Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
19-01-2015, 00:38
Mivec Space Star powolny proces konwersji
Autor Wiadomość
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 06-01-2015, 12:43   Mivec Space Star powolny proces konwersji

Czesc!

podazajac rada Bizi78 zakladam temat tutaj zamiast w dziale technicznym...

przeklejam calosc z racji tego ze w sumie niewiele sie tam zmienilo a tamten temat moderator pewnie wyczysci lub usunie i dodalem kilka fotek

poprawiam tez anglojezyczne nazwy zeby dopasowac je do polskich odpowiednikow - moze wyjsc kiepsko ale postaram sie

caly pomysl projektu zrodzil sie w mojej glowie dawno temu. silnik 1.3 16v do najmocniejszych nie nalezy i ogolnie nie jezdzilo mi sie nim zbyt dobrze.
jak juz wiecie jestem w Irlandi juz dosc dlugo i sportowych maszyn tu nie brakuje wiec i dostepnosc czesci jest calkiem ok. kupilem silnik od kolegi z podejrzeniem uszkodzenia panewek walu. jak mialo sie okazac w niedalekiej przyszlosci jego diagnoza byla sluszna. sam wal nie byl uszkodzony tylko panweki wyslizgane. zamowilem nowe standard i wraz z innym uzytkownikiem forum przystapilismy do reanimacji



stare panewki naprawde mialy dosyc











nowe panewki weszly bez problemu

z racji tego ze SSman byl w najbrzydszym mozliwym kolorze zabralem sie za owiniecie go wrapem











podsufitka takze wymagala reanimacji bo byla brudna i poprzypalana



przycieta i gotowa do zalozenia



efekt koncowy



SS dostal takze zestaw xenonow do przeciwmgielnych - zbawienie jezdzac w ciemnosciach na ryby :)



aha no i jeszcze tyl



listwa oswietlenia rejestracji zostala potraktowana okleina carbon 3d a gorna czesc klapy carbon 4d - brak foto ale to uzupelnie



teraz troche o samym swapie

transplantacja serca nie przebiegla tak pomyslnie jakbym chcial niestety... z kumplem wytargalismy stary silnik 1.3 bez wiekszych problemow...









niestety czasu na malowanie komory zabraklo :( a i pogoda nas nie rozpieszczala

wiszacy 1.3 16v ktory niebawem pojedzie na szrot

teraz troszke o samym silniku

4G92 1.6cc DOHC Mivec z serii ZR 170-175bhp z fabryki i podobnie jesli chodzi o moment obrotowy okolo 170Nm - to sie kiedys okarze jak zabiore go na rolki

odbudowany dol silnika troche wyczyszczony - nie jestem z tych co maja w glowie swiecace sie silniki - peknieta obudowa rozrzadu co mnie troke zlosci ale mam nadzieje ze niedlugo znajde pokrywe a szczytem marzen bylaby przezroczysta :)

do tego dolozone sprzeglo exedy i skrzynia miveca ZR bez LSD (moze w przyszlosci)

no to skladamy!







bylo strasznie zimno wialo i kropilo stad niewiele fotek bo chcielismy z kumplem jak najszybcie sie stamtad zwijac

jeszcze tylko wyciecie dziury na kable skrzyni biegow i mozna zasuwac



silnik wisi





no i jest



co okazalo sie dalej to ze polosie z MSS nie pasuja do skrzyni - trzeba bylo uzyc polosi z colta co bylo git bo kumpel akurat mial komplecik w szopce :)

kolej przyszla na instala

to zaczelo sie na jakies 3-4 miesiecy przed samym swapem silnika

z racji tego ze nie ma rozpisek kabli zabawy bylo mnustwo!!!! miernik i szukanie kabli a zeby bylo latwiej...







hahahahahaha

2 wiazki jedna ss druga mivec



jadalnia zamienila sie w "taty krolestwo" (jak to moja cora mowila) na jakies 3 miesiace





Tony!!! normalnie tony rozpisek diagramow notatek! siedzenia po nocach i wrzeszczacej zony - bo miernik piszczy!



Ale w koncu sie udalo!!!



no i juz jest



teraz musze tylko znalezc miejsce by go gdzies ukryc ;)


NIESTETY! auto nie nadaje sie do jazdy (jeszcze) bo belka - czyli crossmember - ktora trzyma silnik z przodu i z tylu nie pasuje...
silnik wisi na 2 lapach przednia lapa mija sie o 7mm a tylna o 15cm!!!! to nie koniec...miska olejowa haczy o belke wiec trzeba calosc rzezbic!
ale dla chcacego nic trudngo! plan dzialania juz jest! plaskowniki sa teraz tylko czekam na weekend i jesli sie wszystko uda to moze bestia wyjedzie na droge w niedziele 11.01.2015! mam taka nadzieje...

do ogarniecia zostala sprawa przeniesienia lambdy i zapiecia wydechu - z tym tez beda jaja bo grubosci rur sa rozne ale dam rade. na zielonej wyspie jest 2 mozgow (sa na tym forum) ktorzy potrafia wyczarowac cuda!!!


CDN
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 06-01-2015, 19:47   

Haha. Tego zdjecia Tomka w komorze silnika nie widzialem jeszcze!

