Zalane olejem świece zapłonowe a spalanie LPG |
Autor |
Wiadomość |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 19-04-2013, 14:06 Zalane olejem świece zapłonowe a spalanie LPG
|
|
|
Witam,
dziś Galant do jeździł gaz do końca i po przeliczeniu wyszło mu ok 15 L / 100 km. Troszkę sporo biorąc pod uwagę fakt że to 2.0 w kombi. Chciałem sprawdzić świece i okazało się że uszczelki gniazd świec szlag trafił i olej zalewa świece. Czy mogło mieć to wpływ na tak duże spalanie? Jakiego spalania powinienem oczekiwać? Uszczelniacze gniazd są ciężko dostępne ale znalazłem i zamówiłem na alledrogo.
Dodam że po rozgrzaniu silnik chodzi nierówno, jakby właśnie jedna świeca nie paliła. Zalane są na pewno dwie - gdzie nie ma cewek - bo sprawdzałem pod blokiem. Oczywiście chce od razu wymienić świece na nowe.
Nie wiem czy jechać na gaziarza i kręcić awanturę (bo kilka dni temu przeprowadzał regulacje i wymiane filtrów) czy najpierw ogarnąć te uszczelniacze i świece.
Instalacja to Stag 300 plus, reduktor tomasetto, czerwone valteki wtryski i butla 44 l.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ł |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-04-2013, 16:06
|
|
|
Masz stanowczo za słaby reduktor do takiego silnika, on wystarcza max do 90 koni. Auto gazu powinno palić od 15 do 30% więcej niż benzyny i na LPG powinno chodzić tak samo jak na benzynie.
Najpierw ogarnij te świece i być może przewody zapłonowe oraz fajki a następnie jedź do gaziarza aby dobrze wyregulował instalację. Powinien to zrobić podczas jazdy a nie na postoju pod warsztatem. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 19-04-2013, 17:25
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Masz stanowczo za słaby reduktor do takiego silnika, on wystarcza max do 90 koni. Auto gazu powinno palić od 15 do 30% więcej niż benzyny i na LPG powinno chodzić tak samo jak na benzynie.
Najpierw ogarnij te świece i być może przewody zapłonowe oraz fajki a następnie jedź do gaziarza aby dobrze wyregulował instalację. Powinien to zrobić podczas jazdy a nie na postoju pod warsztatem. |
Dzięki za odpowiedź!
Mój błąd - reduktor to ZAVOLI a TOMASETTO to zawór gazowy i wielozawór.
Co do regulacji to przeprowadzona była na postoju ale zastanawiam się nad zakupem interfejsu do staga i optymalizacją map samemu. Trochę się boje ale w ostateczności jak coś pójdzie nie tak to wtedy pojadę do gaziarza. Jest sporo poradników jak to zrobić.
Głównie chodzi o to czy faktycznie może tak różnić się spalanie przez niedomagającą święcę? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-04-2013, 18:43
|
|
|
Ja też kupiłem kabel, oryginalny Staga i sam wszystko poustawiałem z pomocą lpg-forum. Nic złego nie zrobisz, zawsze na początku możesz zapisać obecne ustawienia i w razie problemów możesz je przywrócić. Na delikatny wzrost spalania wypadanie zapłonów pewnie może mieć wpływ, bo auto przez to będzie słabsze przez co pewnie bardziej je ciśniesz. Wydaje mi się, że jednak głównym powodem jest zła regulacja i być może wtryski gazu które nie są zbyt precyzyjne. Ja też na początku takie miałem, okazało się jednak, że do mojego auta są za wolne i albo auto będzie zamulone albo będzie miało za duże spalanie na wolnych obrotach. Ciekawi mnie jakie są u Ciebie czasy wtrysku benzyny, czy podobne jak u mnie czy też dłuższe jak w Galancie V6. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 19-04-2013, 20:44
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ja też kupiłem kabel, oryginalny Staga i sam wszystko poustawiałem z pomocą lpg-forum. Nic złego nie zrobisz, zawsze na początku możesz zapisać obecne ustawienia i w razie problemów możesz je przywrócić. Na delikatny wzrost spalania wypadanie zapłonów pewnie może mieć wpływ, bo auto przez to będzie słabsze przez co pewnie bardziej je ciśniesz. Wydaje mi się, że jednak głównym powodem jest zła regulacja i być może wtryski gazu które nie są zbyt precyzyjne. Ja też na początku takie miałem, okazało się jednak, że do mojego auta są za wolne i albo auto będzie zamulone albo będzie miało za duże spalanie na wolnych obrotach. Ciekawi mnie jakie są u Ciebie czasy wtrysku benzyny, czy podobne jak u mnie czy też dłuższe jak w Galancie V6. |
