Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy taki dolot Cold Air pasuje do Avance 2.5 V6 z 2002r. ?
Autor Wiadomość
Camillo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2013, 13:10   Czy taki dolot Cold Air pasuje do Avance 2.5 V6 z 2002r. ?

Prośba o info czy poniższy dolot pasuje do Galanta Avance 2.5 V6 z 2002r.
http://allegro.pl/show_item.php?item=3284054051

Pytanie też do Was czy warto w to zainwestować, słyszałem że jest wyraźnie zauważalne lepsze przyspieszenie. O ile taki dolot może efektywnie zwiększyć moc ?

Czy są jakieś wady tego rozwiązania ?

Czy każdy warsztat powinien sobie bez problemu poradzić z instalacją czy też lepiej dać do typowej firmy tuningowej ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-06-2013, 13:42   

Będzie dobrze jeśli nic nie pogorszy. Na poprawę bym się nie nastawiał.
 
 
Camillo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2013, 13:48   

No bez jaj ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-06-2013, 13:53   

No bez jaj. W galancie jest zainstalowany MAF sensor, pod który został zaprojektowany cały dolot. Strumień powietrza jest odpowiednio regulowany przed plastrem miodu. Jeśli dojdzie do zaburzenia przebiegu i powietrze będzie przepływało w sposób turbulentny, a nie laminarny przez plaster miodu- zmieni się odczyt na przepływomierzu. Kiedy masz map sensor to możesz sobie robić co chcesz. Jeśli zmodyfikujesz dolot z maf sensorem konieczne jest strojenie. Inaczej w najlepszym wypadku nie stracisz mocy. Akurat dolot w samym galancie nie jest wąskim gardłem i wpada do niego zimne powietrze. Jak chcesz jeszcze zimniejsze to lepiej pomyśl nad izolacją termiczną seryjnego dolotu. Tematów o stożku jest już sporo.
 
 
Camillo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2013, 14:17   

Bardzo dziękuję za pomoc.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-06-2013, 14:25   

A kto Ci mówił, że taki dolot zwiększa moc?
 
 
Camillo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Avance '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2013, 14:42   

A taki jeden gość :roll:
 
 
T3kA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant (EA5W-163km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 22-05-2016, 22:35   

polecam całość, ale to co opisujecie jest mniej więcej w części 3ciej

klik
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-05-2016, 22:47   

Bardzo wiarygodne źródło K&N... Nie chodzi tylko o olej, ale także o laminarny uregulowany przepływ, którego stożek nie zapewnia. Jest też filmik mythbusters, na którym pokazano jak stożki podnoszą moc...

https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
 
 
T3kA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant (EA5W-163km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-05-2016, 07:18   

Rozumiem, ale i tak uważam że przemyslane zimne zasilanie da mały przyrost. Osobiście nie zainstalowalbym stozka - za dużo syfu puszcza, poza tym sam dolot jest ładnie skonstruowany i gwarantuje wzrost ciśnienia wraz prędkością. Zmiana na stożek z pewnością to pogorszy. Na bank kupię sobie wkładkę.
Ostatnio był fajny odcinek w 101 napraw, porównanie Stary brudny filtr, nowy, wkładka i stożek. Wyniki w tej samej kolejności.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-05-2016, 08:23   

A silnik był wyposażony w maf czy map sensor?
 
 
T3kA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant (EA5W-163km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-05-2016, 08:43   

Nie zwracałem uwagi

Ale ma to małe znaczenie, przepływ większy to więcej powietrza i więcej mocy, to tak jak by mieć czysty filtr dłużej
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-05-2016, 09:32   

No właśnie nie, bo MAF sensor wymaga wyregulowanego strumienia powietrza, które jest regulowane laboratoryjnie, a potem montowane w docelowym aucie. Wszelka zmiana w dolocie zaburza przepływ. Dlatego na filmie pogromców mitów auto traciło moc. Więcej powietrza owszem płynie, ale MAF nieprawidowo mierzy - przez co AFR jest niższe, a moc spada.

https://www.youtube.com/watch?v=nl75BGg9qdA
Ostatnio zmieniony przez Owczar 23-05-2016, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
T3kA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant (EA5W-163km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-05-2016, 09:38   

Po to jest ten plaster żeby przepływ był nie zaburzony, poza tym zastanów się - jedziesz szybciej to masz większe ciśnienie na dolocie, poza tym te silniki były dopasowane też i jaki sensor mają? Obstawiał że przy wkładce uzyska się niewielki przyrost mocy i większy moment na dole.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-05-2016, 09:43   

Plaster częściowo ureguluje przepływ, ale jeśli na wkładce powstaną zaburzenia to MAF nie zmierzy tego tak jak należy.

T3kA napisał/a:
jedziesz szybciej to masz większe ciśnienie na dolocie, poza tym te silniki były dopasowane też i jaki sensor mają?


Piszemy o MAF sensorze a nie MAP sensorze.. Zgodzę się, że różnica może być, ale niekoniecznie na plus - raczej na minus. Układ jest policzony pod konkretny filtr. To tak jakbyś włożył do TV mocniejszy zasilacz z nadzieją, że uzyskasz lepszy kontrast. Mam wkładkę w V8, bo do wyboru sa tylko filtry z chin lub OEM sporo droższy od wkładki. Mimo prawie 300KM nie odczułem żadnego przyrostu mocy, a czyszczenie tego gówna jest maskarycznie upierdliwe. Do galanta kupuję dobre zamienniki mann lub knecht i auto smiga bez problemów.

[ Dodano: 23-05-2016, 09:50 ]
Obejrzyj ten filmik - jest subaru z maf sensorem, z sensownym silnikiem i wskaż fragment na wykresie mocy gdzie przybyło tego momentu.

https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.