Nareszcie jest temat officialny Spacka z 4g92 mivec!
Jak znajde ciekawa baze (czytaj jak Magde przekonam hehe) to zrobie Spacestarka 6A12 mivec w tym albo przyszlym roku ;)
_________________
Jedyne na swiecie 1.3.....turbo.....FTO :)

http://www.fto-ireland.co...14454&start=125
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 06-01-2015, 23:10   

Noooo jestem za jak ruszy to kupuje chariot i dzialamy!!!!
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 06-01-2015, 23:50   

Ha! juz to widze, jak Cie Marzena dopadnie to Ci Charioty z glowy wybije szybko haha......
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-01-2015, 08:09   

Heavy1155 napisał/a:
listwa oswietlenia rejestracji zostala potraktowana okleina carbon 3d
Folia 3M? Ładnie wyszło. Chcę zrobić to samo w Galancie. Czekam na folię.
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 07-01-2015, 09:55   

nie to nie jest 3m

jak mialbym uzyc 3m to najpierw wyszpachlowalbym kazde dziubniecie lakieru czy ryske. to zwykla folia bubble free. w takich kolorach i bez tekstury nie ma sensu i na prostych do oklejenia elementach wydawac kasy na 3m zwlaszscza ze pociagnie tyle samo co zwykla.
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-01-2015, 10:10   

Czyli, że tańsze folie lepsze?
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 07-01-2015, 11:19   

wszystko zalezy od tego co chcesz oklejac. 3m to fantastyczna folia niemalze robi robote za Ciebie ale kosztuje 3x tyle co zwykla.
pametaj ze kierujac sie wyborem folii musisz wziac pod uwage jak ma byc wykorzystana. gruba folia o przekroju 0.16-0.18 jest ok do duzych powierzchni jak maska dach panele drzwi ciensza bedzie lepiej sie ukladac na zderzakach. miej na uwadze tez to ze ciensza folia latwiej sie rozciaga i przepala wiec ostroznie z nia. nie lubi tez byc podnoszona kilkukrotnie.
kurde znowu OT sie robi ;)
jak chcesz to pusc mi pw
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 07-01-2015, 11:24   

brccrx napisał/a:
Ha! juz to widze, jak Cie Marzena dopadnie to Ci Charioty z glowy wybije szybko haha......


nie sadze. szkoda tylko ze koszt uzyskania certyfikatu po swapie jest tak wysoki - cos okolo 250e no i nie wiadomo jak pozniej z ubezpieczeniem.

taki tylko jap version
http://cars.donedeal.ie/c...-taxed-/8280462

miodzio woz ale tylko pomazyc...
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
piorunGSR 
Forumowicz


Auto: Lancer GSR
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 234
Skąd: Ełk/Dublin
Wysłany: 07-01-2015, 13:34   

brccrx, przyznam ci się że też tego zdjęcia nie widziałem, łysinka mi się powiększa hahaha
Heavy1155 w końcu pokazałeś światu bambowóz. Tak trzymać majster :P
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 07-01-2015, 13:37   

Oj Tomek Tomek... jaka lysinka? toz to symbol madrosci :P

mam nadzieje ze weekend wypali i panda wyjedzie na droge.

wiesz jakie kolory maja kable od wstecznego biegu idace do wiazki do auta???
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 07-01-2015, 13:52   

Heavy1155 napisał/a:
brccrx napisał/a:
Ha! juz to widze, jak Cie Marzena dopadnie to Ci Charioty z glowy wybije szybko haha......


nie sadze. szkoda tylko ze koszt uzyskania certyfikatu po swapie jest tak wysoki - cos okolo 250e no i nie wiadomo jak pozniej z ubezpieczeniem.

taki tylko jap version
http://cars.donedeal.ie/c...-taxed-/8280462

miodzio woz ale tylko pomazyc...


A co ty chcesz tam wsadzic innego?
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 07-01-2015, 14:00   

2l v6 mivec :)
skoro 2l gdi to ciagnie bez problemu to gpx powinien sprawic ze odleci hahaha
no nic. Seba masz moze podpiety wsteczny w swojej v6? nabazgrasz mi jakie kable tam ida i ktory gdzie?. wtyczka jest 2-pinowa (jak zapewne wiesz)
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 07-01-2015, 14:19   

To co ty chcesz w papierach zmieniac ;) z 2.0 na 2.0 haha nic nie trzeba.....pewnie w spacku tez zmiany z 1.3 na 1.6 nie bedziesz declarowal jak Cie znam hehe

Zaraz zobacze, ale u mnie jest kostka przerobiona bo byla urwana i kolory moga byc inne Patryku! W Colcie u Siebie sprawdz bedzie najpewniej!
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 07-01-2015, 14:42   

Oj wypraszam sobie! Haha

Co tu jest wybebeszone?



Do wstecznego kabel jest tak naprawde jeden masowy podzielony wlacznikiem na skrzyni biegow! Musisz go znalezc w kostkach od wiazki pod deska, wiesz te dwie kostki co lacza sie z wiazka silnika? Chyba ze Spacek mial go puszczonego przez sciane grodziowa pod kierownica ale raczej nie.
_________________
Jedyne na swiecie 1.3.....turbo.....FTO :)

http://www.fto-ireland.co...14454&start=125
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.