Sonda Lambda |
Autor |
Wiadomość |
Adrian.7
Nowy Forumowicz
Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-05-2013, 17:16 Sonda Lambda
|
|
|
Witam. Mam dwa pytania;
1. Czy grzałka pierwszej sondy lambda znajduje się w niej, czy jest naprawialna? (lutowanie kabli itp)
2. Czy jeżeli nie da się tego naprawić i zalecana jest naprawa, to czy opłaca się zakupić trzy razy tańszą sondę uniwersalną bez kostki czy lepiej droższą z kostką?
Czy ma ktoś doświadczenie z tymi uniwersalnymi (żywotność)? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-05-2013, 17:23
|
|
|
Cytat: | 1. Czy grzałka pierwszej sondy lambda znajduje się w niej, czy jest naprawialna? (lutowanie kabli itp) |
Muszę poprawić się...u Ciebie wyskakuje błąd na sondzie tylnej |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Adrian.7
Nowy Forumowicz
Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-05-2013, 18:20
|
|
|
To teraz czy ona jest 4 pinoea czy dwu i czy uniwersalna bedzie pasowac. Jesteś pewien co do tego która? ;d |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 30-05-2013, 13:39
|
|
|
ja mam doświadczenie z uniwersalnymi ale raczej niezbyt dobrze to wspominam skończyło się na wymianie w sklepie i zakupie dedykowanej do GDI. w UK wymieniają z chęcią a w Polsce?Tu konsument w handlu detalicznym ma status śmiecia i nie ma żadnych praw a więc, podejrzewam że z wymianą będzie problem, A uniwersalna niestety działała ale jak się mocniej depnęło to wyskakiwał CE, grzałka znajduje się w środku i jet to niestety nie nienaprawialne a kable są wykonane ze stali nierdzewnej i o jakimkolwiek lutowaniu możesz zapomnieć, trzeba je zaciskać zaciskarką także najlepiej kupić dedykowaną z odpowiedniej długości kablem (ważne) i odpowiednią wtyczką i mieć święty spokój... |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-05-2013, 14:52
|
|
|
Najpierw posprawdzaj, czy to nie przetarty kabel itp. Tutaj masz ogólnie całą ścieżkę, co należy sprawdzić przy tym błędzie:
http://speedy.sh/hAQQP/sonda.pdf |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Adrian.7
Nowy Forumowicz
Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-06-2013, 00:13
|
|
|
wymieniłem sąde na nowa uniwersalna zalutowałem kable (może coś edit bo nie za bardzo chciały się zlutować te kable) skasowałem błąd akumulatorkiem wszystko pięknie jadę sobie na działkę nic niema problemu wsiadam w auto po jakiejś godzinie zapalam i co i znów check enigine. takie pytanko czy ma ktoś doświadczenie w tym temacie czy ja źle zlutowałem czy może powinienem użyć jakiś złączek na kable czy może okazuje sie że sonda była git a kostka walnięta? ja już od zmysłów odchodzę jak widzę tą kontrolkę a zaraz na przegląd trzeba jechać wiec koledzy HELP!! |
Ostatnio zmieniony przez londolut 24-06-2013, 08:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-06-2013, 07:46
|
|
|
Kable powinno się łączyc tulejkami które powinny być w opakowaniu z uniwersalną sonda, jezeli dobrze podłaczone i prawidłowo zdiagnozowany błąd to CE nie powinno sie zapalać. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|