
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.3 60kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 18-04-2013, 16:59
|
|
|
no to zobaczymy i dam znać czy mi coś z tego wyszło.
Dzięki za odpowiedź
[ Dodano: 19-04-2013, 00:01 ]
Jeszcze jedna sprawa..
Dzisiaj podczas próby nagrzania silnika do włączenia wentylatora okazało się że czujnik odpowiedzialny za niego chyba nie działa - Jego rezystancja 12 M ohm gy silnik gorący, a jak dobrze pamiętam to termistor NTC zachowuje się tak że jego rezystancja spada gdy się nagrzeje ? stawiam że jest walnięty, przy okazji czy ten czujnik podaje jakieś dane na komputer czy odpowiada tylko za włącz/wyłącz wentylator chłodnicy ?
Jakiego koloru powinien być ? mój jest niebieski a w intercarsie widzę same czarne.
Czy ktoś ma jego charakterystykę ? lub pkt. charakterystyczne ? chciałbym go przemierzyć omomierzem zanim go wymienię.
Po zdjęciu wtyczki idącej na czujnik wentylator się oczywiście włącza, jednak po założeniu jej nie wyłącza, (nawet gdy schłodzi silnik) do tego na wskaźniku temperatury wskazówka ustawia się w położenie prawie środkowe i nie raczy opaść ;/
Jaki i gdzie jest czujnik podający temperaturę na wskaźnik temperatury cieczy? ile w miśku jest w ogóle czujników temperatury cieczy ?
Okazało się również że poprzedni właściciel spieprzył krokówkę i zamiast czpienia który w niej jest była wkręcona śruba M8... a ja marzę o ustawieniu obrotów... eh.
Dzisiaj zamówiłem już nowy..
Na razie obroty mam jak by nierówno palił, i do tego przekłamuje przy wciśniętym pedale gazu w ziemię pokazuje max 3500 tys obrotów, a brzmią na maksymalne ;/
Gdzie w SS jest złącze diagnostyczne bv go podpiąć pod kompa ?
eh. dobranoc.. wyżaliłem się.
[ Dodano: 19-04-2013, 20:26 ]
Przemierzyłem czujnik termowentylatora - ten przy termostacie, wygląda na to że ma dobrą charakterystykę - dla zainteresowanych:
2.3 – 3.0 kΩ (20C)
0.30 – 0.42 kΩ (80C)
U mnie mniej a więcej się zgadza,
Pytanie tylko nasuwa mi się nowe tj. gdy zdejmę wtyczkę z tego czujnika - włącza się wentylator chłodnicy, jednak gdy ją nałożę to wentylator nie wyłącza się - czy to normalne ??
jaka może być przyczyna (bo wydaje mi się, że powinien gasnąć?
Czy jest jakiś sterownik wentylatora dodatkowy ? (w SS 1.3 z 2001)
Jaki czujnik podaje temperaturę cieczy na komputer ? |
|
|
|
 |
gustaw
Forumowicz

Auto: mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 41 Skąd: jastrzębie zdrój
|
Wysłany: 21-04-2013, 01:45
|
|
|
Sprawdz,czy silnik nie zasysa "lewego powietrza" a co do złącza diagnostycznego,to znajduje sie przed dzwignią zmiany biegów, pod,że tak to nazwę miejscem na puszkę piwa.Zdejmuje się to pociągając lekko do siebie(bez obawy nie ma tam żadnych słabych zatrzasków,które by można urwać). |
_________________
 |
|
|
|
 |
xrzysiek
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.3 60kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-04-2013, 20:00
|
|
|
Dzięki Gustaw, dzisiaj znalazłem,
Jutro ma przyjść mi nowy silniczek krokowy, wmontuje i zobaczę co się będzie działo,
Potem nauczę go na nowo obrotów i dam znać.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 23-04-2013, 19:55 ]
Witam,
Więc dzisiaj przyszedł silniczek krokowy,
zamontowałem go do auta po przeczyszczeniu,
w skrócie: Odpiąłem klemę, nagrzałem auto, zgasiłem, uruchomiłem:
Auto nie gaśnie, i na gazie i na benzynie trzyma obroty, ALE ZA NISKIE
Obroty jak by były przekłamywane, na luzie gaz to max 3000 obrotów a brzmi jak by doszedł do 7k,
W czasie jazdy zupełny brak mocy, prędkość max 40 km/h, komputer pokładowy w ogóle nie podaje spalania,
Co może być przyczyną ? braku mocy ?
Auto zapala od strzału ,
pomóżcie
[ Dodano: 25-04-2013, 22:11 ]
Dzisiaj udało mi się podpiąć auto do kompa (wszystko ruszyło bez problemów, (bez mostkowania pinów)
Wyskoczył błąd P0300 (Jak dobrze znalazłem opis błędu to P0300- Dowolny cylinder / kilka cylindrów Stwierdzona przerwa w zaplonie ) - jak dać sobie z tym radę ?
Gdzie w ogóle znaleźć spis błędów dla Misiów po za wklepaniem w google nr kodu ?
Jutro wymienię świecę, opór kabli WN przemierzyłem miernikiem według serwisówki jest ok.
Cewki (na razie zakładam że są ok) jutro sprawdzę tak jak opisano w serwisówce - chociaż po przemierzeniu omomierzem wydają się być ok.
Co jeszcze może być przyczyną takiego błędu ? na co zwrócić uwagę ?
Auto nie ma większych problemów z zapalaniem, chodzi nierówno, nie ma mocy, do tego obrotomierz nie szczytuje obrotów - pokazuje max 300, na kompie pokazuje wtedy ponad 6k obrotów...
Pomysły ?
[ Dodano: 28-04-2013, 19:12 ]
Widzę że nikt nie ma pomysłu..
Więc tak
Wymieniłem świece - objaw ten sam świeci kontrolka silnika, błąd P0300
Przemierzyłem cewki i kable, kable ok a co do cewek, mierzyłem metodą bateryjki jak opisuje instrukcja, na jednaj cewce nie było przejścia, została wymieniona.
Dalej błąd P0300.
Przemierzyłem dzisiaj sonde pod maską, jak opisane w książce serwisowej, parametry sondy mieszczą się w podanych tam wartościach.
Czy ktoś miał z was ten problem ??
[ Dodano: 28-04-2013, 19:13 ]
Co jeszcze może być ?
[ Dodano: 07-05-2013, 11:26 ]
Witam temat można zamknąć
Rozwiązaniem okazało się przeczyszczenie wszystkich czujników i połączeń elektrycznych - mas z podłączenia gazu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|