 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jak wyglądają tłumiki sigmy / diamante |
Autor |
Wiadomość |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-05-2013, 23:05 Jak wyglądają tłumiki sigmy / diamante
|
|
|
Witam zainteresowanych wydechem od naszych autek.
Osobiście przymierzam się do rekonstrukcji wydechu z nierdzewki, ponieważ jedyny dostępny w ludzkiej cenie zamiennik jest tragicznej jakości i "buczy" .
Żeby coś zbudować to trzeba wiedzieć jak, więc zebrałem do kompletu całkiem przyjemnie mruczący stary zestaw, czyli polski tłumik końcowy, oraz rurę środkową bosala którą oryginalnie miałem w samochodzie. Z Łukaszem12 testowaliśmy zestawy i mimo wszystko największą różnicę w brzmieniu powoduje część środkowa wydechu. Nawet przerdzewiały i niezbyt dobrej klasy tłumik końcowy nie psuje efektu tak , jak tania rura środkowa.
Obecnie posiadam zestaw powiedzmy standardowy i bardzo kiepski akustycznie niedorównujący przerdzewiałemu staruszkowi.
Skupiłem się na razie na dwóch elementach - tłumik na końcówce środkowego wydechu (ten który odrdzewiał ) - najczęstsza usterka rury, oraz na tłumiku końcowym.
Z poniższych zdjęć jasno widać przyczynę awarii tłumika - końcowy odcinek rury środkowej - mini tłumik wykonany jest z gorszej jakościowo stali i jako jedyny element całego zespołu posiada pojedynczą ściankę ze spawem bezpośrednio narażonym na czynnik wewnętrzny i zewnętrzny. Jak widać takie połączenie nie jest najszczęśliwsze. Wcześniejszy odcinek rury jest w stanie niemal idealnym co pozwala na ponowne wykorzystanie tego fragmentu.
Dodatkowo można zauważyć, że rura wykonana jest z dwóch warstw niepołączonych ze sobą oprócz małego spawu pozycjonującego, i jest uszczelniona / wypozycjonowana za pomocą zaciśniętego pierścienia z plecionki drucianej - zapewne w celu ograniczenia przenoszenia drgań akustycznych na zewnątrz wydechu. Gdzieś mam jeszcze zwykłą rurę (tę tanią) którą przetnę i pokażę różnicę - ale organoleptycznie rzecz biorąc na 99% jest to rura pojedyncza.
Oto zdjęcia :
Najpierw super skorodowany tłumik końcowy ( mimo to nie taki najgorszy ) :
Tutaj widać różnicę stanu końcówki wydechu od dwuwarstwowej rury poprzedzającej mały tłumik.
 |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|
|