Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
program do połącznia z kompem
Autor Wiadomość
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 04-06-2014, 21:01   program do połącznia z kompem

Witam.
Chciałbym nadzorować parametry silnika w czasie rzeczywistym ale nie wiem z jakiego przewodu i programu skorzystać.
Proszę o pomoc.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2014, 21:40   

Kabel do VAG z czipem FTDI zmostkowany 1 i 4 pin, a do tego Evoscan
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 04-06-2014, 23:02   

dzięki
Robert pokażesz dokładnie który kabel w linku?
Evo scan juz jest.Zobaczymy czy będzie działał.
Przez open port 1.3 czy 2.0?
Jakieś uwagi co do obsługi?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-06-2014, 06:19   

Poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Tutaj masz wszystko dokładnie wyjaśnione. Do odczytu parametrów wystarczy open port 1.3 aby tylko był na czipie FTDI tak jak jest opisane w temacie. Open port 2.0 chyba daje możliwość programowania sterownika, gdzieś na forum jest taki temat, że jeden użytkownik podobno przeprogramowywał sterowniki w galantach i dodawał odpowiednie przyciski włączające funkcje "normal", "ekonomia" i "sport".
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 06-06-2014, 19:33   

Poczytam tą skromną lekturę:)
Taki kabelek wystarczy?
http://allegro.pl/vag-kkl...4233879869.html
Plecho również + dla Ciebie.
Pozdrawiam i będę się odzywał w razie problemów jak z tym ruszę.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-06-2014, 22:11   

Jeśli sprzedawca nie kłamie i na pewno jest na FTDI 232 to powinien pasować. Radzę zworkę zrobić na przełączniku a nie na stałe coby czasem można było jakiegoś Vaga podłączyć.
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 17-06-2014, 11:25   

Przyszedł przewód ale zanim go rozkręcę i zerwę plombę chciałem zapytać czy mogę zamostkowy piny w gnieździe pod kierownica.Jak coś nie będzie grało to odeśle kabel.
Obudowa jest czarna i nie widać czy jest na ftdi 232.Nie widzę też przełacznika.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-06-2014, 12:39   

Możesz tam zrobić zworkę. Ja kiedyś zworkę zrobiłem we wtyczce od kabla z kawałka kabelka o długości takiej aby sięgał po około 2mm poza piny 1 i 4. W odpowiednich miejscach przebiłem go igła tak aby dziurki pasowały na piny i tak na piny go wcisnąłem.
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 17-06-2014, 17:46   

Próba łączenia się nie powiodła.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-06-2014, 18:07   

A jakie stery zainstalowałeś, te co były z kablem czy od evoscana?
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 18-06-2014, 00:32   

Evoscan 2.6 łączy się z kompem przez port 1.3 ale z opcją mitsubishi MUTIII.
Inne możliwości nie wchodzą w grę.Wszystko pięknie i czytelnie ale nie widzę moich logów w datasave.
Cóż jeszcze można zrobić za pomocą tego bądź innego programu oprócz odczytów live?
Dzięki wielkie:)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-06-2014, 06:46   

Poczytaj dokładnie temat o Evoscanie który wcześniej podałem a na pewno znajdziesz odpowiedzi na większość pytań. Logi się zapiszą jeśli zaznaczysz ptaszkiem interesujące Cię parametry przed włączeniem zapisu i to co zaznaczysz, to się oczywiście zapisze.
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 19-06-2014, 09:45   

Czy mogę jeszcze prosić o interpretację danych?
Mam trzy pliki w formacie pdf i nie wiem jak je tutaj umieścić.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-06-2014, 09:55   

Musisz zamieścić na jakimś serwerze do pobierania i tu umieścić link do pliku. Ja takie pliki jeżeli nie przekraczają 1 mega to wrzucam na chomika bo przy takich plikach nie trzeba mieć tam konta aby pobierać. Jeśli był by to obraz, to tez można na jakimś serwerze do udostępniania grafiki w sieci np na zapodaj.
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 19-06-2014, 12:26   

Muszę jeszcze pokombinować,ponieważ wciąż nie zapisują się logi na dysku.
Dlatego jadę na PrtSc.
Oto co wyszło.
Bieg jałowy:
http://www.fotosik.pl/pok...993106f292.html
Bieg jałowy z dodatkiem gazu hho (8.5A)B.
http://www.fotosik.pl/pok...90dc6712f1.html
Bieg jałowy z dodatkiem gazu hho (11.2A)B
http://www.fotosik.pl/pok...aea502c03a.html

Chciałbym się dowiedzieć mimo moich domysłów jakie parametry odgrywają główną rolę w ilości spalanego paliwa.Na co zwrócić uwagę,jakie opcje zaznaczyć do odczytów,jak te wartości interpretować.
Dzięki

[ Dodano: 20-06-2014, 16:41 ]
Może macie jakieś logi z poprawnej pracy silnika 4g92.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.