Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS GDI] Wskazanie obrotomierza i parę innych dupereli...
Autor Wiadomość
mls 
Forumowicz


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 100
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 21-06-2013, 12:28   [MSS GDI] Wskazanie obrotomierza i parę innych dupereli...

Po pierwsze - od jakiegoś czasu (ok. miesiąca) obrotomierz pokazuje zawyżone wskazania. Na wyłączonym silniku ale włączonej stacyjce wygląda to tak jak na zdjęciu:

Czym to może być spowodowane? Zawyżone są mniej więcej o 600 rpm, co widać i na zdjęciu i po uruchomieniu i rozgrzaniu silnika, kiedy to obrotomierz wskazuje ok 1100 rpm.

Druga kwestia - mimo w miarę regularnego serwisowania i zapewnień mechaników, że "wszystko jest w porządku", moim zdaniem w porządku nie jest - silnik jest mocno zamulony na 1 i 2 biegu, najczęściej w przedziale 1000-3000 rpm - powyżej i na wyższych biegach jest już w miarę ok. Dodam jeszcze, że możliwe jest, że układ wydechowy jest gdzieś dziurawy (czuć spaliny spod samochodu i dźwięk też wydaje nieciekawy), albo okolice kolektora wydechowego...

Kwestia trzecia - niestabilne napięcie ładowania. Mam podłączony lokalizator GPS i to dzięki niemu (przesyła nie tylko pozycję geo ale i inne "parametry pojazdu") zauważyłem, że napięcie bardzo często spada poniżej 13V podczas jazdy (nawet do 12,8V). Wydaje mi się, że tak mimo wszystko być nie powinno. Akumulator jest nowy, jak by to miało znaczenie.

Kwestia czwarta - szarpanie, podbijanie obrotów "na siłę", szczególnie podczas hamowania. I z większą upierdliwością na zimnym silniku. Bez sprzęgła poniżej 2000 rpm zahamować bez "żabkowania" się nie da...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-06-2013, 13:54   

Polecam Ci poczytać te tematy
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Bardzo mało jest mechaników znających się na tym silniku i najprawdopodobniej jeśli sam nie naprawisz usterek, to niewielu mechaników Ci w tym pomorze a dodatkowo nieźle Cię przy tym skasują.
Jeśli masz jakieś nieszczelności w kolektorze ssącym czy wydechowym to może zakłócać pracę czujników tam się znajdujących i auto może nie chodzić właściwie.
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25-06-2013, 21:20   

mls mojego MSSa od jakiegoś czasu trapią bardzo podobne problemy.

Wskażnik prędkościomierza i obrotomierza na wyłączonym silniku ale przekręconej stacyjce są przesuniete o 10km/h i jakieś 500 rpm. Ponoć to jakiś elektromagnes w samym liczniku, miałem rozbierać ale jakoś nie było czasu i na razie jeżdże tak.

Z moca ma to samo, przymulony na 1 i 2 gim biegu w podobnym zakresie obrotów jak u Ciebie, choć czasem idzie żwawo, a czasem wyraźnie brak mu pary. Też czuc spalinami, więc też mam gdzies nieszczelność.

Błędów na kompie nie mam. Pompe WC sprawdziłem i napięcia są ok.

Włożyłem nowe świece i nowe cewki, spadło mi spalanie o jakis 1l na 100km ale osiągi nadal takie jakie były.

Teraz w planach mam poszukać tej nieszczelności w układzie wydechowym i sprawdzić katalizator czy aby nie zabity.

A na szarpanie i żabkowanie czyszczenie przepustnicy i krokowca powinno pomóc.
Blokowanie sie i podbijanie obrotów to też zazwyczaj wina krokowca.
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
mls 
Forumowicz


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 100
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 08-07-2013, 19:08   

Dla uwidocznienia kilku problemów mały wykresik:


- górna szara linia to napięcie ładowania (widać wyraźnie, że na niskich obrotach - przy niskiej "spacerowej" prędkości) mocno owo napięcie skacze
- dolna, czarna linia to odczyt napięcia z czujnika w baku
- jasnoszara linia w tle to prędkość
- pasy w tle - zielony = stacyjka, czerwony = praca silnika (przyjmując, że napięcie > 13V)

Zegary jako tako działają całkowicie prawidłowo i po wyłączeniu stacyjki wszystkie wskazówki wracają na swoje domyślne (zerowe) pozycje. Na działanie, jak to wspomniałeś, elektromagnesu wpływ ma przede wszystkim napięcie - tu u mnie najprawdopodobniej jest za wysokie, będę musiał pomierzyć.
Świece były jakiś czas temu wymieniane (no, jakiś = z półtora roku co najmniej) ale wiele to wtedy nie pomogło.
Fajka jedna wymieniana przy okazji wymiany świec.
Przepustnica czyszczona wiele razy już, mechanicznie i chemicznie.
Katalizator wymieniany rok temu.

Nie mam już pomysłów...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.