Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienić samodzielnie świece i kable WN
Autor Wiadomość
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 24-12-2008, 13:29   Jak wymienić samodzielnie świece i kable WN

Witam.. Przydałoby się w moim miśku wymienić świece i kable WN..
Nigdy wcześniej nie robiłem tego i nie bardzo wiem jak się za to zabrać a chciałbym to zrobić sam.
Proszę powiedźcie mi co potrzebuję ( oprócz świec i kabli ) i jak to zrobić.
Prosiłbym jednak o instrukcję szczegółową :)
Ewentualnie ile kosztuje mniej więcej zrobienie tego w warsztacie?
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2008, 14:18   

Po prostu zdejmujesz przewód zapłonowy, wykręcasz starą świecę (nasadka chyba 21, ale dokładnie nie pamiętam), w jej miejsce wkręcasz nową i zakładasz nowy kabel. I tak 4 razy. Cała filozofia. Od siebie sugerowałbym jeszcze zaopatrzyć się w szczelinomierz i sprawdzić przerwę na nowe świecy, bo zdarza się, że przerwa nie jest poprawnie ustawiona fabrycznie. Jeśli nie masz instalacji gazowej, przerwa powinna wynosić 1,1 mm, jeśli masz LPG - 0,8-0,9 mm. Taka usługa zapewne kosztuje w warsztacie 20-50 PLN.
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 24-12-2008, 14:51   

Warto chyba dodac zeby swiece dokrecac z wyczuciem. Ani za mocno ani za slabo (albo ich pozniej nie wykrecisz albo same wyleca). Na pudeleczku z reguly jest instrukcja dla swiec z podkladka i bez. Jak dobrze pamietam to instrukcja dla tych z podkladka mowi do oporu reka a potem 3/4 obrotu i starczy.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 24-12-2008, 14:53   

nasadka w colcie CA0 to 16 tak wiec mysle ze w CJ0 tez bedzie taka.
co do filozofii ja wymieniam na zimnym silniku jest latwiej :) i nie mozna za mocno dokrecac (nie na tzw chama) bo mozna zerwac gwint zwlaszcza jezeli uzywasz mocnego klucza.
jesli uzywasz klucza za 20 zl ze stacji powyzsza sytuacja nie zaistnieje bo szybciej urwiesz klucz (urwalem reka 2 klucze przy odkrecaniu swiec w oplu)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2008, 15:55   

czarnuch23 napisał/a:
nasadka w colcie CA0 to 16 tak wiec mysle ze w CJ0 tez bedzie taka.
... ale nie w 1,3.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2008, 17:17   

czarnuch23 napisał/a:
esli uzywasz klucza za 20 zl ze stacji powyzsza sytuacja nie zaistnieje bo szybciej urwiesz klucz (urwalem reka 2 klucze przy odkrecaniu swiec w oplu)


Ja do Escorta nie mialem klucza wiec sobie kupilem. Byl taki dobry ze udalo mi sie tylko odkrecic jedna swiece i pekl :/

[ Dodano: 24-12-2008, 17:18 ]
a co do kabli to uwazaj zeby ich nie pomylic i zaloz w takiej samej kolejnosci w jakiej sa teraz :P
 
 
misiumisiu 
Mitsumaniak
Marcin


Auto: space star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 24-12-2008, 19:38   

Poprostu wymieniaj 1 świeca+przewód i nic nie pomylisz pozdrawiam :reindeer: :santa:
_________________
Gość Miłego dnia
 
 
cactooz 
Mitsumaniak
-=Arek=-


Auto: CJ0 1,3 12V 1998
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 502
Skąd: Staszów
Wysłany: 25-12-2008, 12:32   

Małe info:
W zagłębieniu na świecę lubi zebrać się brud.
Żeby nie wpadł do komory spalania wystarczy go wydmuchać powietrzem pod ciśnieniem ( ja używałem pompki takiej ręcznej samochodowej).
_________________
CJ1A 4G13 -> ALFA ROMEO 156 1,9 JTD -> Laguna I phII -> Peugeot 406 Break FL
Kiedyś na pewno Galant.
 
 
 
 
Qbatcz 
Mitsumaniak
life is good!!


Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 136
Skąd: Tczew
Wysłany: 12-01-2009, 23:07   

z dokręcaniem świec lepiej uważać...
mojemu miśkowi poprzedni właściciel chyba za mocno dokręcił no i mi wyrwało świecę z gwintem... koszt?? sama robocizna 500zł, planowanie głowicy, spalona cewka zapłonowa...
a dostań taką... ;/
już 2 tydzień się leczy...
ech...
_________________
jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie ;)

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
coolB
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2009, 16:09   

czarnuch23 napisał/a:

co do filozofii ja wymieniam na zimnym silniku jest latwiej :)


hehehe faktycznie, też polecam

swoja droga dotknąć gołą łapą ciepłą świecę - bezcenne przeżycie
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2009, 16:53   

Cytat:
swoja droga dotknąć gołą łapą ciepłą świecę - bezcenne przeżycie


Osobiscie nie pragne doznac takiego przezycia :P
 
 
Firefly
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2009, 00:57   

Czy zmiana przerwy z 1,1mm na 0,9mm przy LPG jest w jakiś sposób odczuwalna?? Bo jak wymieniałem świece to wkręciłem je takie jakie kupiłem.
 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 07-02-2009, 08:21   

z pomocą wojmiego wszystko zrobione i misiek znów jeździ jak należy;)
_________________
01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27-08-2010, 05:12   

witam

podepnę się pod temat
jakie świece do CJ4A z gazem
chodzi o odstęp 0,8 mm
katalog denso podaje jako opcje IK20 (1,1), więc mniemam, że jak zapodam IK22, to będzie git jak w moim Galancie
czy się mylę??

pozdro
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
leebailong 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ4A 1996 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 19
Skąd: Police
Wysłany: 10-06-2013, 10:59   

Witam.
Mam pytanie co do dobory swiec zaplonowych. Wyczytalem ze dla lpg powinna byc zmniejszona przerwa, wiec znalazlem takie:
http://e-autoparts.pl/swi...lus-p-1736.html
Cena bardzo przystepna. Widzialem ze tez zalecane sa denso z irydowym rdzeniem, ale cena 45zl/szt troche odstrasza. Myslicie ze te bosha beda dobre?
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.