[E52A 1.8] Wymiana rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
nakatomi
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-10-2010, 12:42 [E52A 1.8] Wymiana rozrządu
|
|
|
Witam chciałbym sprawdzić ile będzie mnie kosztowała wymiana paska rozrządu w moim galancie i potrzebuje wiedzieć co powinienem wymienić.
Czy jest jakaś różnica w przypadku silnika SOHC i DOHC jak to ew. ustalić jaki jest tam silnik włożony?
Dzięki. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 19-10-2010, 14:01
|
|
|
SOHC, jest to silnik 16V z jednym wałkiem rozrządu w głowicy (wąska pokrywa jak przy 8 zaworowym silniku, wystaje jedno kółko od strony rozrządu), DOHC jest to silnik 16 zaworowy z 2 wałkami rozrządu w głowicy, (pokrywa szeroka i wystają 2 kółka od strony rozrządu).
W Twoim przypadku jest to Galanta E52 1.8 16V SOHC,
Co powinieneś wymienić:
- Paski (rozrządu i od balansu),
- Rolki (napinające i prowadzące),
- Uszczelniacze na wałku i wale,
- dobrze by było jakbyś wymienił pompę wody, w razie draki zaoszczędzisz na robociźnie. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-10-2010, 16:44
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | i od balansu), |
W tym modelu nie występuje pasek balansowy Reszta jak napisał mitsu_pl, |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 19-10-2010, 17:54
|
|
|
No tak, sorki, to z rozpędu i przyzwyczajenia... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 26-10-2010, 22:52
|
|
|
witam warto nową uszczelke dekla klawiatury i o ile dobrze pamiętam dawałem silikon tak dla pewniści na stalową rure bo była troche pordzewiała |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
galant V6
Forumowicz
Auto: MITSHUBISHI GALANT V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: BIALYSTOK
|
Wysłany: 03-11-2010, 10:12 rozrzad
|
|
|
ja wymienilem co kolega napisa i koszty to 1000zl |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-11-2010, 16:27
|
|
|
galant V6 napisał/a: | ja wymienilem co kolega napisa i koszty to 1000zl |
Zgadza się,tylko Ty masz inny silnik.W 1,8 SOHC koszta są o wiele mniejsze.Za kompletny rozrząd,zapłaciłem 430 zł.Wraz z uszczelniaczami Takie są koszta części.Wymieniałem sam,więc nie zapłaciłem robocizny |
_________________
 |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 03-11-2010, 16:59
|
|
|
Do 1.8 SOHC idzie rolka i pasek z tego co pamiętam rolka KOYO+pasek MITSUBOSHI to koszt 135zł . Co do pompy wody jak nie ma luzów ja bym nie wymieniał znam przypadki że ta nowa może być o wiele gorsza niż stara(ale to są tylko moje spostrzeżenia) |
|
|
|
 |
MakroSerwis
Mitsumaniak

Auto: Galant i inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2006 Posty: 37 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24-11-2010, 12:50
|
|
|
W niektórych pompach - zamiennikach są stosowane łożyska o krótkiej żywotności. W tym modelu silnika bardzo rzadko zdarzały się problemy z pompą wody. Raz wymieniałem pompę, której łożysko było już dość zużyte, jednak nie wyczuwało się luzów, natomiast uszczelniacz trzymał bardzo dobrze. Pompa była po dwóch przebiegach wymiany napędu rozrządu. W jednej z rozebranych przeze mnie pomp - zamienników, która ciekła, zużyty nie był uszczelniacz, lecz wałek, po którym on pracuje. W innej uszkodzona była turbina - podobno po przymarznięciu zbyt rozcieńczonego płynu.
Generalnie zakładam pompy JC PWMT28 i sprawują się dobrze. Cena jest niewysoka, coś około 70-80zł brutto. |
|
|
|
 |
Kuba59
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 1995 [E52A 1.8]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa / Kraków
|
Wysłany: 03-06-2013, 10:56
|
|
|
Jak często prewencyjnie wymieniamy pasek rozrządu (+rolki, uszczelniacze) w tym silniku (1.8 16V SOHC)?
Co 100 tys km? Czy częściej? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-06-2013, 17:17
|
|
|
Pasek zaleca się wymieniać co 90000 km. lub co pięć lat,nawet jeśli nie ma takiego przebiegu.Rolkę napinacza zawsze z paskiem.Pompę wody wymieniamy co 180000 km.
Oczywiście mowa o dobrej jakości częściach |
_________________
 |
|
|
|
 |
|