[MSS DID] Lampka kontrolna diagnozowania silnika |
Autor |
Wiadomość |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-07-2013, 11:31 [MSS DID] Lampka kontrolna diagnozowania silnika
|
|
|
Cześć,
Zabrałem się wczoraj z moim Space Starem na trasę +/- 200 km. Najpierw 100 km jazdy z prędkością 60-100 km/h, wyłączenie silnika, przerwa 5 minut, a później 80 km na autostradzie z prędkością 120-140 km/h.
Po jakiś 60 km (po przerwie, na autostradzie) zapaliła mi się 'Lampka kontrolna diagnozowania silnika', mniej więcej taka: http://img98.imageshack.us/img98/3408/cosrg1.gif
Samochód strasznie zaczął mulić i miał problem z przyspieszaniem, przez chwilę zwolniłem do 70-80 km/h i po 10 sekundach lampka zgasła i znowu mogłem normalnie jechać.
Czy ktoś z Was miał taką sytuacje? Co mogło być powodem takiej reakcji samochodu?
Z góry bardzo dziękuję |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-07-2013, 22:19
|
|
|
Aby się dowiedzieć co się stało trzeba podłączyć autko pod komputer i sprawdzić co to za błąd bo w inny sposób nie da się powiedzieć co się stało. A z którego roku masz auto? |
|
|
|
 |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-07-2013, 08:50
|
|
|
z 2004 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-07-2013, 09:34
|
|
|
Więc błędy powinno się dać sprawdzić zwykłym Elmem 327 i jakimś darmowym programem typu EasyOBD II lub u każdego mechaniora z komputerem diagnostycznym. |
|
|
|
 |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-07-2013, 22:30
|
|
|
Podpialem dzisiaj urzadzonko i nie wyswietlil sie zaden blad. Mozliwe, ze cos sie po prostu na chwile podzialo dziwnego ? |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 20-07-2013, 22:53
|
|
|
spacestarman napisał/a: | Samochód strasznie zaczął mulić i miał problem z przyspieszaniem |
Tzn., że włączył się tryb awaryjny silnika.
A jaki masz silnik? Może to pomoże w bardziej precyzyjnym zdiagnozowaniu... |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-07-2013, 22:55
|
|
|
SiMa napisał/a: | A jaki masz silnik? |
W temacie jest DID . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 20-07-2013, 23:10
|
|
|
hahaha...ślepy mimo okularów i tak pozostaje ślepym |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
bgregor
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 2002 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-07-2013, 14:09 Re: Lampka kontrolna diagnozowania silnika
|
|
|
spacestarman napisał/a: |
Samochód strasznie zaczął mulić i miał problem z przyspieszaniem, |
Miałem podobną sytuację , tryb awaryjna włączył się z powodu braku podciśnienia . Przyczyną było przytkanie drożności plastikowego króćca przy pompie podciśnienia. |
|
|
|
 |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-07-2013, 21:09
|
|
|
jestem w stanie jakoś sam to sprawdzić / naprawić ? |
|
|
|
 |
bgregor
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 2002 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-07-2013, 22:25
|
|
|
Tak możesz . Na pompie podciśnienia która jest na końcu głowicy od strony skrzyni biegów jest plastikowy króciec z dwoma przewodami podciśnienia. Jeden gruby idzie do serwa i drugi dużo cieńszy do sterowania turbiny. ten wężyk zdejmujesz przy wyłączonym silniku. odpalasz i przytykasz końcówkę króćca palcem. Powinieneś poczuć obecność podciśnienia na palcu. Jeśli nie to sprawdzić na tym grubszym czy jest. Naprawa polega na przeczyszczeniu ,udrożnieniu plastikowego elementu przykręconego do pompy na dwie śrubki. |
|
|
|
 |
|