Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiosenne wymiany
Autor Wiadomość
Pashiot 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 23
Skąd: Police
Wysłany: 19-04-2013, 13:51   Wiosenne wymiany

Witam,

od roku jeżdżę Carismą GDI, jest to moje pierwsze auto i jestem z niego bardzo zadowolony. W najbliższym czasie chciałbym powymieniać kilka rzeczy.

1). Auto ma przebieg 126tys. i chciałbym wymienić rozrząd. Ostatnia wymiana była w 2008 roku przy bodajże 80tys. km. Nie wiem jakich części użyto, stąd chciałbym wymienić już teraz. Części jakiej firmy polecacie? Rozumiem, że wymienić należy również napinacz?

2). Ponadto coś potrafi stuknąć w zawieszeniu przy ostrzejszym skręcaniu, najczęściej na rondzie(mocny skręt prawo lewo prawo) lub rzadziej na zakrętach 90 stopni, mam wrażenie, że dźwięk dochodzi z lewej strony, jest to takie gumowe pyknięcie. Co to może być i jak to zdiagnozować, by nie wymieniać części, które są ciągle w dobrym stanie?

3). Za tydzień wymieniam opony na nowe + planuję kupić klocki. Jakie polecacie?

4). Gdy auto stoi 2+ dni, coś haczy na prawym tylnym kole. Jest to takie metalowe haczenie, po kilku mocniejszych hamowaniach jest ok. Co to może być?

5). Gdy jestem w trasie i staję na światłach auto mi drży, widać to na kierownicy. Czy jest to normalne? Obroty są w normie, nie falują.

6). Od miesiąca przy ostrzejszym przyspieszaniu słyszę z silnika lekkie pykanie, jakby metalowe. Mieliście coś takiego?

7). Myślę o konserwacji nadwozia. Opłacalne? Auto ma już swoje lata i niektóre elementy zaczynają korodować.

Będę bardzo wdzięczny za porady i sugestie.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-04-2013, 14:01   

Pashiot napisał/a:
1). Auto ma przebieg 126tys. i chciałbym wymienić rozrząd. Ostatnia wymiana była w 2008 roku przy bodajże 80tys. km. Nie wiem jakich części użyto, stąd chciałbym wymienić już teraz. Części jakiej firmy polecacie? Rozumiem, że wymienić należy również napinacz?


O rozrządzie jest temat. Ogólnie to: pasek Mitsuboshi, rolki Koyo/GMB(nigdy nie pamiętam które), pompa GMB. Napinacz oczywiście też wymień jesli wcześniej nie był wymieniany.
Polecam sklep w Szczecinie, Cardom na Twardowskiego.

Pashiot napisał/a:
2). Ponadto coś potrafi stuknąć w zawieszeniu przy ostrzejszym skręcaniu, najczęściej na rondzie(mocny skręt prawo lewo prawo) lub rzadziej na zakrętach 90 stopni, mam wrażenie, że dźwięk dochodzi z lewej strony, jest to takie gumowe pyknięcie. Co to może być i jak to zdiagnozować, by nie wymieniać części, które są ciągle w dobrym stanie?


Pojedź na stację diagnostyczną na trzepaki. Bo tak to możemy wróżyć...

Pashiot napisał/a:
3). Za tydzień wymieniam opony na nowe + planuję kupić klocki. Jakie polecacie?


Klocki to zależy od tego ile masz kasy. Ale poniżej TRW nie schodź, bo możesz trafić lipne i będą piszczeć.

Pashiot napisał/a:
4). Gdy auto stoi 2+ dni, coś haczy na prawym tylnym kole. Jest to takie metalowe haczenie, po kilku mocniejszych hamowaniach jest ok. Co to może być?


Przyjrzyj się zaciskom itp. jak będziesz zmieniał klocki. Być może to to.

Pashiot napisał/a:
5). Gdy jestem w trasie i staję na światłach auto mi drży, widać to na kierownicy. Czy jest to normalne? Obroty są w normie, nie falują.


http://forum.mitsumaniaki...t=79310&start=0
Podjedź w sobotę na spot, wezmę laptopa i zobaczymy czy faktycznie wszystko jest ok ;) Może to być też któraś poduszka, ale to raczej do oceny z pozycji kanału ;)

Pashiot napisał/a:
6). Od miesiąca przy ostrzejszym przyspieszaniu słyszę z silnika lekkie pykanie, jakby metalowe. Mieliście coś takiego?


Być może popychacze dają o sobie znać. Możemy na spocie posłuchać. Kiedy olej był zmieniany ?
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Pashiot 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 23
Skąd: Police
Wysłany: 19-04-2013, 14:10   

Dzięki za mega szybką odpowiedź.

Chętnie bym podjechał na spot, nawet miałem taki plan, ale niestety nie ma mnie teraz w domu i wracam dopiero w następnym tygodniu. W następnym tygodniu zamówię kabelek i sam się pobawię, już od dawna z tym zwlekam.

Olej Motul 5w40 lałem ok 8tys. km temu, poziom jest ok, nic mi do teraz nie wypił.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-04-2013, 21:50   

Pashiot napisał/a:
Myślę o konserwacji nadwozia. Opłacalne?
Zawsze opłacalne.
 
 
Krzychux 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Mętków
Wysłany: 28-04-2013, 13:40   

6) Odnośnie tego punktu też tak miałem. Okazało się ,że wydech jest rozszczelniony.
 
 
Pashiot 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 23
Skąd: Police
Wysłany: 14-05-2013, 14:04   

6). Głównie jest to takie metaliczne stukanie, jakby coś latało, najczęściej słychać pomiędzy 2tys.-3tys. obrotów, czasem przy 5 znowu słychać. Słychać to tylko przy tych obrotach, jak wchodzę na wyższe słychać raz krótkie chrobotanie, potem jak schodzę z obrotów znowu to samo. Myślę o wymianie rozrządu, ale nie wiem czy pomoże.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 09-06-2013, 19:03   

wiesz co to jest to metaliczne chrobotanie to najprawdopodobniej przekorodowana metalowa osłona katalizatora bądź mocowanie metalowej osłony kolektora wylotowego osłonę katalizatora możesz spróbować ścisnąć metalową opaską zaciskową.
 
 
Pashiot 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 23
Skąd: Police
Wysłany: 14-06-2013, 15:17   

Chrobotanie spowodowała osłona tłumika, na razie ją wywaliłem i jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.