Auta wpada w wibracje podczas hamowania 2.0 DID 140 km |
Autor |
Wiadomość |
Mickam888
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DID 140 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-02-2018, 21:30 Auta wpada w wibracje podczas hamowania 2.0 DID 140 km
|
|
|
Witam. Jestem w posiadaniu Lancera 2.0 did 140km 2008r. Mam z nim irytujący problem. Auto wpada w wibracje przy hamowaniu przy niskich predkosciach. Po puszczeniu hamulca jeszcze chwile je czuc... Tarcze i klocki zarowno przód jak i tył nowe TRW. przed wymiana problem był również. Cylinderki sprawdzone. Poduszki silnika ok, zawieszenie rownież. Czujniki ABS ok. Sam nie wiem co jeszcze można sprawdzić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 18-02-2018, 11:50
|
|
|
Tylko przy hamowaniu ? I tylko przy niskich prędkościach ?
Mickam888 napisał/a: | Po puszczeniu hamulca jeszcze chwile je czuc... |
Mickam888 napisał/a: | zarowno przód jak i tył nowe TRW |
Więc tarcze odpadają - najczęstsza przyczyna bicia - ale przy większych prędkościach i ciągłym hamowaniu.
Mickam888 napisał/a: | Cylinderki sprawdzone. Poduszki silnika ok, zawieszenie rownież. Czujniki ABS ok. |
Tutaj raczej bym nie szukał przyczyny.
Wibracje mocno przenoszą się na kierownicę, czy bardziej pracuje buda ? Wibracje są poprzeczne ? Czy jak masz wibracje przy hamowaniu na pedale również czujesz bicie ? Od jak dawna zauważyłeś problem ? Czy uderzyłeś gdzieś wcześniej kołem ? Naprawiałeś coś ? Upalałeś samochód mocno korzystając z układu hamulcowego ? Napisz jak najwięcej szczegółów.
Sam sprawdziłbym opony (czy nie ma wybuleń) - tylko na wyważarce - gołym okiem możesz nie zauważyć problemu. Sprawdź również łożyska czy nie ma luzów. Na początek. |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 18-02-2018, 12:49
|
|
|
dobrze byłoby sprawdzić czujnikiem zegarowym na statywie tarcze (dla pewności) ściągnąć tarcze i same piasty spr tak samo
skoro dzieje się tak przy hamowaniu sprawdziłbym również prowadnice zacisków, skoro tłoczki w wszystkich zaciskach zaciskach sprawdzone, no chyba że nie wszystkie spr?? Mickam888 napisał/a: | Cylinderki sprawdzone. |
|
|
|
|
 |
Mickam888
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DID 140 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-02-2018, 19:48
|
|
|
Zaciski kompletnie sprawdzone. Sprawdze jeszcze opony.. tarcze sprawdzone- proste (tydzien maja). Problem przed wymiana tez byl. Nie uderzylem kołem. Wibracje czuc lekko na pedale hamulca przy bardzo niskich predkościach. Bardziej czuć na aucie.Praktycznie przed zatrzymaniem auta. Dodam że pasażer też czuje.... nie mam już pomysłòw. Na kierownicy nie ma wibracji. |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 20-02-2018, 08:43
|
|
|
Mickam888 napisał/a: | Wibracje czuc lekko na pedale hamulca przy bardzo niskich predkościach. |
Mickam888 napisał/a: | Bardziej czuć na aucie |
Mickam888 napisał/a: | Praktycznie przed zatrzymaniem auta |
Mickam888 napisał/a: | Dodam że pasażer też czuje |
Mickam888 napisał/a: | Na kierownicy nie ma wibracji. |
Tym bardziej zacząłbym sprawdzenie od całego ogumienia - na wyważarce. Opona jak jest zdeformowana może wprawiać auto w wibracje (hamowanie czasem może nasilić efekt jeśli deformacji ulegają przednie opony). |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 20-02-2018, 15:31
|
|
|
pozostaje czekać na informacje po sprawdzeniu kół/opon, ciekawe że nie ma drgań przy przyśpieszaniu czy jazdy z wyższa prędkością ? no chyba że Mickam888 nie wspomniał o tym albo mi umknęło |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 20-02-2018, 16:32
|
|
|
muka997 napisał/a: | ciekawe że nie ma drgań przy przyśpieszaniu czy jazdy z wyższa prędkością |
Sam kiedyś miałem przypadek stoczonych opon i przy małych prędkościach było to mocno odczuwalne. Jednak przy powyżej 40-50 km/h objawy znikały. Jak się okazało opona pomimo że wizualnie była super to faktycznie dopiero na wyważarce wyszło że jest do wyrzucenia. |
|
|
|
 |
maciekz22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2018 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-02-2018, 09:51 Re: Auta wpada w wibracje podczas hamowania 2.0 DID 140 km
|
|
|
Może piasta nieoczyszczona przed montażem tarczy i źle/krzywo przylega? |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-02-2018, 12:21
|
|
|
Skoro tarcze proste , jeśli nie ma luzu na łożysku koła i wybitych sworzni i tulei zawieszenia, to płaszczyzna przylegania tarczy do piasty nie została należycie wyczyszczana lub piasta jest krzywa. Jeśli nie masz czujnika zegarowego włóż cokolwiek w szczelinę miedzy jarzmo hamulca a tarcze (po wyjęciu klocków) i obracając sprawdź czy tarcza nie obciera co obrót (zbliża się i oddala). Minimalnie krzywa piastę możesz w ostateczności po wybiciu szpilek oddać na tokarkę na splanowanie powierzchni przylegania do tarczy hamulcowej |
_________________
 |
|
|
|
 |
miśko1977
Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8 143KM SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 100 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2018, 13:42
|
|
|
U mnie niestety były to tarcze.
