Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Automat z czy bez tiptronica
Autor Wiadomość
conik
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 00:16   Automat z czy bez tiptronica

To ze chce galanta z V6 2.5 to juz postanowione....kilka opinii na temat automatow z tiptronikiem juz poczytalem i ogolnie sa ok.Jak sprawa wyglada z "normalnym" automatem. Zady walety trwalosc etc...Nie mam jakiegos specjalnego zaciecia do katowania samochodow...co najwyzej lubie sobie dlugo i szybko pojechac bez palenia gumy (na automacie???) Podzielcie sie prosze swoimi opiniami
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 00:28   

nie wiem jak sie sprawuje zwykly automat ale zapenie mułowato choc jak ktos wie jak to cudo sie obsluguje to rowniez moze sobie szybciej pojechac i powyprzedzac...
polecam jednak tiptronika(zaje...a sprawa) bo lepiej ciagnie niz zwykly i chyba lepiej niz manual bo ladujesz nonstop na bucie (nie czuc przejsc miedzy biegami) a "kolega bez szyi" w BMW na pasie obok wachluje po skrzynce odpuszczajac obroty przy przelanczaniu...i niestety zostaje w tyle mimo ze ma wieksze stado pod maska :twisted:

[ Dodano: 19-12-2007, 00:31 ]
jesli chodzi o trwalosc to jak kupowalem swoja gablote to slyszalem ze predzej padnie manual niz automat !
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 19-12-2007, 08:53   

Mam gala w zwykłym automaci i powiem szczerze nie odczuwam potrzeby wahlowania biegami. Chcę jechać spokojnie, jadę. Chcę BMWószkę śmignąć, śmigam ;) W moim odczuciu autmacik jest dobrze przygotowany. Redukuje biegi kiedy trzeba, przy noralnej jeździe utrzymuje obroty takie, aby mi mocy i momentu nie zabrakło. Jedyne malutkie ale to czas reakcji skrzyni przy redukcji biegu. Wciskam gaz i musze odczekać ułamek sekundy na reakcję automatu. W sumie ten czas jest porównywalny do szybkiej redukcji w manualu ale brak konieczności wciskania sprzęgła, wahlowania może mi ten czas subiektywnie wydłużać.
I uwierz mi, że na automacie też można nieźle palić gumę :) Wszystko jest tak dobrane, że całość myśli za Ciebie, jaki bieg, kiedy przełączyć i dostosuje się do Twoich potrzeb. Ty się martw tylko tym, by bak był pełny ;)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-12-2007, 09:32   

Skrzynia Tiptonic daje ci mozliwosc recznej zmiany przelozen....ale i tak bedziesz uzywal tylko trybu automatycznego A czy warto doplacic....pewnie, ze warto ! Komfort jazdy jest o wiele wyzszy.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 19-12-2007, 09:45   

Jeżeli chodzi o porównanie skrzyni automatycznej typu "tiptronic" i "zwykłej" lepiej wypada ta pierwsza ;)
Chodzi tu przede wszystkim o generację skrzyni INVECS II :arrow: (Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System), która dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy.
Polecam przeczytać TEN TEMAT

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-12-2007, 11:23   

Galanta ze skrzynią tiptronic kupiłbym tylko ze względu na INVECS II - nowocześniejsza skrzynia niż zwykły automat.

Natomiast jeśli chodzi o samego tiptronica to tak naprawde mało kiedy będziesz się tym bawić........fajnie będzie na początku, potem i tak będziesz jeżdzić caly czas na normalnym automacie.....

A co ściagania się z manualem.....wszystko zależy od kierowcy i jego umiejętności operwoania sprzęgłem i gazem. Manualem objedziesz automat. A Ci z BMW z karkami raczej nie mają takich umiejętności :badgrin:
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
Amator Galanta
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 12:01   

Używam zwykłego automatu.
Do normalnej jady zupełnie wystarczy, jak chcę trochę poszaleć albo wyprzedzam kolumnę pojazdów i chcę mieć większą kontrolę to blokuje skrzynie w pozycji 3 .
Różnice w zachowaniu jednej i drugiej skrzyni w czasie standardowej pracy sa niewielkie.
Zgadzam sie że tiptronik jest nowocześniejszy ale wiem też ze z tego bajeru korzysta się rzadko.
Wszystko zależy więc od finansów ile planujesz wydać na auto. Gdybym miał do wyboru za ta moja maksymalna cenę to wybrałbym auto z mniejszym przebiegiem, bezwypadkowe - lepiej zadbane.
Druga sprawa to auta z tiptronikiem to również lepsze hamulce i nowe zegary.
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 12:05   

automata objedziesz manualem to fakt widac to chocby po danych w ksiazkach fabrycznych ale nie ma tam chyba danych dotyczacych jazdy na tiptroniku ktory nie traci czasu jak zwykly automat na namyslanie sie czy manual na sprzeglo i laduje nonstop na pelnych obrotach :twisted:
jakos nie mialem jeszcze okazji startowac z wysokobialkowym panem na pasie obok :evil: musze sie zakrecic w tym temacie...
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-12-2007, 12:31   

Cuuube, główna strata tiptronika/automatu to przede wszystkim start. A dwa....inne przełożenia biegów.
Tak wogóle to ile mają biegów automat/tiptronic w galu? 4 czy 5?
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-12-2007, 12:45   

A napiszcie też jaki jest koszt naprawy/remontu skrzyni tiptronic , gdyby się przydażyła koledze conikowi :P
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Rados
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 12:47   

Ja mam 4. Invecs III ma 5 biegów. Ale jest montowany od bodajże 2002 r., jak również w Legnum i Galu VR4.
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2007, 13:26   

novy napisał/a:
Cuuube, główna strata tiptronika/automatu to przede wszystkim start
tip nie zastanawia sie w czasie startu tylko daje moc na kola od razu i cisnie np pod 90km/h na pierwszym (ponad 7500obr/min)....
tak jak napisal Rados
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-12-2007, 13:53   

Tylko, że w automacie 4 stopniowym przełożenia są dłuższe niż w manualu.
Co widać, jak sam napisałeś, że na jedynce jedzie pod 90km/h (trudno mi w to uwierzyć, ale skoro tak mówisz to pewnie tak jest). Manual w bezpiecznym zakresie obrotów dochodzi do 50km/h na jedynce...czyli:
krótsze przełożenia - większe przyspieszenie.

A co do startu...a manualu operując sprzęgłem i gazem możesz przekazać więcej mocy na koła w początkowej fazie startu dzieki czemu na dzień dobry wysuwasz sie na prowadzenie.
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-12-2007, 14:50   

co do "brania" się manuala z automatem tiptronic, swego czasu kolega Nalep z Cz-wy gosił w Łodzi i mieliśmy okazję stanąć na światłach, ja tip kombi, on manual sedan, pomijając czas reakcji, z uwagi na różnicę w przełożeniach zostawałem w tyle i to dość znacznie, pewnie w wyższych rejestrach prędkości bym go doszedł, ale różnice jest wyczuwalna na korzyść manuala.
swoją drogą siekawe jakby to wyglądało przy tiptronicu 5-cio biegowym?

pzdr
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
koza 
Forumowicz
ko-za


Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 85
Skąd: Białystok/Giżycko
Wysłany: 19-12-2007, 19:50   

Chciałbym podpytać za czekoladką o skrzynkę INVECS II z tiptroniciem jakie są koszty wymiany remontu luz zakupu.
_________________
Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.