Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik polecacie
Autor Wiadomość
Sebancisz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2013, 21:33   Jaki silnik polecacie

Chcę kupic Lancera 2008-2010 ale nie mogę znaleśc tematu na temat jednostek napędowych.
1.8 benzyna , łańcuch rozrządu ale mało elastyczny
2.0 benzyna ma byc lepszy ale nie wiem jaki rozrząd
2.0 diesel 140KM - nieudany z VW - Czy się go bac?
Co mi polecicie?

Druga sprawa sedan czy HB? Który praktyczniejszy, cichszy?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-04-2013, 21:39   

No to poszedłeś na skróty ;)
To zależy od Twoich potrzeb..
Chcesz mieć "buta", możliwość modyfikacji i Cię stać.. kup diesla.
Chcesz mieć spokój i mieć dynamiczną furkę - kup śmiało 1.8 w benzynie (albo LPG :) ).
Sedan jest trochę lżejszy, lepiej się zbiera, ale jest mniej pakowny..
W tym przypadku każdemu wedle potrzeb.

Pozdrowienia!
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 25-04-2013, 22:03   

a jak chcesz żeby ci mało palił to bierz 1.6 :wink:
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 25-04-2013, 23:33   

Jak dużo jeździsz powyzej 20 kk rocznie i możesz wydać wiecej to diesel ale nie 2.0 bo awaryjne jednostka klekocąca, tylko japońską konstrukcje miveca 1.8 DID
Plusy - Spalanie niewielkie rzędu 4,5 -5,2 l/km
- moc konkretna na wyższych predkościach 150 koni robi swoje
niesamowite przyspieszenie,
- dopracowana jednostka napędową
(Jak od lat nasza marka to przedewszystkim dobre silniki)
Minusy
- droższe przeglądy
- DPF - i ewentualne kłopoty z nieodpowiednim użytkowaniem diesla tzn "miasto"
- koło dwumasowe
- ewentualne droższe naprawy i podzespoły


Jeżeli nie jeździsz duzo i przedewszystkim w mieście to benzyna 1.6 1.8
Plusy
- Na dobrej instalacji gazowej to czysta ekonomia byle tankować odpowiednią kalorje i dbać o wymianę filterkow ów instalacji
- niezawodna jednostka napędową
- wiecej benzyniakow wiecej części i doświadczeń innych z tym typem
- tańsza eksploatacja

Minusy
- trzeba kręcić na wysokie obroty by cos wymusić z silnika
Ale te silniki tak maja i kręcić trzeba
- spalanie przy dynamicznej jeździe wysokie
i porównywalne czy 1.6 czy 1.8
Jak dla mnie troche brak mocy ale to nie evo tylko lancer dla ludu

Wszystkie modele maja wspólne minusy napewno jakość lakieru,
Prócz najwyższej wersji słabo z dizajnem wydechu
Popiskiwanie zawieszenia, plastikowe rysujace się części środka

Ale to jest nic przy ogólnym wrażeniu
Cokolwiek niewybierzesz zastanów się najpierw do czego ci bedzie służył
Wtedy wybierz a co wybieżesz? To zyskasz wygląd napewno każdy lancer wyglada i tego niemają inni ;)
_________________
pablo diablo
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-04-2013, 16:45   

Sebancisz napisał/a:
2.0 benzyna ma byc lepszy ale nie wiem jaki rozrząd

2.0 trochę mocniejszy od 1.8, rozrząd ten sam co 1,8 łańcuch. Poszukaj, czasem można upolować, 2.4 benzyna też rozrząd łańcuch. Te trzy silniki to ten sam typoszereg 4B1x.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Sebancisz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2013, 21:10   

Dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Poszukam wersji z silnikiem 2.0 lub 1.8 benzyna. Niestety 1.8 diesel ciężko znaleśc, niewiele jest ich wystawionych.
Trochę się zawiodłem na tym silniku 2.0 diesel miałem nadzieję że firmuje go Mitsu podkręciło by się go troszeczkę i na pewno była by frajda z jazdy.
Jeszcze raz dzięki.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 26-04-2013, 21:41   

Sebancisz napisał/a:
Dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Poszukam wersji z silnikiem 2.0 lub 1.8 benzyna. Niestety 1.8 diesel ciężko znaleśc, niewiele jest ich wystawionych.
Trochę się zawiodłem na tym silniku 2.0 diesel miałem nadzieję że firmuje go Mitsu podkręciło by się go troszeczkę i na pewno była by frajda z jazdy.
Jeszcze raz dzięki.

