Jak wymienić samodzielnie świece i kable WN |
Autor |
Wiadomość |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 24-12-2008, 13:29 Jak wymienić samodzielnie świece i kable WN
|
|
|
Witam.. Przydałoby się w moim miśku wymienić świece i kable WN..
Nigdy wcześniej nie robiłem tego i nie bardzo wiem jak się za to zabrać a chciałbym to zrobić sam.
Proszę powiedźcie mi co potrzebuję ( oprócz świec i kabli ) i jak to zrobić.
Prosiłbym jednak o instrukcję szczegółową
Ewentualnie ile kosztuje mniej więcej zrobienie tego w warsztacie? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2008, 14:18
|
|
|
Po prostu zdejmujesz przewód zapłonowy, wykręcasz starą świecę (nasadka chyba 21, ale dokładnie nie pamiętam), w jej miejsce wkręcasz nową i zakładasz nowy kabel. I tak 4 razy. Cała filozofia. Od siebie sugerowałbym jeszcze zaopatrzyć się w szczelinomierz i sprawdzić przerwę na nowe świecy, bo zdarza się, że przerwa nie jest poprawnie ustawiona fabrycznie. Jeśli nie masz instalacji gazowej, przerwa powinna wynosić 1,1 mm, jeśli masz LPG - 0,8-0,9 mm. Taka usługa zapewne kosztuje w warsztacie 20-50 PLN. |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 24-12-2008, 14:51
|
|
|
Warto chyba dodac zeby swiece dokrecac z wyczuciem. Ani za mocno ani za slabo (albo ich pozniej nie wykrecisz albo same wyleca). Na pudeleczku z reguly jest instrukcja dla swiec z podkladka i bez. Jak dobrze pamietam to instrukcja dla tych z podkladka mowi do oporu reka a potem 3/4 obrotu i starczy. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 24-12-2008, 14:53
|
|
|
nasadka w colcie CA0 to 16 tak wiec mysle ze w CJ0 tez bedzie taka.
co do filozofii ja wymieniam na zimnym silniku jest latwiej i nie mozna za mocno dokrecac (nie na tzw chama) bo mozna zerwac gwint zwlaszcza jezeli uzywasz mocnego klucza.
jesli uzywasz klucza za 20 zl ze stacji powyzsza sytuacja nie zaistnieje bo szybciej urwiesz klucz (urwalem reka 2 klucze przy odkrecaniu swiec w oplu) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2008, 15:55
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | nasadka w colcie CA0 to 16 tak wiec mysle ze w CJ0 tez bedzie taka.
| ... ale nie w 1,3. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2008, 17:17
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | esli uzywasz klucza za 20 zl ze stacji powyzsza sytuacja nie zaistnieje bo szybciej urwiesz klucz (urwalem reka 2 klucze przy odkrecaniu swiec w oplu) |
Ja do Escorta nie mialem klucza wiec sobie kupilem. Byl taki dobry ze udalo mi sie tylko odkrecic jedna swiece i pekl :/
[ Dodano: 24-12-2008, 17:18 ]
a co do kabli to uwazaj zeby ich nie pomylic i zaloz w takiej samej kolejnosci w jakiej sa teraz |
|
|
|
 |
misiumisiu
Mitsumaniak Marcin

Auto: space star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: 24-12-2008, 19:38
|
|
|
Poprostu wymieniaj 1 świeca+przewód i nic nie pomylisz pozdrawiam |
_________________ Gość Miłego dnia
 |
|
|
|
 |
cactooz
Mitsumaniak -=Arek=-

Auto: CJ0 1,3 12V 1998
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 502 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 25-12-2008, 12:32
|
|
|
Małe info:
W zagłębieniu na świecę lubi zebrać się brud.
Żeby nie wpadł do komory spalania wystarczy go wydmuchać powietrzem pod ciśnieniem ( ja używałem pompki takiej ręcznej samochodowej). |
_________________ CJ1A 4G13 -> ALFA ROMEO 156 1,9 JTD -> Laguna I phII -> Peugeot 406 Break FL
Kiedyś na pewno Galant. |
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 12-01-2009, 23:07
|
|
|
z dokręcaniem świec lepiej uważać...
mojemu miśkowi poprzedni właściciel chyba za mocno dokręcił no i mi wyrwało świecę z gwintem... koszt?? sama robocizna 500zł, planowanie głowicy, spalona cewka zapłonowa...
a dostań taką... ;/
już 2 tydzień się leczy...
ech... |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
coolB [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2009, 16:09
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: |
co do filozofii ja wymieniam na zimnym silniku jest latwiej |
hehehe faktycznie, też polecam
swoja droga dotknąć gołą łapą ciepłą świecę - bezcenne przeżycie |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2009, 16:53
|
|
|
Cytat: | swoja droga dotknąć gołą łapą ciepłą świecę - bezcenne przeżycie |
Osobiscie nie pragne doznac takiego przezycia |
|
|
|
 |
Firefly [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2009, 00:57
|
|
|
Czy zmiana przerwy z 1,1mm na 0,9mm przy LPG jest w jakiś sposób odczuwalna?? Bo jak wymieniałem świece to wkręciłem je takie jakie kupiłem. |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 07-02-2009, 08:21
|
|
|
z pomocą wojmiego wszystko zrobione i misiek znów jeździ jak należy;) |
_________________ 01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
leebailong
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ4A 1996 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 19 Skąd: Police
|
Wysłany: 10-06-2013, 10:59
|
|
|
Witam.
Mam pytanie co do dobory swiec zaplonowych. Wyczytalem ze dla lpg powinna byc zmniejszona przerwa, wiec znalazlem takie:
http://e-autoparts.pl/swi...lus-p-1736.html
Cena bardzo przystepna. Widzialem ze tez zalecane sa denso z irydowym rdzeniem, ale cena 45zl/szt troche odstrasza. Myslicie ze te bosha beda dobre?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|