 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5A/W 2.5] Niższa moc, spadek mocy, możliwe przyczyny |
Autor |
Wiadomość |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 15-07-2012, 00:17 [EA5A/W 2.5] Niższa moc, spadek mocy, możliwe przyczyny
|
|
|
Witajcie, przez ostatnie parę dni docierałem klocki, testowałem sonde i ogólnie jeździłem sporo galantem zrobiłem około 600km. No i tutaj pytanie, bo jest coś co mnie zdziwiło, jako że nasze Miśki w tych wersjach szczególnie avance z lepszą areodynamiką świetnie się rozpędzają, jestem posiadaczem tiptronica po tych liftach więc jestem zadowolony. No ale gdzie problem, a no zaczął się gdy chciałem przekroczyć barierę 180km/h tzn dokładnie z tym nie miał żadnych problemów, zaczęły się one jak automat, bądź ja wrzuciłem z 3 na 4 przy tej prędkości, a mianowicie licznik stanął w miejscu i za cholere nie chciał pójść dalej. Zastanawiam się czy to normalne ? w instrukcji napisali że na automacie powinien wyciągać 215km/h nie to że mi jakoś zależy ale delikatnie jestem zawiedziony. Jako argumenty za tym co zobaczyłem może być, zamulony silnik, mało paliwa (jeszcze żyd się nie świecił ale prawie), duże i szerokie lacie (45/17/225) ?
Jeśli ktoś coś wie to prosił bym o opinie. Jeżdżę na PB, spalanie wydaje się w normie itp.
W gwoli sprostowania, 190km/h to takie optimum, żeby licznik dobił do 199km/h potrzebował kupę czasu i dalej NIE RUSZYŁ.
Druga sprawa jest taka, w pierwszy dzień co miałem Miśka to go tam troszkę czasem przycisnąłem i w pewnym momencie usłyszałem tak jak by coś pomiędzy trzaśnięciem a "bum". Myślałem, że to amory dobiły czy dziura albo kamień, wiec nie dywagowałem długo. Dzisiaj na prostej drodze równej, bez dziur i wyboi oraz kamieni, stało się to samo, tzn usłyszałem to. Zastanawia mnie czy to nie coś w wydechu, bo akurat przyspieszałem znacznie na 1'ynce.
Coś wiecie na ten temat ?
Proszę nie wrzucać mi, że katuje samochód bo to nie prawda. Po prostu chce go poznać, poza tym nie jest to furgon do jazdy 60km/h.
Pozdrawiam oraz zapraszam do dyskusji. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 15-07-2012, 23:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-07-2012, 23:23
|
|
|
WreX, sprawa pierwsza, że w Polsce nie można jeździć 180... Ale nie wiem gdzie tyle jechałeś więc nie wyrzucam tematu.
Rzeczywiście słabo. Mój z silnikiem po II lifcie osiągnął 205 GPS-owe, a ponad 220 licznikowe.
WreX napisał/a: | zamulony silnik |
Nie ma czegoś takiego, może być zużyty, ale nie zamulony, to nie duży fiat
WreX napisał/a: | mało paliwa (jeszcze żyd się nie świecił ale prawie) |
To też nie stanowi problemu.
WreX napisał/a: | duże i szerokie lacie (45/17/225) |
Duże raczej mały promil- inne przekłamanie licznika. Ale ja jechałem na 205/55R16, czyli trochę niższe, ale niewiele.
Szerokość ma znaczenie, ale nie aż takie.
WreX napisał/a: | Druga sprawa jest taka, w pierwszy dzień co miałem Miśka to go tam troszkę czasem przycisnąłem i w pewnym momencie usłyszałem tak jak by coś pomiędzy trzaśnięciem a "bum". Myślałem, że to amory dobiły czy dziura albo kamień, wiec nie dywagowałem długo. Dzisiaj na prostej drodze równej, bez dziur i wyboi oraz kamieni, stało się to samo, tzn usłyszałem to. Zastanawia mnie czy to nie coś w wydechu, bo akurat przyspieszałem znacznie na 1'ynce. |
O dziwnych dźwiękach są już tematy.
[ Dodano: 15-07-2012, 23:25 ]
I z góry uprzedzam. Już ustaliliśmy że ten wynik nie jest prawidłowy. Więc proszę nie pisać ile kto osiągnął swoim. Odniesienie już jest i skupmy się na tym co powoduje spadek mocy i momentu. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 15-07-2012, 23:49
|
|
|
Nie wiem jaki jest stan świec i kiedy były wymieniane, będzie to w "najbliższym" czasie wymieniane, ale wątpię, żeby była aż taka różnica. Zastanawiający jest fakt, że na 3 biegu cały czas się rozpędzał i dopiero na 4 stał w miejscu. Jeżeli się nie mylę to przy mniejszych prędkościach jest podobnie.
