Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Auta wpada w wibracje podczas hamowania 2.0 DID 140 km
Autor Wiadomość
Mickam888 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DID 140 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-02-2018, 21:30   Auta wpada w wibracje podczas hamowania 2.0 DID 140 km

Witam. Jestem w posiadaniu Lancera 2.0 did 140km 2008r. Mam z nim irytujący problem. Auto wpada w wibracje przy hamowaniu przy niskich predkosciach. Po puszczeniu hamulca jeszcze chwile je czuc... Tarcze i klocki zarowno przód jak i tył nowe TRW. przed wymiana problem był również. Cylinderki sprawdzone. Poduszki silnika ok, zawieszenie rownież. Czujniki ABS ok. Sam nie wiem co jeszcze można sprawdzić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 18-02-2018, 11:50   

Tylko przy hamowaniu ? I tylko przy niskich prędkościach ?

Mickam888 napisał/a:
Po puszczeniu hamulca jeszcze chwile je czuc...

Mickam888 napisał/a:
zarowno przód jak i tył nowe TRW


Więc tarcze odpadają - najczęstsza przyczyna bicia - ale przy większych prędkościach i ciągłym hamowaniu.

Mickam888 napisał/a:
Cylinderki sprawdzone. Poduszki silnika ok, zawieszenie rownież. Czujniki ABS ok.

Tutaj raczej bym nie szukał przyczyny.

Wibracje mocno przenoszą się na kierownicę, czy bardziej pracuje buda ? Wibracje są poprzeczne ? Czy jak masz wibracje przy hamowaniu na pedale również czujesz bicie ? Od jak dawna zauważyłeś problem ? Czy uderzyłeś gdzieś wcześniej kołem ? Naprawiałeś coś ? Upalałeś samochód mocno korzystając z układu hamulcowego ? Napisz jak najwięcej szczegółów.

Sam sprawdziłbym opony (czy nie ma wybuleń) - tylko na wyważarce - gołym okiem możesz nie zauważyć problemu. Sprawdź również łożyska czy nie ma luzów. Na początek.
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 18-02-2018, 12:49   

dobrze byłoby sprawdzić czujnikiem zegarowym na statywie tarcze (dla pewności) ściągnąć tarcze i same piasty spr tak samo
skoro dzieje się tak przy hamowaniu sprawdziłbym również prowadnice zacisków, skoro tłoczki w wszystkich zaciskach zaciskach sprawdzone, no chyba że nie wszystkie spr??
Mickam888 napisał/a:
Cylinderki sprawdzone.
 
 
Mickam888 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DID 140 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-02-2018, 19:48   

Zaciski kompletnie sprawdzone. Sprawdze jeszcze opony.. tarcze sprawdzone- proste (tydzien maja). Problem przed wymiana tez byl. Nie uderzylem kołem. Wibracje czuc lekko na pedale hamulca przy bardzo niskich predkościach. Bardziej czuć na aucie.Praktycznie przed zatrzymaniem auta. Dodam że pasażer też czuje.... nie mam już pomysłòw. Na kierownicy nie ma wibracji.
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 20-02-2018, 08:43   

Mickam888 napisał/a:
Wibracje czuc lekko na pedale hamulca przy bardzo niskich predkościach.
Mickam888 napisał/a:
Bardziej czuć na aucie
Mickam888 napisał/a:
Praktycznie przed zatrzymaniem auta
Mickam888 napisał/a:
Dodam że pasażer też czuje
Mickam888 napisał/a:
Na kierownicy nie ma wibracji.


Tym bardziej zacząłbym sprawdzenie od całego ogumienia - na wyważarce. Opona jak jest zdeformowana może wprawiać auto w wibracje (hamowanie czasem może nasilić efekt jeśli deformacji ulegają przednie opony).
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 20-02-2018, 15:31   

pozostaje czekać na informacje po sprawdzeniu kół/opon, ciekawe że nie ma drgań przy przyśpieszaniu czy jazdy z wyższa prędkością ? no chyba że Mickam888 nie wspomniał o tym albo mi umknęło :P
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 20-02-2018, 16:32   

muka997 napisał/a:
ciekawe że nie ma drgań przy przyśpieszaniu czy jazdy z wyższa prędkością


Sam kiedyś miałem przypadek stoczonych opon i przy małych prędkościach było to mocno odczuwalne. Jednak przy powyżej 40-50 km/h objawy znikały. Jak się okazało opona pomimo że wizualnie była super to faktycznie dopiero na wyważarce wyszło że jest do wyrzucenia.
 
 
maciekz22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-02-2018, 09:51   Re: Auta wpada w wibracje podczas hamowania 2.0 DID 140 km