Problem jest taki że do tej pory samochód na gazie i na PB jeździł tak samo, dopiero teraz kiedy się rozgrzeje to tak jakby przerywał i trochę słabnie. Wcześniej na trasie Żary - Wwa przez Świebodzin i dalej autostradą przy prędkości 130 - 160 km/h spalił ok 12 litrów / 100 km. Czasem była odpalana klimatyzacja żeby sprawdzić czy właściwie działa. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-04-2013, 06:48
|
|
|
Podałem tylko większość możliwości, jak już wcześniej pisałem, uporaj się najpierw z tym olejem i ewentualnie zapłonem jeśli przez ten olej coś padło. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20-04-2013, 15:17
|
|
|
Zapłon raczej cacy, odpala od ręki tylko jak się nagrzeje to tak jakby któraś świeca nie zawsze paliła. No i przy niskich obrotach szarpie. W poniedziałek ma przyjść zestaw uszczelek więc się okaże co i jak... |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-04-2013, 16:12
|
|
|
Pisząc "z zapłonem" miałem na myśli właśnie świece, przewody i fajki łączące cewki ze świecami. Może też być problem z którąś z cewek jeśli problem nasila sie po rozgrzaniu silnika. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20-04-2013, 16:34
|
|
|
Ja obstawiam że olej się rozgrzewa, robi się rzadszy i pod ciśnieniem zaczyna przeciekać na świece. W ten sposób zalewając je. Oczywiście wymienie też komplet świec, jak będzie trzeba to i przewodów. |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-04-2013, 16:40
|
|
|
W gniazdach świec nie ma żadnego ciśnienia i olej nie może przeciekać na elektrody świec bo jeśli była by taka nieszczelność na świecy, to by tamtędy uciekała kompresja z cylindra i cały olej z gniazd znalazł by się na pokrywie zaworów w miejscu gdzie są przewody zapłonowe. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 02-05-2013, 19:34
|
|
|
plecho1 napisał/a: | W gniazdach świec nie ma żadnego ciśnienia i olej nie może przeciekać na elektrody świec bo jeśli była by taka nieszczelność na świecy, to by tamtędy uciekała kompresja z cylindra i cały olej z gniazd znalazł by się na pokrywie zaworów w miejscu gdzie są przewody zapłonowe. |
U samej góry, gdzie łączy się pokrywa zaworów z gniazdami, kanałami świec są uszczelki, te uszczelki u mnie puściły i zalewało mi swiece olejem. Z tym się uporałem.
Nastąpiły inne problemy. Teraz przy niskich obrotch i duzym obciazeniu przerywa ale tylko na gazie. Przewody WN i świece wymienione na NGK. Filtr oleju też. Przepustnica wyczyszczona... Sam już nie wiem dlaczego tak jest. Obstawiam albo złe ustawienia kompa od LPG albo sonde lambda. Tylko teraz pytanie czy może być tak że lambda źle wpływa na lpg a na pb jest wszystko ok? Dodam że na pb ma jakies 200 obr/min więcej niż na lpg.. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-05-2013, 21:38
|
|
|
Może cewki już dostają przebicia co uwydatnia się na LPG w którym do przeskoku iskry potrzeba większego napięcia lub jak napisałeś trzeba by wyregulować instalację LPG. Możesz na próbę zmniejszyć przerwą po między elektrodami świec do powiedzmy 0,8mm. Jeśli Twoje problemy związane są z zapłonem, to taki zabieg powinien pomóc. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 10-05-2013, 07:43
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ciekawi mnie jakie są u Ciebie czasy wtrysku benzyny, czy podobne jak u mnie czy też dłuższe jak w Galancie V6 |
Zarowno w 1 jak i 2 przypadku czasy wtrysku sa zblizone.
Łysy88 napisał/a: | dam że na pb ma jakies 200 obr/min więcej niż na lpg.. |
Do wyregulowania instalacja lpg. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
|