 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] wymiana łożyska klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
dybek80 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2008, 18:10 [Cari 1.8 GDI] wymiana łożyska klimatyzacji
|
|
|
Dziś wymieniałem łożysko kompresatora klimatyzacji, a ponieważ nie znalazłem podobnego postu, postanowiłem opisać czynności z tym związane.
Zacząć należałoby od podlewarowania samochodu ( cheba że ktoś posiada kanał) i zdjęcia prawego przedniego koła ,a także plastikowych osłon które się za nim znajdują, czynność prosta choć pochłania najwięcej czasu.
http://img230.imageshack....=1001045gi6.jpg
Po uporaniu się z kołem i osłonami ukaże się nam widok jak w powyższym linku.
Należy poluzować nakrętkę nr1. o rozmiarze 15 , a następnie śrubę nr2. aby poluzować napinacz i zdjąć pasek. po wykonaniu tych czynności można przejść do dalszych.
http://img525.imageshack....=1001046yy2.jpg
Śruby oznaczone jako nr3. należy wykręcić kluczem 8, a następnie zdjąć koło pasowe. Jednakże przed zdjęciem zalecałbym np. kredą zaznaczyć jego ułożenie względem piasty.
http://img92.imageshack.u...=1001048ob0.jpg
Gdy już uporamy się z kołem pasowym należy odkręcić nakrętkę nr4. kluczem 14, jednakże aby to zrobić trzeba zblokować sprzęgło np. za pomocą klucza od odkręcania tarczy szlifierki kątowej zakładając go w otwory oznaczone jako nr5. Po odkręceniu tej części należy uważać aby podczas jej zdejmowania nie zgubić podkładki która znajduje się pod nią.
http://img329.imageshack....=1001050rw4.jpg
Kolejnym etapem będzie zdjęcie zabezpieczenia zewnętrznego oznaczonego jako nr6. A następnie zdjęcia piasty.
http://img370.imageshack....=1001052tq3.jpg
Gdy mamy już piastę na zewnątrz należy się zająć zdemontowaniem starego łożyska. Aby to zrobić należy (np. przy użyciu szlifierki kątowej i bardzo zużytej tarczki do szlifowania o średnicy mniejszej niż 66 mm) zeszlifować zapunktowane miejsca które trzymają łożysko oznaczone jako nr7. Łożysko powinno wysunąć się dość lekko jednak z pomocą młotka.
Następnie należy wbić nowe łożysko i w taki sam sposób jak oryginalnie zapunktować je za pomocą młotka i punktaka. A to nr. łożyska 40BGS39G-2DL ewentualnie gdyby ktoś chciał rozmiary to ma ono średnica zewn 66 mm, wewn. 40mm, szer. 24mm.
Kolejność składania jest odwrotnością rozkładania.
Jest to mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość względem poprawności tekstu i składni wyrazów.
Mam nadzieje że komuś się to przyda. Aha najważniejsze koszt łożyska w hurtowni w moim rejonie to 100 zł, a czas wymiany to ok 1,5 godz. zależnie od umiejętności. |
Ostatnio zmieniony przez dybek80 15-09-2008, 00:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-09-2008, 18:47
|
|
|
Niech któryś moderator poprawi tego posta i fotki bo się nie ładują. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 15-09-2008, 13:38
|
|
|
No pięknie i bardzo poglądowo, na pewno się przyda i nawet nie za dużo roboty, pod warunkiem, że wszystko sprawnie się podkręca. |
_________________
 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 16-09-2008, 18:35
|
|
|
dybek80, DOBRA ROBOTA ! za chęć podzielenia się z nami Twoimi doświadczeniami i udokumentowanie tej operacji.
Ja proszę moderatora aby zdjęcia były wstawione od razu do posta a nie w postaci odnośników oraz przeniesienie posta do FAQ Carismy. |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 06-08-2013, 21:55
|
|
|
Hejka,
rozbieranie poszło ok, natomiast problem wyszedł ze składaniem.
Po złożeniu trze wolnobieg o tarczę klimy.
Dostukałem ile można ale mam wrażenie ze pierścień seagaera,
nie wszedł jak powinien.
Czubki seagera poszły ok ale środek nie wchodzi za dużo a dostukiwanie nic nie daje.
Stąd problem, ociera jedno o drugie.
Dałem grubszą podkładkę zamiast oryginalnej i jest ok, ale czy to nie zakłóci pracy klimy?
Czy mogę to tak zostawić, czy jednak wymienić ,łożysko (aktualnie je tylko nasmarowałem, chodzi ciszej ale bez rewelacji).
A jak z paskiem, w tej chwili przygazowanie na włączonej klimie, delikatnie szura (piszczy) w okolicy 2500-3000 obr/min.
P.S. Kupiłem łożysko firmy KAEGER (31zł, firma robi to łożysko specjalnie do klimatyzacji), po rozmiarze bo po numerze nic nie znalazło. Wymiana prosta, jedyne co mam wrażenie, że wewnętrzny otwór nowego łożyska jakby nieznacznie większy, bo w porównaniu ze starym, bez problemu weszło na wałek bez dobijania. Ale chodzi w porządku. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
|
|