Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wyglądają tłumiki sigmy / diamante
Autor Wiadomość
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-05-2013, 23:05   Jak wyglądają tłumiki sigmy / diamante

Witam zainteresowanych wydechem od naszych autek.
Osobiście przymierzam się do rekonstrukcji wydechu z nierdzewki, ponieważ jedyny dostępny w ludzkiej cenie zamiennik jest tragicznej jakości i "buczy" .

Żeby coś zbudować to trzeba wiedzieć jak, więc zebrałem do kompletu całkiem przyjemnie mruczący stary zestaw, czyli polski tłumik końcowy, oraz rurę środkową bosala którą oryginalnie miałem w samochodzie. Z Łukaszem12 testowaliśmy zestawy i mimo wszystko największą różnicę w brzmieniu powoduje część środkowa wydechu. Nawet przerdzewiały i niezbyt dobrej klasy tłumik końcowy nie psuje efektu tak , jak tania rura środkowa.

Obecnie posiadam zestaw powiedzmy standardowy i bardzo kiepski akustycznie niedorównujący przerdzewiałemu staruszkowi.

Skupiłem się na razie na dwóch elementach - tłumik na końcówce środkowego wydechu (ten który odrdzewiał ) - najczęstsza usterka rury, oraz na tłumiku końcowym.

Z poniższych zdjęć jasno widać przyczynę awarii tłumika - końcowy odcinek rury środkowej - mini tłumik wykonany jest z gorszej jakościowo stali i jako jedyny element całego zespołu posiada pojedynczą ściankę ze spawem bezpośrednio narażonym na czynnik wewnętrzny i zewnętrzny. Jak widać takie połączenie nie jest najszczęśliwsze. Wcześniejszy odcinek rury jest w stanie niemal idealnym co pozwala na ponowne wykorzystanie tego fragmentu.
Dodatkowo można zauważyć, że rura wykonana jest z dwóch warstw niepołączonych ze sobą oprócz małego spawu pozycjonującego, i jest uszczelniona / wypozycjonowana za pomocą zaciśniętego pierścienia z plecionki drucianej - zapewne w celu ograniczenia przenoszenia drgań akustycznych na zewnątrz wydechu. Gdzieś mam jeszcze zwykłą rurę (tę tanią) którą przetnę i pokażę różnicę - ale organoleptycznie rzecz biorąc na 99% jest to rura pojedyncza.

Oto zdjęcia :

Najpierw super skorodowany tłumik końcowy ( mimo to nie taki najgorszy ) :









Tutaj widać różnicę stanu końcówki wydechu od dwuwarstwowej rury poprzedzającej mały tłumik.

_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.