ponownie - padł silnik |
Autor |
Wiadomość |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 27-04-2013, 14:28 ponownie - padł silnik
|
|
|
Rozbawie co niektórych , moze i uszczęśliwie tym co napisze bo "laleczkę " zarżnąłem , konkretnie zajechałem silnik test ponad 50 km , prędkosć niewskazana aż blatu zabrakło ,4/5bieg i ponad 6300 obrotów na silniku - normalnie pirat jestem - wiem że nie ma sie czym chwalić ale to nie chwalenie . To był test ,którego silnik nie przeżył .
Zatem samochód 20 letni nawet w poszanowaniu przy upalaniu gumy i kręceniu silnika jak w f1 nie wytrzymuje .Obalam wiec wszelkie stereotypy . Obroty ponad normę od ostatniej wymiany bloku w samochodzie pełnoletnim były zatem nie wskazane . Ale warto było ...banan był i panował od 2007 roku na buzi .
Nie wiem co dalej będzie - mam określony budżet - jeżeli złapie się w ogarnieciu silnika to ogarne - jeżeli nie - auto idzie na złom jak pisałem wcześniej bodajze licytacja od złotówki .
Czas zmienić auto na nowsze - nie 20 letnie nawet zadbane . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 27-04-2013, 18:34
|
|
|
jak od złotówki to licytuję
[ Dodano: 27-04-2013, 18:34 ]
silnik mam chyba |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 27-04-2013, 19:01
|
|
|
Z ciekawości Zbyszku, jaki olej miałeś zalany? |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 27-04-2013, 20:12
|
|
|
valvoline maxlife 10w40 - 283000 teraz jest 285600 - zatem świeży , nie ma co tu się doszukiwać winy oleju czy też ...sam nie wiem . Samochód miał jezdzić szybko i często . Nie wytrzymało parcia na szkło |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-04-2013, 23:45
|
|
|
Nie wiesz jak poprzedni właściciel traktował silnik. Co prawda nie robiłem testów tego typu, ale jakoś obie moje 24v nabiły sumarycznie z 90 tysięcy km i jakoś na razie im się nic nie dzieje <puk puk puk>.
A przy okazji robiąc takie testy to co właściwie chciałeś sprawdzić? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28-04-2013, 01:00
|
|
|
Nasuwa mi się tylko jedną myśl.... Szkoda PO jakiego gnata ją tak kręciłeś? Jak dla mnie to dwa koła zł i sigma znowu żyje. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-04-2013, 09:23
|
|
|
Zbyszek chciał zrobić banana na twarzy jak to mawiał - tylko to samochód do innych celów
[ Dodano: 28-04-2013, 09:28 ]
możwe zamień na 3000gt TT z 6 biegową skrzynią - na pewno bardziej będzie do tego celu silnik nie będzie chodził na granicach swoich możliwości |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-04-2013, 09:46 Re: ponownie - padł silnik
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | Rozbawie co niektórych , moze i uszczęśliwie tym co napisze bo "laleczkę " zarżnąłem , konkretnie zajechałem silnik test ponad 50 km , prędkosć niewskazana aż blatu zabrakło ,4/5bieg i ponad 6300 obrotów na silniku - normalnie pirat jestem - wiem że nie ma sie czym chwalić ale to nie chwalenie . To był test ,którego silnik nie przeżył .
Zatem samochód 20 letni nawet w poszanowaniu przy upalaniu gumy i kręceniu silnika jak w f1 nie wytrzymuje .Obalam wiec wszelkie stereotypy . Obroty ponad normę od ostatniej wymiany bloku w samochodzie pełnoletnim były zatem nie wskazane . Ale warto było ...banan był i panował od 2007 roku na buzi .
Nie wiem co dalej będzie - mam określony budżet - jeżeli złapie się w ogarnieciu silnika to ogarne - jeżeli nie - auto idzie na złom jak pisałem wcześniej bodajze licytacja od złotówki .
Czas zmienić auto na nowsze - nie 20 letnie nawet zadbane . |
A myślisz że nowsze auta to są robione z takim zapasem jak kiedyś?
Że takie TFSI czy TDI zniesie zaniechania w serwisie tak jak silniki wolnossące?
Wydaje mi się że nie ma co deliberować, tylko po prostu zmienić samochód (jeśli uważasz że nowsze są lepsze) i wtedy będzie można wypowiedzieć jakąś opinię. Tak to jest jałowe zapychanie przestrzeni dyskowej.
