Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ponownie - padł silnik
Autor Wiadomość
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 27-04-2013, 14:28   ponownie - padł silnik

Rozbawie co niektórych , moze i uszczęśliwie tym co napisze bo "laleczkę " zarżnąłem , konkretnie zajechałem silnik :badgrin: test ponad 50 km , prędkosć niewskazana aż blatu zabrakło ,4/5bieg i ponad 6300 obrotów na silniku - normalnie pirat jestem - wiem że nie ma sie czym chwalić ale to nie chwalenie . To był test ,którego silnik nie przeżył .
Zatem samochód 20 letni nawet w poszanowaniu przy upalaniu gumy i kręceniu silnika jak w f1 :mrgreen: nie wytrzymuje .Obalam wiec wszelkie stereotypy . Obroty ponad normę od ostatniej wymiany bloku w samochodzie pełnoletnim były zatem nie wskazane . Ale warto było ...banan był i panował od 2007 roku na buzi .
Nie wiem co dalej będzie - mam określony budżet - jeżeli złapie się w ogarnieciu silnika to ogarne - jeżeli nie - auto idzie na złom jak pisałem wcześniej bodajze licytacja od złotówki .
Czas zmienić auto na nowsze - nie 20 letnie nawet zadbane .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-04-2013, 16:12   

:shock: sprzedaj na części :)
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-04-2013, 18:34   

jak od złotówki to licytuję ;)

[ Dodano: 27-04-2013, 18:34 ]
silnik mam chyba ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 27-04-2013, 19:01   

Z ciekawości Zbyszku, jaki olej miałeś zalany?
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 27-04-2013, 20:12   

valvoline maxlife 10w40 - 283000 teraz jest 285600 - zatem świeży , nie ma co tu się doszukiwać winy oleju czy też ...sam nie wiem . Samochód miał jezdzić szybko i często . Nie wytrzymało parcia na szkło
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-04-2013, 23:45   

Nie wiesz jak poprzedni właściciel traktował silnik. Co prawda nie robiłem testów tego typu, ale jakoś obie moje 24v nabiły sumarycznie z 90 tysięcy km i jakoś na razie im się nic nie dzieje <puk puk puk>.

A przy okazji robiąc takie testy to co właściwie chciałeś sprawdzić?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-04-2013, 01:00   

Nasuwa mi się tylko jedną myśl.... Szkoda :( PO jakiego gnata ją tak kręciłeś? Jak dla mnie to dwa koła zł i sigma znowu żyje.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-04-2013, 09:23   

Zbyszek chciał zrobić banana na twarzy jak to mawiał - tylko to samochód do innych celów ;)

[ Dodano: 28-04-2013, 09:28 ]
możwe zamień na 3000gt TT z 6 biegową skrzynią - na pewno bardziej będzie do tego celu ;) silnik nie będzie chodził na granicach swoich możliwości ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-04-2013, 09:46   Re: ponownie - padł silnik

zbyszek05 napisał/a:
Rozbawie co niektórych , moze i uszczęśliwie tym co napisze bo "laleczkę " zarżnąłem , konkretnie zajechałem silnik :badgrin: test ponad 50 km , prędkosć niewskazana aż blatu zabrakło ,4/5bieg i ponad 6300 obrotów na silniku - normalnie pirat jestem - wiem że nie ma sie czym chwalić ale to nie chwalenie . To był test ,którego silnik nie przeżył .
Zatem samochód 20 letni nawet w poszanowaniu przy upalaniu gumy i kręceniu silnika jak w f1 :mrgreen: nie wytrzymuje .Obalam wiec wszelkie stereotypy . Obroty ponad normę od ostatniej wymiany bloku w samochodzie pełnoletnim były zatem nie wskazane . Ale warto było ...banan był i panował od 2007 roku na buzi .
Nie wiem co dalej będzie - mam określony budżet - jeżeli złapie się w ogarnieciu silnika to ogarne - jeżeli nie - auto idzie na złom jak pisałem wcześniej bodajze licytacja od złotówki .
Czas zmienić auto na nowsze - nie 20 letnie nawet zadbane .


A myślisz że nowsze auta to są robione z takim zapasem jak kiedyś?
Że takie TFSI czy TDI zniesie zaniechania w serwisie tak jak silniki wolnossące?


