 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CY3A 1.8] Problem z ECU - U0141 |
Autor |
Wiadomość |
Radekk_96
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2021 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2023, 13:36 [CY3A 1.8] Problem z ECU - U0141
|
|
|
Cześć,
Od miesiąca mam problem z zapalającą się kontrolką silnika z błędem U0141. Na początku po kasowaniu błędu, błąd pojawiał się średnio co trzecie zapalenia samochodu. Szukałem przyczyny i za radą ludzi z Mitsumaniaków na FB, stwierdziłem, że to problem z radiem (android radio z aliexpress kupione 3 lata temu). Zrobiłem test i po wypięciu bezpiecznika z ETACSa odpowiadającego za radio, błąd nie pojawił się przez kolejne następne 18 odpaleń samochodu.
Po tym czasie, wpiąłem znowu bezpiecznik i postanowiłem narazie żyć z tym błędem.
Niestety, parę dni temu rozładował mi się akumulator. Okazało się, że silniczek przepustnicy po wyciągnięciu kluczyka cały czas działa i rozładowywuje akumulator.
Błąd U0141 pojawia się teraz przy każdym odpaleniu samochodu.
I teraz utknąłem w martwym punkcie, ponieważ z tego co pomierzyłem, błąd jest w ECU. Dlatego chciałbym Was podpytać czy dobrze myślę i co o tym sądzicie.
(Gdyby obrazek się nie ładował to jest to strona 66 z "Circuit Diagrams" z "Service Manual" do Lancera Sportbacka -> http://www.e-elektron.pl/...xsportback.htm)
Procedura testowania:
Odpinam i wpinam kleme od akumulatora w celu zresetowania wszystkiego.
Przekręcam kluczyk 2 razy lub odpalam samochód.
Wyciągam kluczyk.
Słyszę, że przepustnica działa.
Wyciągam i wkładam bezpiecznik nr 22 (20A) -> przepustnica się wyłącza.
Czyli na przekaźniku A-18X między nóżką 1-2 cały czas jest napięcie. I przez to przepustnica cały czas działa.
I teraz już nie wiem co dalej. Skąd to napięcie?
Z tego co pomierzyłem to po wyciągnieciu przekaźnika A-18X i sprawdzeniu napięcia na nóżce 1 po zresetowaniu przez kleme akumulatora jest 0V, po przekręceniu i wyciągnieciu kluczyka jest 12 V, po wyciągnięciu i włożeniu bezpiecznika nr 22 jest 0 V. Czyli tak jakby z ECU dostawał to 12V?
Gdyby napięcie dostawał przez przekaźnik A-30X to po wyciągnieciu bezpiecznika nr22 przepustnica ok przestanie działać, ale po ponownym włożeniu bezpiecznika przepustnica powinna znowu zacząć działać, natomiast tu już nie działa.
I o co chodzi z tym błędem U0141 - on bardziej dotyczy ECTSA. |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27-12-2023, 18:09
|
|
|
Radio masz połaczone z instalacją za pomocą modułu CAN ? |
|
|
|
 |
Radekk_96
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2021 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2023, 21:09
|
|
|
Tak,radio w samochodzie mam już od 3 lat. |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-12-2023, 06:02
|
|
|
Najpierw zajrzałbym do tego modułu/przejściówki , u mnie wywalało błąd kontroli trakcji, palił się check , |
|
|
|
 |
Radekk_96
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2021 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-12-2023, 07:40
|
|
|
Już go odłączyłem ostatnio i bez niego to samo było. |
|
|
|
 |
|
|