| Zakup Mitsu Grandisa 2.0 diesel | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | asgaard   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mazda 5
 Kraj/Country: Ireland
 Dołączył: 11 Mar 2013
 Posty: 3
 Skąd: Ireland
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-05-2013, 10:42   Zakup Mitsu Grandisa 2.0 diesel |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Od dłuższego już czasu rozglądam się za mini-vanem i miałem parę marek na uwzględnieniu, ale zdecydowałem się na 2: Mazda i Mitsu. Za Mitsu przemawia fakt, że od 2006 roku jestem posiadaczem Lancerk-a a teraz przyszedł czas na zakup czegoś większego. Jutro jadę obejrzeć Miśka Grandisa 2.0 diesel, 2 właściciel, przebieg 185.000 km., 2006 rok produkcji, w ogłoszeniu napisane, że po wymianie paska rozrządu, pompy wodnej i sprzęgła. Na co zwracać uwagę i jakie są Wasze opinie?
 
 Dziękuję
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-05-2013, 20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź kolor płynu chłodzącego i zbiorniczka. Powinien być jasno różowy. No i czy nie kopci na zimnym. Jak jest ok to głowica nie jest pęknięta. Druga sprawa to turbo, trzeba na hamownię lub podpiąć komputer i na 3 biegu od 1500 obr. wcisnąć gaz do dechy i zobaczyć jakie jest doładowanie.
 TRZY to luzy na drążkach kier. czyli na zgaszonym gwałtowne ruchy kierownicą w prawo i w lewo i słuchać czy nic nie stuka.
 
 Dwumas - czy przy gaszeniu nie rzęsie autem, i czy na wciśnęitym sprzęgle do połowy mocno nie terkocze.
 
 Ja jestem zadowolony.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skull   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 03 Mar 2008
 Posty: 614
 Skąd: Kentaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-05-2013, 21:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z racji tego,że naprawiam auta i w 90% to są diesle a w 10% benzynki,zastanawiam się co w tych czasach kieruje ludźmi,że wybierają gruźliki  Żeby teraz utrzymać nowej generacji diesla to naprawdę trzeba być zamożnym człowiekiem   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | asgaard   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mazda 5
 Kraj/Country: Ireland
 Dołączył: 11 Mar 2013
 Posty: 3
 Skąd: Ireland
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-05-2013, 22:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | skull napisał/a: |  	  | Z racji tego,że naprawiam auta i w 90% to są diesle a w 10% benzynki,zastanawiam się co w tych czasach kieruje ludźmi,że wybierają gruźliki  Żeby teraz utrzymać nowej generacji diesla to naprawdę trzeba być zamożnym człowiekiem   | 
 Już odpowiadam: nie stać mnie na płacenie TAX-u rocznie, który wynosi 1500 jurków za pojemność 2.5. A jeśli chodzi o ceny to Miśka w benzynie 2.4 z 2005 roku można wyrwać za 4000 jurków.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skull   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 03 Mar 2008
 Posty: 614
 Skąd: Kentaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-05-2013, 01:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie zwróciłem uwagi,że kolega w Irlandii  no to w takim wypadku benzynkę do 2,0 np. Mazdę 5 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | asgaard   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mazda 5
 Kraj/Country: Ireland
 Dołączył: 11 Mar 2013
 Posty: 3
 Skąd: Ireland
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-05-2013, 02:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | skull napisał/a: |  	  | nie zwróciłem uwagi,że kolega w Irlandii  no to w takim wypadku benzynkę do 2,0 np. Mazdę 5 | 
 Też poważnie nad tym myślałem, ale po pierwsze: sentyment do marki Mitsu, a po drugie zaś więcej miejsca w 3-cim rzędzie siedzeń.
 A tak przy okazji rozważałem też zakup Mazdy w dieslu (nie wiem jak jest dokładnie ze spalaniem w wersji 1.8-czy są o wiele wyższe wskaźniki niż w wersji 2.0 benzyna)
 
 [ Dodano: 13-05-2013, 11:03 ]
 skull, Jeśli polecasz Mazdę 5 (jeśli nie trafi się w tym czasie Grandis) to na którą wersję mam zwrócić uwagę: 2.0 benzynowa czy diesel lub 1.8 benzyna. Kto jest producentem w.w. silników do Mazdy 5?
 
