Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kocioł zgazowujący drewno
Autor Wiadomość
honda2 
Forumowicz

Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023
Posty: 34
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 01-04-2025, 10:16   Kocioł zgazowujący drewno

Chciałem zapytać, czy ktoś z Was korzysta z takiego źródła ciepła. Obecnie palę w zwykłym piecu na drewno i jest ciepło tylko przydałby się zbiornik akumulacyjny, żeby po wygaszeniu pieca jeszcze jakiś czas do mył dogrzewany. Idąc w tym kierunku (a także w kierunku eco zielonych) zacząłem zastanawiać się nad takim kotłem z buforem CO. Mam dom 100 m2 z poddaszem, użytkowych 150 m2. Moglibyście polecić firmę, model kotła. Doczytałem, że wrażliwa jest w tych piecach ceramika.
Z góry dziękuję za podzielenie się swoimi doświadczeniami.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-04-2025, 13:59   

Jest słynny Atmos chyba czesi go robią, sa i nasze produkty, szwagier w tym siedzi
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
honda2 
Forumowicz

Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023
Posty: 34
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-04-2025, 14:20   

O Atmosie czytałem, ale nie ukrywam, że wolałbym wesprzeć nasz rynek.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-04-2025, 15:26   

A nie myslałeś o plecie i dofinansowaniu ?
Coś sie dowiem dam znać, wiec ze miał u siebie szwagier jakiś rodzimy na testy ale coć było z nim nie halo
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
honda2 
Forumowicz

Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023
Posty: 34
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 03-04-2025, 07:34   

Mam dostęp do drewna dlatego myślałem nad kotłem zgazowującym i on też jest objęty dofinansowaniem.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 618
Skąd: z nienacka
Wysłany: 03-04-2025, 17:53   

Marcino napisał/a:
A nie myslałeś o plecie i dofinansowaniu

Jak masz coś godnego polecenia z peletowych, ale żeby były w stanie też drewno spalić (ale nie zgazowujące) to chętnie to obczaję. Mnie zgazowujący drewno właśnie odstraszył przez obowiązkowy bufor, na który na razie potrzeby nie widzę.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11097
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-04-2025, 21:09   

Na ekogroszek i pellet znajdziesz kocioł z kwitami. Na drewno i pellet też znajdziesz, ale kwitów nie będzie.
_________________

 
 
 
honda2 
Forumowicz

Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023
Posty: 34
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 04-04-2025, 08:14   

tościk napisał/a:
Marcino napisał/a:
A nie myslałeś o plecie i dofinansowaniu

Jak masz coś godnego polecenia z peletowych, ale żeby były w stanie też drewno spalić (ale nie zgazowujące) to chętnie to obczaję. Mnie zgazowujący drewno właśnie odstraszył przez obowiązkowy bufor, na który na razie potrzeby nie widzę.


Mnie właśnie bufor bardzo odpowiada bo jak jestem w domu to mogę palić na pełną mocą i temperatura w domu gwałtownie nie rośnie tylko jest kumulowana w buforze, a jak idę spać i piec wygasa to mogę korzystać z nagromadzonego ciepła. Tak to sobie tłumaczę :) bo obecnie to palenie wygląda następująco mówię o zimie. Wracam z pracy rozpalam w piecu i padkładam monitorując temperaturę bo jak jest 24 st. to ciężko się śpi, a jak jest ok. 22 st. to rano jest chłodno. Dodatkowo mam problem z zaparowanymi szybami wiadomo skoki temperatury. Dlatego wydaje mi się, że zastosowanie bufora w znacznym stopniu ułatwiło by utrzymanie w miarę stałej temperatury.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24263
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-04-2025, 12:16   

honda2 napisał/a:
mam problem z zaparowanymi szybami
to masz problem z wentylacją - takie problemy u mnie zniknęły po zastosowaniu rekuperatora
 
 
honda2 
Forumowicz

Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023
Posty: 34
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 04-04-2025, 14:07   

Krzyzak napisał/a:
honda2 napisał/a:
mam problem z zaparowanymi szybami
to masz problem z wentylacją - takie problemy u mnie zniknęły po zastosowaniu rekuperatora

Pewnie tak, ale różnica 18 - 24 st. też ma na to duży wpływ.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24263
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-04-2025, 14:39   

Nie chciałbym zaśmiecać tematu, ale jednak odpiszę - nie ma znaczenia, bo to zależy tylko od ilości wilgoci w powietrzu. Dawniej miałem 23°C zimą i nawet kilka cm rosy od dołu każdego zespołu szyb (jak na zewnątrz było np. -20 a zaczynało się już przy 3-4 stopniach). Było też tak, że wyjeżdżając uruchomiłem program na kotle, żeby utrzymywał +15 i też była rosa (ale dużo mniejsza, przez brak domowników).
Teraz mam w zimie 20-21 i żadnych powyższych zjawisk. Higrometr pokazuje 44% wilgotności, dawniej też oscylowała wokół 50%. Naprawdę - masz tylko i wyłącznie problem z wentylacją.
Można zmieniać pakiety na 3 szybowe (ja mam 2 szybowe z argonem), można dawać nawiewniki, wycinać uszczelki ale takie 100% rozwiązanie to rekuperator. A jak się przyjemnie śpi, kiedy przez całą noc jest świeże powietrze...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-04-2025, 21:52   

Krzyzak napisał/a:
ale takie 100% rozwiązanie to rekuperato

Ja nie mam i też mam ok. Wlasciwa wentylacja a nie robienie termosu nie wietrze bo szkoda ciepła.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
honda2 
Forumowicz

Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023
Posty: 34
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 07-04-2025, 12:08   

Marcino napisał/a:
Ja nie mam i też mam ok. Wlasciwa wentylacja a nie robienie termosu nie wietrze bo szkoda ciepła.

Na pewno to co piszecie wszystko po trochu ma wpływ na całokształt. Wentylację w kuchni/salonie zamykam kratkę bo dmucha zimnym powietrzem zamiast wciągać. Co do rekuperatora to wydaje mi się, że na etapie budowy można zamontować, a już w gotowym to trochę trudne do wykonania.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-04-2025, 17:23   

Zadzwonie pogadam na temat kotła ze szwagrem moze coś podpowie
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24263
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-04-2025, 07:31   

honda2 napisał/a:
w gotowym to trochę trudne do wykonania
ja montowałem kilkanaście lat po zamieszkaniu, mam z 4 lata
rury puściłem w ociepleniu poddasza, właściwie pod ociepleniem, centrala jest na strychu a cały strych ociepliłem wełną 15cm

nie wiem jak to wygląda u Ciebie, ale ja co tydzień wycierałem z okien czarną pleśń - na dole się gromadziła, na uszczelce
nie spodziewałem się tak piorunującego efektu po rekuperacji i żałuję, że nie zrobiłem wcześniej
na etapie nowego domu zapewne bym to spiął z centralą chłodniczo-grzewczą i tamtędy puścił powietrze z klimy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.