Jeszcze o ile to może mieć jakiś wpływ, po wymianie sondy nie robiłem reseta kompa, dopiero dzisiaj był zrobiony. Gdzieś mi się obiło o oczy, że zapisane odczyty mogą być złe skoro była walnięta a tak to sobie nowe zapisze, ale nie znam się. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-07-2012, 23:58
|
|
|
Świece nie mają aż takiego wpływu, a sondy nie mają żadnego znaczenia z gazem w podłodze. ECU już z nich nie czyta. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-07-2012, 10:54 Re: Niższa moc, spadek mocy, możliwe przyczyny
|
|
|
WreX napisał/a: | ...chciałem przekroczyć barierę 180km/h ...z tym nie miał żadnych problemów, zaczęły się jak automat, bądź ja wrzuciłem z 3 na 4 przy tej prędkości, a mianowicie licznik stanął w miejscu i za cholere nie chciał pójść dalej. |
Dobrze, ze nie eksperymentowałeś z redukcją do 1-ki Wtedy juz byś nie pojechał dalej
W każdym razie dla mnie to brzmi jak problem po stronie skrzyni, jakiś uślizg konwertera. Na początek radziłbym wymianę oleju, bo być może jest już przegrzany, stąd te zachowanie skrzyni. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-07-2012, 11:11
|
|
|
Tomku, ale tutaj chodzi o to, że dopóki auto jedzie na 3 to się rozpędza, ale przy 180 na 4 biegu już nie ma siły. Nie jest tak że obroty idą w górę, a licznik stoi w miejscu... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-07-2012, 11:54
|
|
|
Owczar napisał/a: | Tomku, ale tutaj chodzi o to, że dopóki auto jedzie na 3 to się rozpędza, ale przy 180 na 4 biegu już nie ma siły. Nie jest tak że obroty idą w górę, a licznik stoi w miejscu... |
Wiem co sugerujesz, ale 180km/h na 3-ce to trochę "za dużo" na a/t do robienia redukcji. Ciekaw jestem jaki "load" widzi ecu i co komunikuje do tcu?
W każdym razie, IMO przyczyny bym szukał w skrzyni. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-07-2012, 12:02
|
|
|
Wymiana oleju w skrzyni załatwi sprawę? Jeśli było by to tylko to, to byłbym zadowolony ale nie liczę jednak na takie "szczęście" |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-07-2012, 12:27
|
|
|
Tomku ale nie było mowy o redukcji tylko o zmianie w górę. Na 3 spokojnie zbiera się do 180 ale na 4 nie ma siły się odpychać. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-07-2012, 13:32
|
|
|
WreX napisał/a: | Wymiana oleju w skrzyni załatwi sprawę? | A skąd my to mamy wiedzieć? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-07-2012, 14:06
|
|
|
Hugo napisał/a: | A skąd my to mamy wiedzieć? |
To zabłysnąłeś... Nie masz nic do dodania to nie pisz. To było pytanie nawiązujące do wypowiedzi swinks_UK.
Aczkolwiek wymiana oleju sprawy nie załatwi, bo to nie jest raczej problem skrzyni.
WreX, a czy jak zapniesz 4 bieg wcześniej to rozpędza się? Jeśli tak to do jakiej prędkości. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-07-2012, 14:33
|
|
|
Obrotomierz stanął w miejscu czy prędkościomierz?
Jak obroty ładnie wkręca do końca to IMO nie jest to problem silnika a skrzyni.
Marcin, te 180km/h pod max. obroty przy 3-ce to dość sporo na skrzynię. Raczej na granicy wytrzymałości konwertera.
W JDM'ach jest taki protokół komunikacji ecu > tcu, że przy przekroczeniu określonej wartości "load vs. rpm" tcu po prostu dławi skrzynię by nie zniszczyć konwertera. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-07-2012, 14:47
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Obrotomierz stanął w miejscu czy prędkościomierz? |
Domyślam się, że to i to. Bynajmniej tak domniemam, że autorowi chodziło o to, że na 4 nie ma siły się rozpędzać.
swinks_UK napisał/a: | Jak obroty ładnie wkręca do końca to IMO nie jest to problem silnika a skrzyni. |
Tak, ale generalnie 4 bieg ma spore przełożenie- wyższe niż 5tka w manualu, nawet biorą pod uwagę final gear ratio. I po przerzuceniu przy 180 na 4 nie rozpędza się już tak żywo.
swinks_UK napisał/a: | Marcin, te 180km/h pod max. obroty przy 3-ce to dość sporo na skrzynię. Raczej na granicy wytrzymałości konwertera. |
ECU tak rozpędza z kickdownem. Przy 180 jest coś koło 6,5k RPM. Kilka razy go tak rozpędzałem i po przerzuceniu na 4ty bieg rozpędzał się dalej bez problemów. Aczkolwiek nie tak żywo jak na trójce. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-07-2012, 15:08
|
|
|
Jest dokładnie tak jak mówi Owczar, 1,2,3 ładnie jedzie rozpędza się a na 4 to już kupa. Przy mniejszych prędkościach zawsze przy rozpędzaniu był albo kickdown albo ręczna redukcja 1 bądź 2 biegi i rura. Rzadko rozpędzałem się z 4 więc ciężko mi to określić, ale pewien jestem, że bardzo bardzo słabo ciągnął na tej 4. Niestety nie mam porównania z innymi "sprawnymi" galami 2.5 w tiptronicu więc nie wiem czy mój słabiej ciągnie na 1-3 biegach i na 4 czy tak samo a tylko z 4 jest coś nie tak. Jeśli to coś zmienia skrzyni nie słychać, nie ma jakichś szarpnięć wszystko idzie płynnie wg mnie, ale musimy wziąć pod uwagę, że nie mam odniesienia do innych.
Z tą prędkością rozpędzania na 4 to jej nie znam na moment obecny i w najbliższym czasie raczej nie będę mieć okazji tego przetestować...
Nie było tak, że na 4 miałem obroty pod granice 5-7tyś, stały gdzieś koło 3-4 już nie pamiętam, razem z prędkościomierzem. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-07-2012, 15:27
|
|
|
A jak ciągnie do setki? Mierzyłeś może czas? |
|
|
|
 |
|
|