 Dziękuję
 
 [ Dodano: 25-05-2013, 09:15 ]
 Witam wszystkich
 
 Mam na oku takiego Grandis-a http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/5086347 . Przebieg to około 190000 km. Jakie jest Wasze zdanie na temat przebiegów w Mitsu i ile na liczniku jak można wiedzieć jest u Was?
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nodan   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
 Kraj/Country: Denmark
 Dołączył: 30 Wrz 2009
 Posty: 12
 Skąd: Grudziadz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-06-2013, 21:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja również przymierzam się do zakupu Grandisa . Z uwagi tego że na firmę będzie do diesel. Będę szukał modelu poniżej 150tyś km przebiegu. 
 Czy może ktoś z was wie czy silniki 2.0 did wychodziły z różnymi kodami(oznaczeniami) i które są trwalsze, a może których unikać
 
 
 Piszą , że są bardzo usterkowe - ciekawe czy to oznacza , że każdy praktycznie się sypie...głowica
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2013, 08:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Były dwa diesle: 1. BSY - 136 KM produkowany do 2007 r., problemy z turbiną
 2. BWC - 140 KM z DPF-em, od 2007 roku. problemy z DPF-em, lepsza turbina niż w BSY.
 
 Ogólnie głowica nie pęknie jak nie podniesiesz mocy.
 
 Natomiast jak już pęknie to jest dostępny trwalszy zamiennik za ok 1500 pln netto w IC.
 
 Ja mam teraz 205 PS silnik BWC , i na tej głowicy zrobiłem już 40tys km.
 
 (oryginał pękł w 4 miejscach, nie dało się pospawać moc miałem wtedy 180 KM)
 
 Ogólnie jak kupisz BWC z przebiegiem 150tys, to DPF trzeba usunąć w programie i fizycznie koszt to ok 800 pln,  ja miałem przyrost mocy do 157KM na fabrycznych ustawieniach  po usunięciu tego ustrojstwa.
 
 Także polecam BWC bez DPF-a.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | desti   Forumowicz
 
 Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Sty 2011
 Posty: 327
 Skąd: Chojnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2013, 15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | patrycjuszek, BSY 136KM do 2007 r mojego ojca ma już najechane ponad 200kkm i jakoś nie ma problemu z Turbem a raczej delikatnie go nie użytkuje także trochę wyssane z palca
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2013, 19:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie, jak się turbo dieslem jeździ dynamicznie to i turbina będzie żyła. Chodzi mi o auto z cofniętym licznikiem lub po taxi lub ciężarówka z Danii itd. A takich w Polsce do sprzedaży nie brakuje.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nodan   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
 Kraj/Country: Denmark
 Dołączył: 30 Wrz 2009
 Posty: 12
 Skąd: Grudziadz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2013, 10:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nigdy Auta z Danii, mieszkałem tam 5 lat. Po pierwsze nie dbają  o auta w większości, o druge i przede wszytskim wilgoć. Miałem tam 5 lat Space stara. 
 Po auto sam pojadę do niemiec lub belgii.
 
 
 A propo podkręcenia. Jak zmienia się spalanie auta po podkręceniu - chodzi szczególnie o jazdę autostradami z prędkościami 140-160km/h
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | patrycjuszek   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 v6  150 ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 556
 Skąd: Wisxnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2013, 15:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | U minie co do spalania to jest tak przy 120-140 km/h od 7,5 do 8 , zależy ile osób. Powyżej 140 pali 10l, więc nie opłaca się przekraczać 140km/h. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |