 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Prośba o ocenę pracy przepustnicy - dziwne dźwięki ? |
Autor |
Wiadomość |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 03-02-2014, 13:42 Prośba o ocenę pracy przepustnicy - dziwne dźwięki ?
|
|
|
Silnik 1,8GDI
Przepustnica elektroniczna
pompa GDI v2 - bez regulatora ciśnienia ( bez śrubki do kręcenia wyjmowania polerowania )
problem - walka z falującymi obrotami.
Sama przepustnica pracuje jak powinna czyli lekko się otwiera i przymyka - sprężynka odbija - wszystko wydaje się być okay.
ale na żadnym filmie nie widziałem takiego dźwięku jaki z siebie wydaje przy włączonym zapłonie.
Tu na filmie - włączenie zapłonu od początku.. widać jak się sama bada... odmyka na full i zamyka - by później stanąć w pozycji do odpalania.
ale ten dźwięk ?
https://www.dropbox.com/s...0203_125859.mp4
normalne ? nienormalne ? |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 03-02-2014, 16:51
|
|
|
normalnie jak najbardziej cewka wydaje takie odgłosy
sprawdz watrość tps oraz połozenie magnesu |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 03-02-2014, 17:50
|
|
|
michalcjo napisał/a: | normalnie jak najbardziej cewka wydaje takie odgłosy
sprawdz watrość tps oraz połozenie magnesu |
ok - czyli rozumiem że przepustnice muszę odkręcić / rozkręcić .. jeszcze jej nie ruszałem z miejsca - widzę że tam już ktoś grzebał bo silikon biały "jest wypłynięty" ... przydałoby mi sie mieć uszczelkę zanim się do tego zabiorę.. wartości TPS'a mierzyłem ale EVOSCANEM .. na włączonym zapłonie się ta przepustnica nie poddaje - bardzo mocny opór.. a sama chodzi gładko - nie czuję by coś tam miałoby być odklejone, żeby coś było luźne - żeby o coś wadziło ..
napięcia z tego co porównywałem z serwisówką są w normie adaptacyjnej
serwisówka : https://www.dropbox.com/s...%2018.30.05.png
napięcia widać tutaj na ciepłym silniku :
https://www.dropbox.com/s...%2017.46.15.png
volty zczytywane wg wzoru : x*19,6/1000
w komórkach : BB dla kanału pierwszego i 17 dla drugiego
ma być kanał1 0,4 - 06 --- u mnie na wykresie 0,47 czyli OK
ma być kanał2 4,2 - 4,8 --- u mnie na wykresie 4,547 czyli OK
po dzisiejszym dostaniu się do przepustnicy - psiknąłem ją WD40 + przetarłem szmatką ranty
następnie na włączonym zapłonie ( nie silniku ) odłączyłem wtyczkę od tej cewki/elektromagnesu - następnie włożyłem spowrotem i wyłączyłem zapłon ..
po tej zabawie jest jeden plus - obroty falują - ale wyżej ( nie powoduje to już zapalenia się kontrolki Check Engine ) czyli falują w łagodnym bezpiecznym zakresie 800-950rpm i po 4rech minitach ładnie wchodzi w tryb mieszanki lean ( ubogiej ) i trzyma ładnie 1050-1100 obrotów...
( 2 dni temu stałem w korkach - musiałem go podbijać gazem bo spadał w falowaniu do 500rpm i walczył trzęsąc silnikiem żeby nie zgasnać + checkEngine + do tego koszmarnie wysokie spalanie ) wkurzony zacząłem dawać gaz do dechy gdy tak spadał... wtedy go zalałem i zgasł.. ) ..gdy tak faluje w walce o życie nie jest wstanie wejść w tryb lean choć zdarzało mu się już ze świecącym CheckEngine pracować płynnie na jałowym biegu na obrotach 500rpm jakby nigdy nic ... ale po jakimś czasie coś jak kaszlnięcie i falowanie od nowa - ale jak kaszlnie na 500rpm i mu zbije w dół obroty to już mu cięzko się w ogóle pozbierać = wtedy przegazówka .. i falujemy dalej ..
jutro wymieniam filterki w WC + sonda lambda + czyszczenie baku ( rura wlewu paliwa była skorodowana na wylot ) + czyszczenie pompy paliwa w baku + lecą do mnie fajkocewki z USA bo tam komplet 98 usd z transportem ale to doleci pod koniec lutego.
lambde wymieniam bo mi na wykresach lubi często dobijać do zera ...
fajkocewki - bo czytałem że jak pójdzie przebicie to niespalone paliwo dostaje się do kolektora wydechowego - tam lambda daje sygnał o zbyt bogatej mieszance co powoduje że ECu zmniejsza dawkę paliwa ... obroty spadają.. i ... falowanie.
mam też objaw taki że jadę ze stałym gazem w okolicach 2k RPM i na 5tym biegu nagle dostaje tak jakby BOOSTERA i po paru chwilach znów ma klasyczną zmułkę.. czasem to się zdaża na totalnie płaskim terenie - autostradowo .. jakby mu kto turbo włączył.. tylko z takich samych powodów jak się włącza .. to i wyłącza .. gaz wciśnięty w tą samą pozycję.. dzieje sie tak przy zakresie obrotów 2-2,5k ..przypomina to przebicie na kablach.. a że w moim nie ma kabla a fajkocewki na każdej świecy .. jak je sprawdziłem - są w fatalnym stanie - ktoś je taśmą izolacyjną już obkleił... świece założyłem nowe - na poprzednich były kosmicznie małe przerwy 3mm - stąd podejrzewam że cewki słabną.. i poprzedni właściciel tak pozbył się problemu..
a tu mój ulubiony przypadek ... do puki auto się toczy bez gazu.. prędkość maleje ..
wszystko działa normalnie ... w momencie zatrzymania zaczyna się taniec i falowanie ..
widać to idealnie w tym miejscu wykresu..
https://www.dropbox.com/s...%2019.27.25.png
widać też tam lambdę, która dostała totalnej zwiechy pomimo jazdy z obrotami = ze spalaniem z noga na gazie i bez ... to ona wskazuje zero ...
także nie chciałem mechanika co powie "wymienic pompę WC" - to po prostu robię chyba wszystko po kolei .. nie wiem czy nie prościej tą pompę wymienić . niezłego gniotka kupiłem ehh .. |
|
|
|
 |
|
|