 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Błędy bez kodu |
Autor |
Wiadomość |
Semien
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 6 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 19-03-2019, 21:26 Błędy bez kodu
|
|
|
Witam.
Od prawie roku jestem szczęśliwym posiadaczem Galanta V6. No może po za tym, iż po 3 miesiącach po zakupie padła mi skrzynia, a nie szarpnie nim, bo przed zakupem czytałem, iż lubią padać łożyska, no i ostatnio jak blacharz mnie skasował jak za zboże.
Niestety mam pewne problemy z Check Engine. Na początku tj. maj nie świecił się w ogóle, jednakże jakoś w sierpniu, gdy było kilka chłodniejszych dni i konserwacji podwozia, kontrolka CE się zaczęła zapalać i gasnąc. Przeważnie po jakimś czasie od uruchomienia i gdy nie przekraczam 3k RPM, ale nie jest to reguła. Czasem zgaśnie na jakiejś dziurze, czasem po wyprzedaniu czyli zwiększeniu RPM lub po prostu bez niczego. Tak samo jak i zapalić się potrafi nawet po jeździe po autostradzie powyżej 3 k RPM. Przez zimę to się mocno nasiliło i bardzo często jechałem do pracy z CE, a wracając się już nie paliła lub na odwrót, czasem w obie strony. Teraz, gdy znów zaczyna się robić cieplej prawie nigdy nie wyskakuje CE. Teraz moje pytanie do kogoś kto może też miał takie kody błędów i pozbył się problemu, ponieważ wolę zapobiegać niż obudzić się w ręku z nocnikiem i nie ryzykować że kiedyś nie odpali. Silnik działa równo, odpala, nic się nie dzieje, po za tym gdy uszkodziłem czujnik przepustnicy, ale został on naprawiony. Jedynie mogę zauważyć, iż coś jest nie tak z elektryką, szczególnie z zegarkiem. Wcześniej z centralnym, ale po przeczyszczeniu kluczyka jest ok. Szukałem na forum tego błędu, znalazłem w jakimś problemie z Carismą ,ale nie zostało to wyjaśnione, tylko dywagowali czy to czujnik poł. wałka rozrządu czy czujnik poł wału korbowego. Niestety jedyny mechanik, którego znam posiada taki, a nie inny sprzęt i nie pokazuje dokładnego nr błędu.
Wiem, iż można spróbować wywołać samo diagnostykę, ale nie wiem czy to coś da, a nie chcę jechać do innego mechanika i zabulić za podpięcie i brak konkretnej diagnozy co wymieniać. Tak samo znalazłem na forum, że sonda najprawdopodobniej skończyła swój żywot po 150k km i dlatego wyskakuje błąd. Wcześniej myślałem, że przez stary katalizator, ale na badaniu spalin wyszło wszystko normie.
P.S. Po oddaniu samochodu do naprawy progów i tylnych nadkoli zaczęło się to samo z kontrolką SRS. Zapalała się i gasła. Teraz świeci się bez przerwy. Czytałem, że to może być czujnik, np. uderzenia bocznego. Stąd moje pytanie czy to wszystko przez czujniki czy możliwe jest, iż wszystko dzieje się przez brudne styki lub jakieś przebicia na kablach. Może to też przez to, że wcześniej było to odłączone, a teraz zostało to podpięte.
Błędy na fotce w załączniku:
https://zapodaj.net/b05eb9bc261ee.jpg.html |
_________________ '99 Galant EA5A - 6A13 SOHC 2.5
'98 Galant EA6W - 4D68T SOHC 2.0
'15 Yaris 1.0
'00 Vectra 1.6
'93 Civic EG3 - D13B2 SOHC 1.3
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-03-2019, 22:08
|
|
|
W Twoim roczniku błędy to powinno się dać wymrugać.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Co do srs-u to może blacharz zdemontował fotele (jeśli masz w nich jaśki) przed robotą na podpiętym aku, lub odpalał auto bez ich podpięcia i wywaliło błąd.
Wypadałoby sprawdzić błędy, co jest niestety problematyczne . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Semien
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 6 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 25-03-2019, 17:38
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | W Twoim roczniku błędy to powinno się dać wymrugać.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Co do srs-u to może blacharz zdemontował fotele (jeśli masz w nich jaśki) przed robotą na podpiętym aku, lub odpalał auto bez ich podpięcia i wywaliło błąd.
Wypadałoby sprawdzić błędy, co jest niestety problematyczne . |
Dzięki za informację, najprawdopodobniej będę próbował znaleźć jakieś kostki, aby wywołać samo diagnostykę. A błąd SRS rozumiem, że nie warto szukać tylko udać się do ASO, bo tylko oni pewnie mają takiego oprogramowanie, aby z tym walczyć. Tylko zastanawia mnie ten górny czujnik centralny. |
_________________ '99 Galant EA5A - 6A13 SOHC 2.5
'98 Galant EA6W - 4D68T SOHC 2.0
'15 Yaris 1.0
'00 Vectra 1.6
'93 Civic EG3 - D13B2 SOHC 1.3
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-03-2019, 21:55
|
|
|
Semien napisał/a: | Dzięki za informację, najprawdopodobniej będę próbował znaleźć jakieś kostki, aby wywołać samo diagnostykę. |
Tutaj masz lokalizację gniazda diagnostycznego w galancie.
https://www.outilsobdfaci...ubishi-galant-8 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Semien
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 6 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 28-04-2019, 12:21
|
|
|
Problem z poduszką rozwiązany. Okazała się popękana taśma w przekaźniku MR228105. |
_________________ '99 Galant EA5A - 6A13 SOHC 2.5
'98 Galant EA6W - 4D68T SOHC 2.0
'15 Yaris 1.0
'00 Vectra 1.6
'93 Civic EG3 - D13B2 SOHC 1.3
 |
|
|
|
 |
|
|