Automat z czy bez tiptronica |
Autor |
Wiadomość |
conik [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2007, 00:16 Automat z czy bez tiptronica
|
|
|
To ze chce galanta z V6 2.5 to juz postanowione....kilka opinii na temat automatow z tiptronikiem juz poczytalem i ogolnie sa ok.Jak sprawa wyglada z "normalnym" automatem. Zady walety trwalosc etc...Nie mam jakiegos specjalnego zaciecia do katowania samochodow...co najwyzej lubie sobie dlugo i szybko pojechac bez palenia gumy (na automacie???) Podzielcie sie prosze swoimi opiniami |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2007, 00:28
|
|
|
nie wiem jak sie sprawuje zwykly automat ale zapenie mułowato choc jak ktos wie jak to cudo sie obsluguje to rowniez moze sobie szybciej pojechac i powyprzedzac...
polecam jednak tiptronika(zaje...a sprawa) bo lepiej ciagnie niz zwykly i chyba lepiej niz manual bo ladujesz nonstop na bucie (nie czuc przejsc miedzy biegami) a "kolega bez szyi" w BMW na pasie obok wachluje po skrzynce odpuszczajac obroty przy przelanczaniu...i niestety zostaje w tyle mimo ze ma wieksze stado pod maska
[ Dodano: 19-12-2007, 00:31 ]
jesli chodzi o trwalosc to jak kupowalem swoja gablote to slyszalem ze predzej padnie manual niz automat ! |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 19-12-2007, 08:53
|
|
|
Mam gala w zwykłym automaci i powiem szczerze nie odczuwam potrzeby wahlowania biegami. Chcę jechać spokojnie, jadę. Chcę BMWószkę śmignąć, śmigam W moim odczuciu autmacik jest dobrze przygotowany. Redukuje biegi kiedy trzeba, przy noralnej jeździe utrzymuje obroty takie, aby mi mocy i momentu nie zabrakło. Jedyne malutkie ale to czas reakcji skrzyni przy redukcji biegu. Wciskam gaz i musze odczekać ułamek sekundy na reakcję automatu. W sumie ten czas jest porównywalny do szybkiej redukcji w manualu ale brak konieczności wciskania sprzęgła, wahlowania może mi ten czas subiektywnie wydłużać.
I uwierz mi, że na automacie też można nieźle palić gumę Wszystko jest tak dobrane, że całość myśli za Ciebie, jaki bieg, kiedy przełączyć i dostosuje się do Twoich potrzeb. Ty się martw tylko tym, by bak był pełny |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 19-12-2007, 09:32
|
|
|
Skrzynia Tiptonic daje ci mozliwosc recznej zmiany przelozen....ale i tak bedziesz uzywal tylko trybu automatycznego A czy warto doplacic....pewnie, ze warto ! Komfort jazdy jest o wiele wyzszy. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 19-12-2007, 09:45
|
|
|
Jeżeli chodzi o porównanie skrzyni automatycznej typu "tiptronic" i "zwykłej" lepiej wypada ta pierwsza
Chodzi tu przede wszystkim o generację skrzyni INVECS II (Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System), która dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy.
Polecam przeczytać TEN TEMAT
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-12-2007, 11:23
|
|
|
Galanta ze skrzynią tiptronic kupiłbym tylko ze względu na INVECS II - nowocześniejsza skrzynia niż zwykły automat.
Natomiast jeśli chodzi o samego tiptronica to tak naprawde mało kiedy będziesz się tym bawić........fajnie będzie na początku, potem i tak będziesz jeżdzić caly czas na normalnym automacie.....
A co ściagania się z manualem.....wszystko zależy od kierowcy i jego umiejętności operwoania sprzęgłem i gazem. Manualem objedziesz automat. A Ci z BMW z karkami raczej nie mają takich umiejętności |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
Amator Galanta [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2007, 12:01
|
|
|
Używam zwykłego automatu.
Do normalnej jady zupełnie wystarczy, jak chcę trochę poszaleć albo wyprzedzam kolumnę pojazdów i chcę mieć większą kontrolę to blokuje skrzynie w pozycji 3 .
Różnice w zachowaniu jednej i drugiej skrzyni w czasie standardowej pracy sa niewielkie.
Zgadzam sie że tiptronik jest nowocześniejszy ale wiem też ze z tego bajeru korzysta się rzadko.
Wszystko zależy więc od finansów ile planujesz wydać na auto. Gdybym miał do wyboru za ta moja maksymalna cenę to wybrałbym auto z mniejszym przebiegiem, bezwypadkowe - lepiej zadbane.
Druga sprawa to auta z tiptronikiem to również lepsze hamulce i nowe zegary. |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2007, 12:05
|
|
|
automata objedziesz manualem to fakt widac to chocby po danych w ksiazkach fabrycznych ale nie ma tam chyba danych dotyczacych jazdy na tiptroniku ktory nie traci czasu jak zwykly automat na namyslanie sie czy manual na sprzeglo i laduje nonstop na pelnych obrotach
jakos nie mialem jeszcze okazji startowac z wysokobialkowym panem na pasie obok musze sie zakrecic w tym temacie... |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-12-2007, 12:31
|
|
|
Cuuube, główna strata tiptronika/automatu to przede wszystkim start. A dwa....inne przełożenia biegów.
Tak wogóle to ile mają biegów automat/tiptronic w galu? 4 czy 5? |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 19-12-2007, 12:45
|
|
|
A napiszcie też jaki jest koszt naprawy/remontu skrzyni tiptronic , gdyby się przydażyła koledze conikowi |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Rados [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2007, 12:47
|
|
|
Ja mam 4. Invecs III ma 5 biegów. Ale jest montowany od bodajże 2002 r., jak również w Legnum i Galu VR4. |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2007, 13:26
|
|
|
novy napisał/a: | Cuuube, główna strata tiptronika/automatu to przede wszystkim start | tip nie zastanawia sie w czasie startu tylko daje moc na kola od razu i cisnie np pod 90km/h na pierwszym (ponad 7500obr/min)....
tak jak napisal Rados |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-12-2007, 13:53
|
|
|
Tylko, że w automacie 4 stopniowym przełożenia są dłuższe niż w manualu.
Co widać, jak sam napisałeś, że na jedynce jedzie pod 90km/h (trudno mi w to uwierzyć, ale skoro tak mówisz to pewnie tak jest). Manual w bezpiecznym zakresie obrotów dochodzi do 50km/h na jedynce...czyli:
krótsze przełożenia - większe przyspieszenie.
A co do startu...a manualu operując sprzęgłem i gazem możesz przekazać więcej mocy na koła w początkowej fazie startu dzieki czemu na dzień dobry wysuwasz sie na prowadzenie. |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-12-2007, 14:50
|
|
|
co do "brania" się manuala z automatem tiptronic, swego czasu kolega Nalep z Cz-wy gosił w Łodzi i mieliśmy okazję stanąć na światłach, ja tip kombi, on manual sedan, pomijając czas reakcji, z uwagi na różnicę w przełożeniach zostawałem w tyle i to dość znacznie, pewnie w wyższych rejestrach prędkości bym go doszedł, ale różnice jest wyczuwalna na korzyść manuala.
swoją drogą siekawe jakby to wyglądało przy tiptronicu 5-cio biegowym?
pzdr |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
koza
Forumowicz ko-za

Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 85 Skąd: Białystok/Giżycko
|
Wysłany: 19-12-2007, 19:50
|
|
|
Chciałbym podpytać za czekoladką o skrzynkę INVECS II z tiptroniciem jakie są koszty wymiany remontu luz zakupu. |
_________________ Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 |
|
|
|
 |
|