Może piasta nieoczyszczona przed montażem tarczy i źle/krzywo przylega?
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-02-2018, 12:21   

Skoro tarcze proste , jeśli nie ma luzu na łożysku koła i wybitych sworzni i tulei zawieszenia, to płaszczyzna przylegania tarczy do piasty nie została należycie wyczyszczana lub piasta jest krzywa. Jeśli nie masz czujnika zegarowego włóż cokolwiek w szczelinę miedzy jarzmo hamulca a tarcze (po wyjęciu klocków) i obracając sprawdź czy tarcza nie obciera co obrót (zbliża się i oddala). Minimalnie krzywa piastę możesz w ostateczności po wybiciu szpilek oddać na tokarkę na splanowanie powierzchni przylegania do tarczy hamulcowej
_________________

 
 
 
miśko1977 
Forumowicz


Auto: Lancer X 1.8 143KM SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-02-2018, 13:42   

U mnie niestety były to tarcze.
Mimo tego, że nowe "biły" strasznie, a przy reklamacji powiedziano mi, że wjechałem na rozgrzanych tarczach do kałuży i się wypaczyły.
Po zmianie na SP Performance Drilled Slotted problem ustąpił.

Jeżeli problem występuje tylko w momencie hamowania to raczej na pewno ma to związek z tarczą lub jej przylgnią (piastą).
_________________

 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 27-02-2018, 15:12   

dokładnie, dla mnie nie jest wyznacznikiem to że tarcza jest nówka z pudła zapakowana to na 100% jest prosta, no ale kolega z problemem nie daje znaku co było/jest nie tak albo czy dalej nie może znaleźć wiec rozpatrywanie tego konkretnego przypadku nie ma w OBECNEJ chwili większego sensu
Ostatnio zmieniony przez muka997 18-03-2018, 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mickam888 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DID 140 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-03-2018, 09:06   

Witam. Na ta chwile nie znalazlem rozwiazania problemu. Czekam na zmiane opon na letnie (wszystkie opony nowe) i dalej bede szukal. Wszystko co mozliwe sprawdzone, a rozwiazania brak.
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 01-03-2018, 13:32   

miśko1977 napisał/a:
Jeżeli problem występuje tylko w momencie hamowania to raczej na pewno ma to związek z tarczą lub jej przylgnią (piastą).


Źle piszesz. Podczas hamowania przenosi na się środek ciężkości. Auto zaczyna nurkować. W takim wypadku pracują inne elementy nadwozia oraz zawieszenia. Nie mówię, że to nie może być przyczyna tarczy lub piasty bo na początku każdy tak obstawi. Natomiast pisanie że:
miśko1977 napisał/a:
raczej na pewno ma to związek z tarczą lub jej przylgnią

jest niepoprawne.
 
 
inzynierooo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 1
Skąd: Szczytno
Wysłany: 18-03-2018, 08:40   

Witam serdecznie, (1 post) miałem podobny problem z hamulcami w moim lancerze tyle że przy większych prędkościach, kierownica strasznie drżała podczas hamowania.
Wymieniłem tarcze i klocki, pojeździłem 2 tygodnie i problem powrócił. Założyliśmy nowe tarcze - dalej to samo. Mechanik orzekł że to wina krzywej piasty. Zdziwiłem się gdyż piasta od tak sobie się chyba nie krzywi, zwłaszcza że nie załapałem żadnej dziury, krawężnika itp.
Rozeznałem się w temacie i strasznie ciężko o piastę zamiennik do mitsubishi a cena w ASO powaliła mnie na kolana - ponad 1100zl. :(
Po przeszukaniu internetu znalazłem nową piastę zamiennik i dalej to samo. Dodam że auto było sprawdzane na podnośniku miernikiem, bez założonych kół (czyli żadne zakrzywienie felg, złe wyważenie opon lub złe ciśnienie nie wchodziło w grę).
Po konsultacjach z paroma osobami odstawiłem auto do przetoczenia tarcz na samochodzie i udało się, jak ręką odjął (koszt 60zł)
Co prawda po tym zabiegu pokonałem ze 400km i nie wiem jak to się sprawdzi w późniejszym okresie ale na razie jest super.
Dziwi mnie tylko skąd ta delikatna krzywizna na piaście/tarczy.
 
 
Mickam888 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DID 140 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-05-2018, 09:29   

Witam.
Okazało się że problemem była bardzo zabrudzona przepustnica oraz EGR. Po wyczyszczeniu samochód jak nowy. Zero problemów z wibracjami przy hamowaniu i na wolnych obrotach. Dodam że samochòd nie miał żadnego błędu wskazującego na egr lub przepustnice. Polecam wszystkim czyszczenie ktorzy mają ten sam problem. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.