Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] wymiana łożyska klimatyzacji
Autor Wiadomość
dybek80
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 18:10   [Cari 1.8 GDI] wymiana łożyska klimatyzacji

Dziś wymieniałem łożysko kompresatora klimatyzacji, a ponieważ nie znalazłem podobnego postu, postanowiłem opisać czynności z tym związane.
Zacząć należałoby od podlewarowania samochodu ( cheba że ktoś posiada kanał) i zdjęcia prawego przedniego koła ,a także plastikowych osłon które się za nim znajdują, czynność prosta choć pochłania najwięcej czasu.

http://img230.imageshack....=1001045gi6.jpg

Po uporaniu się z kołem i osłonami ukaże się nam widok jak w powyższym linku.
Należy poluzować nakrętkę nr1. o rozmiarze 15 , a następnie śrubę nr2. aby poluzować napinacz i zdjąć pasek. po wykonaniu tych czynności można przejść do dalszych.

http://img525.imageshack....=1001046yy2.jpg


Śruby oznaczone jako nr3. należy wykręcić kluczem 8, a następnie zdjąć koło pasowe. Jednakże przed zdjęciem zalecałbym np. kredą zaznaczyć jego ułożenie względem piasty.

http://img92.imageshack.u...=1001048ob0.jpg

Gdy już uporamy się z kołem pasowym należy odkręcić nakrętkę nr4. kluczem 14, jednakże aby to zrobić trzeba zblokować sprzęgło np. za pomocą klucza od odkręcania tarczy szlifierki kątowej zakładając go w otwory oznaczone jako nr5. Po odkręceniu tej części należy uważać aby podczas jej zdejmowania nie zgubić podkładki która znajduje się pod nią.


http://img329.imageshack....=1001050rw4.jpg

Kolejnym etapem będzie zdjęcie zabezpieczenia zewnętrznego oznaczonego jako nr6. A następnie zdjęcia piasty.

http://img370.imageshack....=1001052tq3.jpg

Gdy mamy już piastę na zewnątrz należy się zająć zdemontowaniem starego łożyska. Aby to zrobić należy (np. przy użyciu szlifierki kątowej i bardzo zużytej tarczki do szlifowania o średnicy mniejszej niż 66 mm) zeszlifować zapunktowane miejsca które trzymają łożysko oznaczone jako nr7. Łożysko powinno wysunąć się dość lekko jednak z pomocą młotka.

Następnie należy wbić nowe łożysko i w taki sam sposób jak oryginalnie zapunktować je za pomocą młotka i punktaka. A to nr. łożyska 40BGS39G-2DL ewentualnie gdyby ktoś chciał rozmiary to ma ono średnica zewn 66 mm, wewn. 40mm, szer. 24mm.
Kolejność składania jest odwrotnością rozkładania.
Jest to mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość względem poprawności tekstu i składni wyrazów.
Mam nadzieje że komuś się to przyda. Aha najważniejsze koszt łożyska w hurtowni w moim rejonie to 100 zł, a czas wymiany to ok 1,5 godz. zależnie od umiejętności.
Ostatnio zmieniony przez dybek80 15-09-2008, 00:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-09-2008, 18:47   

Niech któryś moderator poprawi tego posta i fotki bo się nie ładują.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 15-09-2008, 13:38   

No pięknie i bardzo poglądowo, na pewno się przyda i nawet nie za dużo roboty, pod warunkiem, że wszystko sprawnie się podkręca.
_________________

 
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 16-09-2008, 18:35   

dybek80, DOBRA ROBOTA ! :notworthy: za chęć podzielenia się z nami Twoimi doświadczeniami i udokumentowanie tej operacji.
Ja proszę moderatora aby zdjęcia były wstawione od razu do posta a nie w postaci odnośników oraz przeniesienie posta do FAQ Carismy.
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 06-08-2013, 21:55   

Hejka,
rozbieranie poszło ok, natomiast problem wyszedł ze składaniem.
Po złożeniu trze wolnobieg o tarczę klimy.
Dostukałem ile można ale mam wrażenie ze pierścień seagaera,
nie wszedł jak powinien.
Czubki seagera poszły ok ale środek nie wchodzi za dużo a dostukiwanie nic nie daje.
Stąd problem, ociera jedno o drugie.
Dałem grubszą podkładkę zamiast oryginalnej i jest ok, ale czy to nie zakłóci pracy klimy?

Czy mogę to tak zostawić, czy jednak wymienić ,łożysko (aktualnie je tylko nasmarowałem, chodzi ciszej ale bez rewelacji).
A jak z paskiem, w tej chwili przygazowanie na włączonej klimie, delikatnie szura (piszczy) w okolicy 2500-3000 obr/min.

P.S. Kupiłem łożysko firmy KAEGER (31zł, firma robi to łożysko specjalnie do klimatyzacji), po rozmiarze bo po numerze nic nie znalazło. Wymiana prosta, jedyne co mam wrażenie, że wewnętrzny otwór nowego łożyska jakby nieznacznie większy, bo w porównaniu ze starym, bez problemu weszło na wałek bez dobijania. Ale chodzi w porządku.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.