Przesunięty przez: mkm 19-01-2015, 00:38 |
Mivec Space Star powolny proces konwersji |
Autor |
Wiadomość |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 06-01-2015, 12:43 Mivec Space Star powolny proces konwersji
|
|
|
Czesc!
podazajac rada Bizi78 zakladam temat tutaj zamiast w dziale technicznym...
przeklejam calosc z racji tego ze w sumie niewiele sie tam zmienilo a tamten temat moderator pewnie wyczysci lub usunie i dodalem kilka fotek
poprawiam tez anglojezyczne nazwy zeby dopasowac je do polskich odpowiednikow - moze wyjsc kiepsko ale postaram sie
caly pomysl projektu zrodzil sie w mojej glowie dawno temu. silnik 1.3 16v do najmocniejszych nie nalezy i ogolnie nie jezdzilo mi sie nim zbyt dobrze.
jak juz wiecie jestem w Irlandi juz dosc dlugo i sportowych maszyn tu nie brakuje wiec i dostepnosc czesci jest calkiem ok. kupilem silnik od kolegi z podejrzeniem uszkodzenia panewek walu. jak mialo sie okazac w niedalekiej przyszlosci jego diagnoza byla sluszna. sam wal nie byl uszkodzony tylko panweki wyslizgane. zamowilem nowe standard i wraz z innym uzytkownikiem forum przystapilismy do reanimacji
stare panewki naprawde mialy dosyc
nowe panewki weszly bez problemu
z racji tego ze SSman byl w najbrzydszym mozliwym kolorze zabralem sie za owiniecie go wrapem
podsufitka takze wymagala reanimacji bo byla brudna i poprzypalana
przycieta i gotowa do zalozenia
efekt koncowy
SS dostal takze zestaw xenonow do przeciwmgielnych - zbawienie jezdzac w ciemnosciach na ryby
aha no i jeszcze tyl
listwa oswietlenia rejestracji zostala potraktowana okleina carbon 3d a gorna czesc klapy carbon 4d - brak foto ale to uzupelnie
teraz troche o samym swapie
transplantacja serca nie przebiegla tak pomyslnie jakbym chcial niestety... z kumplem wytargalismy stary silnik 1.3 bez wiekszych problemow...
niestety czasu na malowanie komory zabraklo a i pogoda nas nie rozpieszczala
wiszacy 1.3 16v ktory niebawem pojedzie na szrot
teraz troszke o samym silniku
4G92 1.6cc DOHC Mivec z serii ZR 170-175bhp z fabryki i podobnie jesli chodzi o moment obrotowy okolo 170Nm - to sie kiedys okarze jak zabiore go na rolki
odbudowany dol silnika troche wyczyszczony - nie jestem z tych co maja w glowie swiecace sie silniki - peknieta obudowa rozrzadu co mnie troke zlosci ale mam nadzieje ze niedlugo znajde pokrywe a szczytem marzen bylaby przezroczysta
do tego dolozone sprzeglo exedy i skrzynia miveca ZR bez LSD (moze w przyszlosci)
no to skladamy!
bylo strasznie zimno wialo i kropilo stad niewiele fotek bo chcielismy z kumplem jak najszybcie sie stamtad zwijac
jeszcze tylko wyciecie dziury na kable skrzyni biegow i mozna zasuwac
silnik wisi
no i jest
co okazalo sie dalej to ze polosie z MSS nie pasuja do skrzyni - trzeba bylo uzyc polosi z colta co bylo git bo kumpel akurat mial komplecik w szopce
kolej przyszla na instala
to zaczelo sie na jakies 3-4 miesiecy przed samym swapem silnika
z racji tego ze nie ma rozpisek kabli zabawy bylo mnustwo!!!! miernik i szukanie kabli a zeby bylo latwiej...
hahahahahaha
2 wiazki jedna ss druga mivec
jadalnia zamienila sie w "taty krolestwo" (jak to moja cora mowila) na jakies 3 miesiace
Tony!!! normalnie tony rozpisek diagramow notatek! siedzenia po nocach i wrzeszczacej zony - bo miernik piszczy!
Ale w koncu sie udalo!!!
no i juz jest
teraz musze tylko znalezc miejsce by go gdzies ukryc
NIESTETY! auto nie nadaje sie do jazdy (jeszcze) bo belka - czyli crossmember - ktora trzyma silnik z przodu i z tylu nie pasuje...
silnik wisi na 2 lapach przednia lapa mija sie o 7mm a tylna o 15cm!!!! to nie koniec...miska olejowa haczy o belke wiec trzeba calosc rzezbic!
ale dla chcacego nic trudngo! plan dzialania juz jest! plaskowniki sa teraz tylko czekam na weekend i jesli sie wszystko uda to moze bestia wyjedzie na droge w niedziele 11.01.2015! mam taka nadzieje...
do ogarniecia zostala sprawa przeniesienia lambdy i zapiecia wydechu - z tym tez beda jaja bo grubosci rur sa rozne ale dam rade. na zielonej wyspie jest 2 mozgow (sa na tym forum) ktorzy potrafia wyczarowac cuda!!!
CDN |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
brccrx
Forumowicz brccrx
Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 90 Skąd: Z tad i z tamtad......
|
Wysłany: 06-01-2015, 19:47
|
|
|
Haha. Tego zdjecia Tomka w komorze silnika nie widzialem jeszcze!
Nareszcie jest temat officialny Spacka z 4g92 mivec!