Mimo tego, że nowe "biły" strasznie, a przy reklamacji powiedziano mi, że wjechałem na rozgrzanych tarczach do kałuży i się wypaczyły.
Po zmianie na SP Performance Drilled Slotted problem ustąpił.
Jeżeli problem występuje tylko w momencie hamowania to raczej na pewno ma to związek z tarczą lub jej przylgnią (piastą). |
_________________
 |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 27-02-2018, 15:12
|
|
|
dokładnie, dla mnie nie jest wyznacznikiem to że tarcza jest nówka z pudła zapakowana to na 100% jest prosta, no ale kolega z problemem nie daje znaku co było/jest nie tak albo czy dalej nie może znaleźć wiec rozpatrywanie tego konkretnego przypadku nie ma w OBECNEJ chwili większego sensu |
Ostatnio zmieniony przez muka997 18-03-2018, 09:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mickam888
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DID 140 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 01-03-2018, 09:06
|
|
|
Witam. Na ta chwile nie znalazlem rozwiazania problemu. Czekam na zmiane opon na letnie (wszystkie opony nowe) i dalej bede szukal. Wszystko co mozliwe sprawdzone, a rozwiazania brak. |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 01-03-2018, 13:32
|
|
|
miśko1977 napisał/a: | Jeżeli problem występuje tylko w momencie hamowania to raczej na pewno ma to związek z tarczą lub jej przylgnią (piastą). |
Źle piszesz. Podczas hamowania przenosi na się środek ciężkości. Auto zaczyna nurkować. W takim wypadku pracują inne elementy nadwozia oraz zawieszenia. Nie mówię, że to nie może być przyczyna tarczy lub piasty bo na początku każdy tak obstawi. Natomiast pisanie że:
miśko1977 napisał/a: | raczej na pewno ma to związek z tarczą lub jej przylgnią |
jest niepoprawne. |
|
|
|
 |
inzynierooo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 1 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 18-03-2018, 08:40
|
|
|
Witam serdecznie, (1 post) miałem podobny problem z hamulcami w moim lancerze tyle że przy większych prędkościach, kierownica strasznie drżała podczas hamowania.
Wymieniłem tarcze i klocki, pojeździłem 2 tygodnie i problem powrócił. Założyliśmy nowe tarcze - dalej to samo. Mechanik orzekł że to wina krzywej piasty. Zdziwiłem się gdyż piasta od tak sobie się chyba nie krzywi, zwłaszcza że nie załapałem żadnej dziury, krawężnika itp.
Rozeznałem się w temacie i strasznie ciężko o piastę zamiennik do mitsubishi a cena w ASO powaliła mnie na kolana - ponad 1100zl.
Po przeszukaniu internetu znalazłem nową piastę zamiennik i dalej to samo. Dodam że auto było sprawdzane na podnośniku miernikiem, bez założonych kół (czyli żadne zakrzywienie felg, złe wyważenie opon lub złe ciśnienie nie wchodziło w grę).
Po konsultacjach z paroma osobami odstawiłem auto do przetoczenia tarcz na samochodzie i udało się, jak ręką odjął (koszt 60zł)
Co prawda po tym zabiegu pokonałem ze 400km i nie wiem jak to się sprawdzi w późniejszym okresie ale na razie jest super.
Dziwi mnie tylko skąd ta delikatna krzywizna na piaście/tarczy. |
|
|
|
 |
Mickam888
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DID 140 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30-05-2018, 09:29
|
|
|
Witam.
Okazało się że problemem była bardzo zabrudzona przepustnica oraz EGR. Po wyczyszczeniu samochód jak nowy. Zero problemów z wibracjami przy hamowaniu i na wolnych obrotach. Dodam że samochòd nie miał żadnego błędu wskazującego na egr lub przepustnice. Polecam wszystkim czyszczenie ktorzy mają ten sam problem. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|