Kocioł zgazowujący drewno |
Autor |
Wiadomość |
honda2
Forumowicz
Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 34 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 01-04-2025, 10:16 Kocioł zgazowujący drewno
|
|
|
Chciałem zapytać, czy ktoś z Was korzysta z takiego źródła ciepła. Obecnie palę w zwykłym piecu na drewno i jest ciepło tylko przydałby się zbiornik akumulacyjny, żeby po wygaszeniu pieca jeszcze jakiś czas do mył dogrzewany. Idąc w tym kierunku (a także w kierunku eco zielonych) zacząłem zastanawiać się nad takim kotłem z buforem CO. Mam dom 100 m2 z poddaszem, użytkowych 150 m2. Moglibyście polecić firmę, model kotła. Doczytałem, że wrażliwa jest w tych piecach ceramika.
Z góry dziękuję za podzielenie się swoimi doświadczeniami. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-04-2025, 13:59
|
|
|
Jest słynny Atmos chyba czesi go robią, sa i nasze produkty, szwagier w tym siedzi |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
honda2
Forumowicz
Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 34 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-04-2025, 14:20
|
|
|
O Atmosie czytałem, ale nie ukrywam, że wolałbym wesprzeć nasz rynek. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-04-2025, 15:26
|
|
|
A nie myslałeś o plecie i dofinansowaniu ?
Coś sie dowiem dam znać, wiec ze miał u siebie szwagier jakiś rodzimy na testy ale coć było z nim nie halo |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
honda2
Forumowicz
Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 34 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 03-04-2025, 07:34
|
|
|
Mam dostęp do drewna dlatego myślałem nad kotłem zgazowującym i on też jest objęty dofinansowaniem. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 618 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 03-04-2025, 17:53
|
|
|
Marcino napisał/a: | A nie myslałeś o plecie i dofinansowaniu |
Jak masz coś godnego polecenia z peletowych, ale żeby były w stanie też drewno spalić (ale nie zgazowujące) to chętnie to obczaję. Mnie zgazowujący drewno właśnie odstraszył przez obowiązkowy bufor, na który na razie potrzeby nie widzę. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11097 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-04-2025, 21:09
|
|
|
Na ekogroszek i pellet znajdziesz kocioł z kwitami. Na drewno i pellet też znajdziesz, ale kwitów nie będzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
honda2
Forumowicz
Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 34 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 04-04-2025, 08:14
|
|
|
tościk napisał/a: | Marcino napisał/a: | A nie myslałeś o plecie i dofinansowaniu |
Jak masz coś godnego polecenia z peletowych, ale żeby były w stanie też drewno spalić (ale nie zgazowujące) to chętnie to obczaję. Mnie zgazowujący drewno właśnie odstraszył przez obowiązkowy bufor, na który na razie potrzeby nie widzę. |
Mnie właśnie bufor bardzo odpowiada bo jak jestem w domu to mogę palić na pełną mocą i temperatura w domu gwałtownie nie rośnie tylko jest kumulowana w buforze, a jak idę spać i piec wygasa to mogę korzystać z nagromadzonego ciepła. Tak to sobie tłumaczę bo obecnie to palenie wygląda następująco mówię o zimie. Wracam z pracy rozpalam w piecu i padkładam monitorując temperaturę bo jak jest 24 st. to ciężko się śpi, a jak jest ok. 22 st. to rano jest chłodno. Dodatkowo mam problem z zaparowanymi szybami wiadomo skoki temperatury. Dlatego wydaje mi się, że zastosowanie bufora w znacznym stopniu ułatwiło by utrzymanie w miarę stałej temperatury. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24263 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2025, 12:16
|
|
|
honda2 napisał/a: | mam problem z zaparowanymi szybami | to masz problem z wentylacją - takie problemy u mnie zniknęły po zastosowaniu rekuperatora |
|
|
|
 |
honda2
Forumowicz
Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 34 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 04-04-2025, 14:07
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | honda2 napisał/a: | mam problem z zaparowanymi szybami | to masz problem z wentylacją - takie problemy u mnie zniknęły po zastosowaniu rekuperatora |
Pewnie tak, ale różnica 18 - 24 st. też ma na to duży wpływ. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24263 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2025, 14:39
|
|
|
Nie chciałbym zaśmiecać tematu, ale jednak odpiszę - nie ma znaczenia, bo to zależy tylko od ilości wilgoci w powietrzu. Dawniej miałem 23°C zimą i nawet kilka cm rosy od dołu każdego zespołu szyb (jak na zewnątrz było np. -20 a zaczynało się już przy 3-4 stopniach). Było też tak, że wyjeżdżając uruchomiłem program na kotle, żeby utrzymywał +15 i też była rosa (ale dużo mniejsza, przez brak domowników).
Teraz mam w zimie 20-21 i żadnych powyższych zjawisk. Higrometr pokazuje 44% wilgotności, dawniej też oscylowała wokół 50%. Naprawdę - masz tylko i wyłącznie problem z wentylacją.
Można zmieniać pakiety na 3 szybowe (ja mam 2 szybowe z argonem), można dawać nawiewniki, wycinać uszczelki ale takie 100% rozwiązanie to rekuperator. A jak się przyjemnie śpi, kiedy przez całą noc jest świeże powietrze... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-04-2025, 21:52
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ale takie 100% rozwiązanie to rekuperato |
Ja nie mam i też mam ok. Wlasciwa wentylacja a nie robienie termosu nie wietrze bo szkoda ciepła. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
honda2
Forumowicz
Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 34 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 07-04-2025, 12:08
|
|
|
Marcino napisał/a: | Ja nie mam i też mam ok. Wlasciwa wentylacja a nie robienie termosu nie wietrze bo szkoda ciepła. |
Na pewno to co piszecie wszystko po trochu ma wpływ na całokształt. Wentylację w kuchni/salonie zamykam kratkę bo dmucha zimnym powietrzem zamiast wciągać. Co do rekuperatora to wydaje mi się, że na etapie budowy można zamontować, a już w gotowym to trochę trudne do wykonania. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-04-2025, 17:23
|
|
|
Zadzwonie pogadam na temat kotła ze szwagrem moze coś podpowie |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24263 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-04-2025, 07:31
|
|
|
honda2 napisał/a: | w gotowym to trochę trudne do wykonania | ja montowałem kilkanaście lat po zamieszkaniu, mam z 4 lata
rury puściłem w ociepleniu poddasza, właściwie pod ociepleniem, centrala jest na strychu a cały strych ociepliłem wełną 15cm
nie wiem jak to wygląda u Ciebie, ale ja co tydzień wycierałem z okien czarną pleśń - na dole się gromadziła, na uszczelce
nie spodziewałem się tak piorunującego efektu po rekuperacji i żałuję, że nie zrobiłem wcześniej
na etapie nowego domu zapewne bym to spiął z centralą chłodniczo-grzewczą i tamtędy puścił powietrze z klimy |
|
|
|
 |
|