Jak zmienisz samochód nie oznacza że z automatu przestajesz być częścią społeczności. Ile to osób przesiadło się z Coltów czy Carismy na coś wyższej klasy innych marek, a nadal przyjeżdża na zloty? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
syski
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 20 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 28-04-2013, 11:30
|
|
|
...rzadko piszę na forum,
ale to co Zbyszek pisze jest dla mnie trochę niezrozumiałe,
nie raz zamknąłem jak to określiłeś 'blat' i dość ostro jeżdżę na codzień, jakoś do tej pory nie padł silnik, serwisuję na bieżąco itd,itp,....
jeśli miałeś silnik jaki miałeś, a uważałeś inaczej to chyba jak widać się zawiodłeś...
kup nowsze, będziesz zadowolony, po kilku latach też będziesz zmuszony oddać takie auto, bo niestety 20 lat jak sigma nie dotrwa w jednym wcieleniu, lub jeśli wiesz że auto masz naprawdę w dobrym stanie(co jest raczej dyskusyjne jeśli nie zna się od początku jego historii) to wydatek rzędu około 1200pln na inny silnik wydaje się być rozsądne ...
oczywiście zrobisz jak uważasz , jak marzenie i zimna kalkulacja dyktuje.
powodzenia |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 28-04-2013, 13:50
|
|
|
Silnik był ok. bo w przeciwnym razie nie wymieniałby rozrządu - głowice były szczelne , silnik miał moc bo zjadł mi sprzegło - które tez wymieniłem . Po porostu coś nie zegrało i chyba wiem gdzie . Samochód był modzony ok. 4 / 5 miesię cy miał zbierać sie ponizej 7 sek. do setki i zbierał sie . Po prostu - nie wytrzymał . Może gdybym zmienił panewki na nowe ? Tam nie zaglądałem .
Czekam do poniedziałku - wszystko jest rozkręcane - bede wiedział - wały są kamienne - poprzedni jest nie ruszony / mam część zamienną / zobacze jaki będzie budżet jak przekroczy - rozprzedam ,reszte złomuję jak się utrzymam - naprawie . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
syski
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 20 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 28-04-2013, 14:12
|
|
|
co do tych 7 sek to bym polemizował bo jakoś jestem ostrożny w takich szacunkach, przy tej masie auta i sprawności silnika itd, no chyba że przynajmniej dołożyłeś mu z 50koni, bo tak jakoś to się przekłada jak chce się uzyskać tą 1 sekundę, sorki ale jestem w tych sprawach sceptyczny...
jak widzisz takie próby nie wychodzą najlepiej,szkoda że musiałeś się o tym akurat tak gorzko przekonać |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 28-04-2013, 14:34
|
|
|
7 sekund jest nie realne
obstawiałbym gdzies w granicach 10 s
7 sekund ma civic type-r masa okolo 1160kg 200 km 200nm :] |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-04-2013, 14:48
|
|
|
wiecie.. ja miałem zmierzone na gps 8.9s do setki w moim czołgu... zależy od warunków, paliwa , obciążenia auta, stanu silnika itd etc.. jak chłop wytargał graty niepotrzebne i golasem stanął na dobrej nawierzchni to na manualu i jakimś 240 hp pod maską da się to zrobić. - pamiętaj ze 3,0 wolnossący ma duzy moment od dołu a nie jak 2.0 ktróre musi turbinki rozkręcić dopiero - jak umiejętnie operujesz sprzęgłem to naprawdę da się z autka pocisnąć |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 28-04-2013, 15:08
|
|
|
Brawo Bartku - sedno sprawy .
Sigma 12 zaworowa z manualem bez golenia karoseri zbierze sie tak jak napisał Bartek - czas mniejszy niż 9 s. Sigma z automatem w połączeniu z 24 V zbiera sie w 8 s. Zapewne bo dane przewiduja granice 8,3 - 8,5 s. Manual ? Dlaczego skrzynie napędowe nie wytrzymują połączenia z 24 V - bo niewytrzymują Nm Ten silnik ma potencjał i tak jak ciężko dodać mu koni tak łatwiej zwiekszyć moment obrotowy.
Ponadto kiedy wystawiałem auto 4 razy chyba przez 6 lat- nikt nie przyjechał obejrzeć auta ,przejechać sie , nawet z gpsem wiec po co gdybać ? |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
|