Jak znajde ciekawa baze (czytaj jak Magde przekonam hehe) to zrobie Spacestarka 6A12 mivec w tym albo przyszlym roku |
_________________ Jedyne na swiecie 1.3.....turbo.....FTO
http://www.fto-ireland.co...14454&start=125 |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 06-01-2015, 23:10
|
|
|
Noooo jestem za jak ruszy to kupuje chariot i dzialamy!!!! |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
brccrx
Forumowicz brccrx
Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 90 Skąd: Z tad i z tamtad......
|
Wysłany: 06-01-2015, 23:50
|
|
|
Ha! juz to widze, jak Cie Marzena dopadnie to Ci Charioty z glowy wybije szybko haha...... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-01-2015, 08:09
|
|
|
Heavy1155 napisał/a: | listwa oswietlenia rejestracji zostala potraktowana okleina carbon 3d | Folia 3M? Ładnie wyszło. Chcę zrobić to samo w Galancie. Czekam na folię. |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 07-01-2015, 09:55
|
|
|
nie to nie jest 3m
jak mialbym uzyc 3m to najpierw wyszpachlowalbym kazde dziubniecie lakieru czy ryske. to zwykla folia bubble free. w takich kolorach i bez tekstury nie ma sensu i na prostych do oklejenia elementach wydawac kasy na 3m zwlaszscza ze pociagnie tyle samo co zwykla. |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-01-2015, 10:10
|
|
|
Czyli, że tańsze folie lepsze? |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 07-01-2015, 11:19
|
|
|
wszystko zalezy od tego co chcesz oklejac. 3m to fantastyczna folia niemalze robi robote za Ciebie ale kosztuje 3x tyle co zwykla.
pametaj ze kierujac sie wyborem folii musisz wziac pod uwage jak ma byc wykorzystana. gruba folia o przekroju 0.16-0.18 jest ok do duzych powierzchni jak maska dach panele drzwi ciensza bedzie lepiej sie ukladac na zderzakach. miej na uwadze tez to ze ciensza folia latwiej sie rozciaga i przepala wiec ostroznie z nia. nie lubi tez byc podnoszona kilkukrotnie.
kurde znowu OT sie robi
jak chcesz to pusc mi pw |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 07-01-2015, 11:24
|
|
|
brccrx napisał/a: | Ha! juz to widze, jak Cie Marzena dopadnie to Ci Charioty z glowy wybije szybko haha...... |
nie sadze. szkoda tylko ze koszt uzyskania certyfikatu po swapie jest tak wysoki - cos okolo 250e no i nie wiadomo jak pozniej z ubezpieczeniem.
taki tylko jap version
http://cars.donedeal.ie/c...-taxed-/8280462
miodzio woz ale tylko pomazyc... |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
piorunGSR
Forumowicz

Auto: Lancer GSR
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 234 Skąd: Ełk/Dublin
|
Wysłany: 07-01-2015, 13:34
|
|
|
brccrx, przyznam ci się że też tego zdjęcia nie widziałem, łysinka mi się powiększa hahaha
Heavy1155 w końcu pokazałeś światu bambowóz. Tak trzymać majster |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 07-01-2015, 13:37
|
|
|
Oj Tomek Tomek... jaka lysinka? toz to symbol madrosci
mam nadzieje ze weekend wypali i panda wyjedzie na droge.
wiesz jakie kolory maja kable od wstecznego biegu idace do wiazki do auta??? |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
brccrx
Forumowicz brccrx
Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 90 Skąd: Z tad i z tamtad......
|
Wysłany: 07-01-2015, 13:52
|
|
|
Heavy1155 napisał/a: | brccrx napisał/a: | Ha! juz to widze, jak Cie Marzena dopadnie to Ci Charioty z glowy wybije szybko haha...... |
nie sadze. szkoda tylko ze koszt uzyskania certyfikatu po swapie jest tak wysoki - cos okolo 250e no i nie wiadomo jak pozniej z ubezpieczeniem.
taki tylko jap version
http://cars.donedeal.ie/c...-taxed-/8280462
miodzio woz ale tylko pomazyc... |
A co ty chcesz tam wsadzic innego? |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 07-01-2015, 14:00
|
|
|
2l v6 mivec
skoro 2l gdi to ciagnie bez problemu to gpx powinien sprawic ze odleci hahaha
no nic. Seba masz moze podpiety wsteczny w swojej v6? nabazgrasz mi jakie kable tam ida i ktory gdzie?. wtyczka jest 2-pinowa (jak zapewne wiesz) |
_________________ MSS Mivec 1.6 170bhp
 |
|
|
|
 |
brccrx
Forumowicz brccrx
Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 90 Skąd: Z tad i z tamtad......
|
Wysłany: 07-01-2015, 14:19
|
|
|
To co ty chcesz w papierach zmieniac z 2.0 na 2.0 haha nic nie trzeba.....pewnie w spacku tez zmiany z 1.3 na 1.6 nie bedziesz declarowal jak Cie znam hehe
Zaraz zobacze, ale u mnie jest kostka przerobiona bo byla urwana i kolory moga byc inne Patryku! W Colcie u Siebie sprawdz bedzie najpewniej! |
|
|
|
 |
brccrx
Forumowicz brccrx
Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 90 Skąd: Z tad i z tamtad......
|
Wysłany: 07-01-2015, 14:42
|
|
|
Oj wypraszam sobie! Haha
Co tu jest wybebeszone?
Do wstecznego kabel jest tak naprawde jeden masowy podzielony wlacznikiem na skrzyni biegow! Musisz go znalezc w kostkach od wiazki pod deska, wiesz te dwie kostki co lacza sie z wiazka silnika? Chyba ze Spacek mial go puszczonego przez sciane grodziowa pod kierownica ale raczej nie. |
_________________ Jedyne na swiecie 1.3.....turbo.....FTO
http://www.fto-ireland.co...14454&start=125 |
|
|
|
 |
|