Wydaje mi się że nie ma co deliberować, tylko po prostu zmienić samochód (jeśli uważasz że nowsze są lepsze) i wtedy będzie można wypowiedzieć jakąś opinię. Tak to jest jałowe zapychanie przestrzeni dyskowej.
Jak zmienisz samochód nie oznacza że z automatu przestajesz być częścią społeczności. Ile to osób przesiadło się z Coltów czy Carismy na coś wyższej klasy innych marek, a nadal przyjeżdża na zloty?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
syski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 28-04-2013, 11:30   

...rzadko piszę na forum,
ale to co Zbyszek pisze jest dla mnie trochę niezrozumiałe,
nie raz zamknąłem jak to określiłeś 'blat' i dość ostro jeżdżę na codzień, jakoś do tej pory nie padł silnik, serwisuję na bieżąco itd,itp,....
jeśli miałeś silnik jaki miałeś, a uważałeś inaczej to chyba jak widać się zawiodłeś...
kup nowsze, będziesz zadowolony, po kilku latach też będziesz zmuszony oddać takie auto, bo niestety 20 lat jak sigma nie dotrwa w jednym wcieleniu, lub jeśli wiesz że auto masz naprawdę w dobrym stanie(co jest raczej dyskusyjne jeśli nie zna się od początku jego historii) to wydatek rzędu około 1200pln na inny silnik wydaje się być rozsądne ...
oczywiście zrobisz jak uważasz , jak marzenie i zimna kalkulacja dyktuje.
powodzenia
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 28-04-2013, 13:50   

Silnik był ok. bo w przeciwnym razie nie wymieniałby rozrządu - głowice były szczelne , silnik miał moc bo zjadł mi sprzegło - które tez wymieniłem . Po porostu coś nie zegrało i chyba wiem gdzie . Samochód był modzony ok. 4 / 5 miesię cy miał zbierać sie ponizej 7 sek. do setki i zbierał sie . Po prostu - nie wytrzymał . Może gdybym zmienił panewki na nowe ? Tam nie zaglądałem .
Czekam do poniedziałku - wszystko jest rozkręcane - bede wiedział - wały są kamienne - poprzedni jest nie ruszony / mam część zamienną / zobacze jaki będzie budżet jak przekroczy - rozprzedam ,reszte złomuję jak się utrzymam - naprawie .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
syski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 28-04-2013, 14:12   

co do tych 7 sek to bym polemizował bo jakoś jestem ostrożny w takich szacunkach, przy tej masie auta i sprawności silnika itd, no chyba że przynajmniej dołożyłeś mu z 50koni, bo tak jakoś to się przekłada jak chce się uzyskać tą 1 sekundę, sorki ale jestem w tych sprawach sceptyczny...
jak widzisz takie próby nie wychodzą najlepiej,szkoda że musiałeś się o tym akurat tak gorzko przekonać
 
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 28-04-2013, 14:34   

7 sekund jest nie realne :)
obstawiałbym gdzies w granicach 10 s
7 sekund ma civic type-r masa okolo 1160kg 200 km 200nm :]
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-04-2013, 14:48   

wiecie.. ja miałem zmierzone na gps 8.9s do setki w moim czołgu... zależy od warunków, paliwa , obciążenia auta, stanu silnika itd etc.. jak chłop wytargał graty niepotrzebne i golasem stanął na dobrej nawierzchni to na manualu i jakimś 240 hp pod maską da się to zrobić. - pamiętaj ze 3,0 wolnossący ma duzy moment od dołu a nie jak 2.0 ktróre musi turbinki rozkręcić dopiero - jak umiejętnie operujesz sprzęgłem to naprawdę da się z autka pocisnąć :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 28-04-2013, 15:08   

Brawo Bartku - sedno sprawy .
Sigma 12 zaworowa z manualem bez golenia karoseri zbierze sie tak jak napisał Bartek - czas mniejszy niż 9 s. Sigma z automatem w połączeniu z 24 V zbiera sie w 8 s. Zapewne bo dane przewiduja granice 8,3 - 8,5 s. Manual ? Dlaczego skrzynie napędowe nie wytrzymują połączenia z 24 V - bo niewytrzymują Nm Ten silnik ma potencjał i tak jak ciężko dodać mu koni tak łatwiej zwiekszyć moment obrotowy.
Ponadto kiedy wystawiałem auto 4 razy chyba przez 6 lat- nikt nie przyjechał obejrzeć auta ,przejechać sie , nawet z gpsem wiec po co gdybać ?
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.