Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrusznik zaniemógł
Autor Wiadomość
Firefly
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2008, 22:57   Rozrusznik zaniemógł

Miałem przed chwilą taki oto problem:
Po całym dniu włóczenia sie poza domem podjeżdżam pod bramę. Jak to zwykle mam w zwyczaju gaszę auto, wysiadam, zamykam i idę pootwierać sobie wjazd do garażu. Gdy już wróciłem do auta probuje odpalić i.... nic. Widzę tylko, że przygasa lekko podświetlenie kontrolek, słychać 'cyk', ale rozrusznik się nie kręci. Zaczynam panikować, molestuje stacyjkę ale to nie pomaga. Już miałem go "z popychu" próbować odpalić, ale sie wstrzymałem. Wrzuciłem bieg, bujnąłem autem i sprobowałem jeszcze raz odpalić. Odpalił bez zająknięcia, czyli jak zawsze. Ale czy ktoś jest w stanie mi całą sytuację wytłumaczyć??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn

Wysłany: 27-08-2008, 23:24   

Zawieszają się szczotki. Typowo.
 
 
Firefly
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2008, 23:57   

Czyli to coś groźnego czy nie??
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 28-08-2008, 06:02   

W sumie nie ale to znak, że się zaczynają kończyć. Wymiana szczotek to nie trudna sprawa.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Firefly
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2008, 11:13   

Teraz rozumiem. Cóż będzie trzeba to kiedyś zrobić.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 25-09-2008, 18:27   

Miałem to samo,potem tylko odpalał poprzez pukanie w rozrusznik, koszt u elektryka 50zł.
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
zibii
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2008, 18:59   

Witaj.Radzę najpierw sprawdzić połączenie klem z akumulatorem (czy nie są zaśniedziałe),bo to może być również przyczyną klekotania rozrusznika,miałem coś takiego-wyczyściłem i wszystko jest ok.Narka.
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 26-09-2008, 18:02   

przy wymianie szczotek wskazane jest przeszlifowanie komutatora i wyczyszczenie szczelin aby nie było zwarcia .Można to zrobi na tokarce drobnym papierem ściernym ,a szczeliny komutatora wyczyścic np tępo zakończonym śrubokrętem .
 
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-03-2014, 22:36   

Pojechałem do mechanika żeby zajął się rozrusznikiem, ale po rozebraniu okazało się, że szczotki są w przyzwoitym stanie i nie ma sensu ruszać.
Ogólnie samochód odpala chyba że jest ciepły i w trakcie użytkowania miał częste gaszenie i odpalania. Wtedy zdarza się następująca sytuacja:
-przekręcam kluczyk, rozrusznik nie ma siły, pół obrotu i cisza, ale cały czas trzymając kluczyk przekręcony po 1-2 sekundach wraca do życia o odpala
Cytując Top Gear przekładając na myśli rozrusznika "hmm, właściciel przekręcił kluczyk, o co mu chodzi... co mam zrobić... już wiem jestem rozrusznikiem, odpalamy"
Coś z prądem tylko gdzie szukać
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2014, 09:56   

a tulejki/łożyska w jakim są stanie?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-03-2014, 17:37   

Hmm, prosiłem o ogólny przegląd skoro był wyjęty, ale przyznam się że nie mam pojęcia.
Po nocy kręci normalnie, tylko jak jest ciepły i włączone są odbiorniki prądu, np wciśnięty hamulec, wtedy dłuższa jest przerwa zanim dalej zakręci. Jak wyłączę nawet nawiew dam mu chwilę to zakręci.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2014, 20:10   

herr_flick napisał/a:
wtedy dłuższa jest przerwa zanim dalej zakręci.
Obstawiam, że mam rację.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-03-2014, 21:00   

Czyli tulejki/łożyska, dorzucę bendiks.
Nie chcę porównywać Poloneza Atu 97 z Lancerem 98, ale tam miałem podobny problem. Rozrusznik nie kręcił gdy silnik był dość mocno nagrzany. Tam rozrusznik szedł bezpośrednio pod kolektorem i rozwiązanie problemu było patentowe i jedyne zarazem, ale działało. Trzeba było puścić kable od stacyjki do elektromagnesu przez przekaźnik i coś tam jeszcze, bo wymiana nawet całego rozrusznika na fabrycznie nowy po pewnym czasie i tak okazywała się zbędna, problem wracał.
Tu tego nie będę robił i problem pewnie jest do rozwiązania tylko fajnie jest trafić w sedno jak najwcześniej.

[ Dodano: 11-04-2014, 13:29 ]
Dzięki za pomoc, tulejki wymienione i kręci jak szalony.
 
 
Kubot 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GLX 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2015, 22:37   

Orientuje się ktos jaki koszt regeneracji rozrusznika? czy lepiej kupić używkę za 50zł?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-11-2015, 22:44   

A wiesz, co kupisz i w jakim stanie ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.