 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] Przepływomierz jak się go czyści? |
Autor |
Wiadomość |
arttur19
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 6 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 18-05-2013, 11:39 [Cari 1.9DI-D] Przepływomierz jak się go czyści?
|
|
|
mam problem tak jak w temacie chodzi mi o to jak się czyści przepływomierz?
carisma 1.9 DID 2002 rok |
|
|
|
 |
andy1980
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DID '00 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 9 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 11-06-2013, 12:48
|
|
|
Witam.
Podjąłem się niedawno próby wyczyszczenia przepływomierza w Carismie 1,9 DID. Niestety próba ta zakończyła się katastrofą
Otóż objawy były następujące: samochód od jakiegoś roku może dłużej strasznie mulił, czasami miał moc, a czasami wcale. Nie bardzo wiedziałem od czego jest to zależne. Kilka razy przeszedł w tryb awaryjny z zapaloną kontrolką silnika. Pojechałem do jednego mechaniora, podpiął kompa coś namieszał i stwierdził, że przepływomierz pada (wizyta 100zł). Nie bardzo go zrozumiałem co zrobił, ale na jakiś czas samochód znowu zaczął jeździć .... po miesiącu wszystko znowu było jak przed wizytą.... brak mocy.
Poczytałem trochę na różnych forach jak wyczyścić przepływomierz i wszędzie zasada była taka sama, wyczyścić drucik z osadów.
Dla tych którzy nie widzą w Carismie jest przepływomierz z tzw. gorącym drutem. Podczas pracy silnika drut się nagrzewa, powietrze wpadające przez filtr powietrza studzi go i na tej podstawie komputer oblicza ile powietrza dostaje się do silnika dostosowując do tego mieszankę paliwa.
Do wyczyszczenia użyłem benzyny ekstrakcyjnej tak jak wyczytałem. Wymontowałem przepływomierz (10 min roboty). Nalałem benzyny do spryskiwacza do kwiatków i spryskałem wszystko w środku. Popłynął niezły syf. Tylko, że u mnie zamiast jednego drucika, były jeszcze 2 bardzo cienkie (w sumie 3 szt.) Postanowiłem wyczyścić je super dokładnie i użyłem do tego cieniutkiego pędzelka i wtedy doszło do katastrofy. Jak tylko dotknąłem drucik nr 2 rozpadł się. Zamontowałem przepływomierz ponownie. Oczywiście paliła się kontrolka od silnika, mocy kompletny brak.
Poniżej zdjęcie wnętrza przepływomierza z trzema drucikami:
https://imageshack.com/i/0aprzeplywomierzij
W tej sytuacji nie miałem wyjścia jak kupić drugi przepływomierz. Najpierw pomyślałem nad nowym oryginalnym Simensa jednak ceny zwaliły mnie z nóg. Zamienniki, każdy odradzał kosz ok 200zł hiszpański czy chiński. Kupiłem używany oryginalny z VOLVO S40 V40 po lifcie 1.9d DCI koszt z wysyłką 150zł.
Samochód chodzi jak nowy ma ze 30% mocy więcej niż przed awarią.
Jeśli ktoś jest zainteresowany to są dane przepływomierza montowanego w Carismie 1.9 DID : SIEMENS 5WK9 632 >PBT-GF30< H7700104426 7700114778
Przepływomierz ten był montowany w wielu samochodach m.in. w Volvo i Renault.
Jeśli chodzi o czyszczenie to być może trochę przesadziłem, jednak strata niewielka bo i tak przepławka była do wymiany. Czytałem też, że można użyć do czyszczenia specjalnego środka w spray firmy CRC Air Sensor Clean.
Jeśli ktoś nie będzie miał mocy w swojej Carismie 1,9 DID i uda mu się to naprawić czyszcząc przepływomierz, niech napisze jakiego środka użył i jak to zrobił.
Pozdr! |
|
|
|
 |
|
|