[Cari 1.8 GDI] Jaki płyn hamulcowy? |
Autor |
Wiadomość |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 02-06-2013, 20:51 [Cari 1.8 GDI] Jaki płyn hamulcowy?
|
|
|
Mam pytanie czy do Cari GDI 98' można zalać DOT 5 czy raczej DOT 4? Jakie są różnice? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-06-2013, 22:01
|
|
|
Do polifta instrukcja przewiduje DOT3 lub DOT4 .
Czyli drogą dedukcji do przedlifta DOT5 raczej też nie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-06-2013, 10:24
|
|
|
W żadnym wypadku DOT5! Można zastosować DOT3, DOT4, DOT5.1. Bazą DOT5 jest silikon, natomiast bazą DOT3,DOT4,DOT5.1 jest polietylenglikol.
sebkin, Różnica pomiędzy poszczególnymi płynami, to temperatura wrzenia uwodnionego płynu (płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny i zbiera wodę z powietrza i skroploną w układzie). Dla DOT 3 nie niższa niż 140°C, dla DOT4 nie niższa niż 155°C, dla DOT5/5.1 nie niższa niż 180°C. Jeśli płyn się zagotuje, hamulce nie działają, pedał wpada w podłogę a samochód zwalnia nieznacznie. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 03-06-2013, 18:34
|
|
|
wichura1 napisał/a: | sebkin, Różnica pomiędzy poszczególnymi płynami, to temperatura wrzenia uwodnionego płynu (płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny i zbiera wodę z powietrza i skroploną w układzie). Dla DOT 3 nie niższa niż 140°C, dla DOT4 nie niższa niż 155°C, dla DOT5/5.1 nie niższa niż 180°C. Jeśli płyn się zagotuje, hamulce nie działają, pedał wpada w podłogę a samochód zwalnia nieznacznie. |
To jest jedyna różnica? Jeśli tak to wychodzi na to, że lepiej DOT 5.1? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-06-2013, 18:38
|
|
|
Ja we wszystkich autach jakie miałem stosowałem i stosuję obecnie DOT4 i nigdy nie miałem żadnych problemów. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 04-06-2013, 09:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 03-06-2013, 21:53
|
|
|
A jaką firmę polecacie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2013, 08:38
|
|
|
Nowy płyn (taki, który nie wchłonął jeszcze wody) ma temperaturę wrzenia około 260°C. Możesz śmiało zastosować 5.1, cena cię w żaden sposób nie ogranicza. Polecam: ATE, Ferodo, Motul, Valvoline, Valeo, TRW. Jeżeli zmieniasz płyn co 2 Lata wystarczy DOT4, który kupisz na każdej stacji. DOT5.1 często nie mają w ofercie, ale na Allegro mają tego zatrzęsienie. Pamiętaj, żeby nie kupować płynu no-name, bo jego parametry mogą być od razu niższe. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 08-06-2013, 11:48
|
|
|
Ok, dzięki to już mam jasność
Teraz tylko jeszcze kwestia odpowietrzania, a mianowicie u mnie w mieście jest warsztat, w którym odpowietrzają układ za pomocą maszyny. I tutaj pytanie czy są jakieś ogromne różnice w jakości odpowietrzenia za pomocą maszyny a tradycyjnym sposobem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
gms
Forumowicz
Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 67 Skąd: BDG
|
Wysłany: 08-06-2013, 12:20
|
|
|
sebkin napisał/a: | czy są jakieś ogromne różnice w jakości odpowietrzenia za pomocą maszyny a tradycyjnym sposobem? |
poza czasem i ceną usługi to raczej nie |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 14-06-2013, 13:40
|
|
|
ostatnie pytanie: jaką pojemność ma układ hamulcowy wraz z wysprzęglikiem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bolth
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo s40 SE 1.8 GDI '03
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 14-06-2013, 14:20
|
|
|
Sprawdz dokładnie w manualu jaka ilość "wchodzi" do układu,pewnie podobnie jak po lifcie więc 1L wystarczy na wymiane |
_________________ Była Carisma jest S40 |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 14-06-2013, 15:03
|
|
|
Gdybym miał taką możliwość nie pytałbym |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
|