1.8 DID to naprawdę model rzadko spotykany
Ja użytkuje go od nowości i cieszę się nim, niesamowita frajda z jazdy i kopa ma ten silniczek mocnego. Widziałem wersje taką jak moja z podkreconym silniczkiem do 200 koni i wzmocnionym sprzegłem powiem ze zrobiło to na mnie wrażenie choć moje 150 mi wystarczy i tak jest mega rzwawy, jest na gwarancji więc nic z nim nie robie.
_________________
pablo diablo
 
 
 
Sebancisz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2013, 23:03   

Rozumiem cię doskonale, właśnie jeżdżę passatem 1.9 tdi podkręconym na 155 KM, niestety ze względu na awaryjnośc silników 2.0 tdi nie planuję kupic passata B6 w dieslu. Chociaż po 2007 roku te silniki były poprawione i problemy zniknęły. Patrząc na fakt że lancer w tym nadwoziu jeździ od 2008 roku daje nadzieję że nie jest jeszcze tak źle.
Jeszcze jedno pytanie.
Jak sprawuje się japoński automat, w VW chodzi jak na razie bardzo dobrze?
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 27-04-2013, 11:13   

Japoński automat CVT to najlepsza rzecz jaka jest w miśku :happy7: Jest cały wątek poczytaj.
 
 
 
Sebancisz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2013, 22:36   

Czy w Lancerze 2.0 tdi jest common rail czy pompowtryski? Pytam bo podobnież po 2007 roku zniknęły pompo wtryski i silnik zrobił się cichszy i wręcz bezawaryjny.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2013, 01:15   

Sebancisz napisał/a:
Czy w Lancerze 2.0 tdi jest common rail czy pompowtryski?

Pompowtryski.
 
 
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
Wysłany: 30-04-2013, 01:04   

@Sebancisz czemu twierdzisz, że pompowtryski są bardziej awaryjne od silników CR ? Nie sądzę. Na pewno cichsze. Sam na początku bałem się silnika 2.0 od VW. Trochę mam przelatane na podrkeconej mocy i żadnych problemów stricte silnikowych, to co było dotyczyło wymysłów mitsubishi :)
W tych rocznikach masz już poprawione pompy oleju i głowice więc spokojnie..
1.8 miveca niestety nie znam. 2.0 benzynka + gaz mogłoby dać radę :mrgreen: Ale wtedy nie wiem czy lepiej nie poszukać czegoś w silnikach TSI/TFSI, dobrze się zastanów :p
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
jazy1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2008 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 768
Skąd: Bełchatów/Otwock
Wysłany: 30-04-2013, 07:04   

QaDo napisał/a:
@Sebancisz czemu twierdzisz, że pompowtryski są bardziej awaryjne od silników CR ? Nie sądzę. Na pewno cichsze. Sam na początku bałem się silnika 2.0 od VW. Trochę mam przelatane na podrkeconej mocy i żadnych problemów stricte silnikowych, to co było dotyczyło wymysłów mitsubishi :)

racja też nie mam żadnych problemów a trochę kilometrrów przejechałem
_________________
jazy1
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-04-2013, 07:08   

QaDo - fajnie, że masz lepszego kopa niż 1.8 czy 2.0 - ale nie uważasz, ze przez to Twój Lancer jest droższy w eksploatacji (bardziej wysilona jednostka - większe zużycie paliwa, większe zużycie silnika (szybsza wymiana podzespołów)?? Tak z ręką na sercu...
 
 
Sebancisz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-04-2013, 18:17   

Właśnie czytam wiele dobrych opinii o lancerach z 2.0 tdi i poważnie się zastanawiam nad właśnie taką wersją. Obecnie przemieszczam się dieselkiem z podkręconym silnikiem (4 lata) i nie zauważyłem żadnych problemów (stuki, pobór oleju, kopcenie, problemy z odpalaniem itp), spalanie jak na ironię przy spokojnej jeździe nawet spadło. Jedynie większy koszt przy zakupie to wymiana rozrządu (kompletny w VW kosztował mnie prawie 2000 zł).
Wszelkie informacje mam na razie z internetu więc za każdy komentarz z góry dziękuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.