Czy taki dolot Cold Air pasuje do Avance 2.5 V6 z 2002r. ? |
Autor |
Wiadomość |
Camillo
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2013, 13:10 Czy taki dolot Cold Air pasuje do Avance 2.5 V6 z 2002r. ?
|
|
|
Prośba o info czy poniższy dolot pasuje do Galanta Avance 2.5 V6 z 2002r.
http://allegro.pl/show_item.php?item=3284054051
Pytanie też do Was czy warto w to zainwestować, słyszałem że jest wyraźnie zauważalne lepsze przyspieszenie. O ile taki dolot może efektywnie zwiększyć moc ?
Czy są jakieś wady tego rozwiązania ?
Czy każdy warsztat powinien sobie bez problemu poradzić z instalacją czy też lepiej dać do typowej firmy tuningowej ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-06-2013, 13:42
|
|
|
Będzie dobrze jeśli nic nie pogorszy. Na poprawę bym się nie nastawiał. |
|
|
|
 |
Camillo
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2013, 13:48
|
|
|
No bez jaj ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-06-2013, 13:53
|
|
|
No bez jaj. W galancie jest zainstalowany MAF sensor, pod który został zaprojektowany cały dolot. Strumień powietrza jest odpowiednio regulowany przed plastrem miodu. Jeśli dojdzie do zaburzenia przebiegu i powietrze będzie przepływało w sposób turbulentny, a nie laminarny przez plaster miodu- zmieni się odczyt na przepływomierzu. Kiedy masz map sensor to możesz sobie robić co chcesz. Jeśli zmodyfikujesz dolot z maf sensorem konieczne jest strojenie. Inaczej w najlepszym wypadku nie stracisz mocy. Akurat dolot w samym galancie nie jest wąskim gardłem i wpada do niego zimne powietrze. Jak chcesz jeszcze zimniejsze to lepiej pomyśl nad izolacją termiczną seryjnego dolotu. Tematów o stożku jest już sporo. |
|
|
|
 |
Camillo
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2013, 14:17
|
|
|
Bardzo dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-06-2013, 14:25
|
|
|
A kto Ci mówił, że taki dolot zwiększa moc? |
|
|
|
 |
Camillo
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2013, 14:42
|
|
|
A taki jeden gość |
|
|
|
 |
T3kA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant (EA5W-163km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2015 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-05-2016, 22:35
|
|
|
polecam całość, ale to co opisujecie jest mniej więcej w części 3ciej
klik |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-05-2016, 22:47
|
|
|
Bardzo wiarygodne źródło K&N... Nie chodzi tylko o olej, ale także o laminarny uregulowany przepływ, którego stożek nie zapewnia. Jest też filmik mythbusters, na którym pokazano jak stożki podnoszą moc...
https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q |
|
|
|
 |
T3kA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant (EA5W-163km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2015 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 23-05-2016, 07:18
|
|
|
Rozumiem, ale i tak uważam że przemyslane zimne zasilanie da mały przyrost. Osobiście nie zainstalowalbym stozka - za dużo syfu puszcza, poza tym sam dolot jest ładnie skonstruowany i gwarantuje wzrost ciśnienia wraz prędkością. Zmiana na stożek z pewnością to pogorszy. Na bank kupię sobie wkładkę.
Ostatnio był fajny odcinek w 101 napraw, porównanie Stary brudny filtr, nowy, wkładka i stożek. Wyniki w tej samej kolejności. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-05-2016, 08:23
|
|
|
A silnik był wyposażony w maf czy map sensor? |
|
|
|
 |
T3kA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant (EA5W-163km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2015 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 23-05-2016, 08:43
|
|
|
Nie zwracałem uwagi
Ale ma to małe znaczenie, przepływ większy to więcej powietrza i więcej mocy, to tak jak by mieć czysty filtr dłużej |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-05-2016, 09:32
|
|
|
No właśnie nie, bo MAF sensor wymaga wyregulowanego strumienia powietrza, które jest regulowane laboratoryjnie, a potem montowane w docelowym aucie. Wszelka zmiana w dolocie zaburza przepływ. Dlatego na filmie pogromców mitów auto traciło moc. Więcej powietrza owszem płynie, ale MAF nieprawidowo mierzy - przez co AFR jest niższe, a moc spada.
https://www.youtube.com/watch?v=nl75BGg9qdA |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 23-05-2016, 09:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
T3kA
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant (EA5W-163km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2015 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 23-05-2016, 09:38
|
|
|
Po to jest ten plaster żeby przepływ był nie zaburzony, poza tym zastanów się - jedziesz szybciej to masz większe ciśnienie na dolocie, poza tym te silniki były dopasowane też i jaki sensor mają? Obstawiał że przy wkładce uzyska się niewielki przyrost mocy i większy moment na dole. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-05-2016, 09:43
|
|
|
Plaster częściowo ureguluje przepływ, ale jeśli na wkładce powstaną zaburzenia to MAF nie zmierzy tego tak jak należy.
T3kA napisał/a: | jedziesz szybciej to masz większe ciśnienie na dolocie, poza tym te silniki były dopasowane też i jaki sensor mają? |
Piszemy o MAF sensorze a nie MAP sensorze.. Zgodzę się, że różnica może być, ale niekoniecznie na plus - raczej na minus. Układ jest policzony pod konkretny filtr. To tak jakbyś włożył do TV mocniejszy zasilacz z nadzieją, że uzyskasz lepszy kontrast. Mam wkładkę w V8, bo do wyboru sa tylko filtry z chin lub OEM sporo droższy od wkładki. Mimo prawie 300KM nie odczułem żadnego przyrostu mocy, a czyszczenie tego gówna jest maskarycznie upierdliwe. Do galanta kupuję dobre zamienniki mann lub knecht i auto smiga bez problemów.
[ Dodano: 23-05-2016, 09:50 ]
Obejrzyj ten filmik - jest subaru z maf sensorem, z sensownym silnikiem i wskaż fragment na wykresie mocy gdzie przybyło tego momentu.
https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q |
|
|
|
 |
|