| Kilka niepokojących objawów Cari 1.9 DiD | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2012, 14:05   Kilka niepokojących objawów Cari 1.9 DiD |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Jakieś 2 miesiące temu moja Cari była u mechanika (dziwne dźwięki z komory silnika i dławienie). Okazało się, że dławienie było spowodowane EGR-em więc go miał zaślepić, a dźwięki to czujnik temperatury chłodziwa więc go wymienił na jakiś zamiennik za 30PLN. Po odbiorze te objawy z którymi samochód trafi do mechanika ustąpiły ale pojawiła się nowa usterka, samochód pracuje podczas dodawania gazu jak stary diesel z lat 30-tych albo ciuchcia. Myślałem, że to przez zaślepiony EGR i się przyzwyczaję, ale nie dało się wytrzymać więc postanowiłem wyjąć blaszkę zaślepiającą i...okazało się, że żadnej blaszki nie ma, EGR jest rozpołowiony za dwie części i do tego pourywane uszy mocujące śruby. No chyba że tu EGR zaślepia się jakoś inaczej.Oczywiście mechanik do popsucia EGR-a się nie przyznał. Wymieniłem EGR na własny koszt (450 zeta oryginał) ale dziwna praca nie ustaje (ciekawe co jeszcze popsuł). Do tego zaczyna być słychać dziwne dźwięki z przed naprawy (prawdopodobnie czujnik temperatury padł znowu). Dzisiaj dodatkowo załączył się wentylator chłodnicy na zimnym silniku. Czy to jest możliwe że znowu padł czujnik temperatury czy może to coś innego? Może ktoś wie co może być przyczyną tego dźwieku podczas dodawania gazu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2012, 18:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co to znaczy 	  | morgan28b napisał/a: |  	  | samochód pracuje podczas dodawania gazu jak stary diesel z lat 30-tych albo ciuchcia | 
   Możliwe 	  | morgan28b napisał/a: |  	  | Dzisiaj dodatkowo załączył się wentylator chłodnicy na zimnym silniku. Czy to jest możliwe że znowu padł czujnik temperatury czy może to coś innego? | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2012, 18:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | To znaczy, że pracuje mniej więcej tak czuczuczuczuczuczuczu........  i jest to bardzo uciążliwe dla uszu nie mówiąc już o nerwach temu towarzyszących. I teraz bądź mądry czy to wina taniego zamiennika czujnika czy coś ten czujnik psuje?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2012, 18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik temperatury chłodziwa nie ma nic wspólnego z nierówną praca silnika, napewno mechanik nie robił nic innego poza EGR-em i czujnikiem   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2012, 18:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mechanik powiedział mi, że dławiło silnik bo EGR nie domykał się i mimo nowego EGR-a i czujnika temperatury nadal wywala 2 błędy (obwodu EGR-a i obwodu czujnika temperatury) dodatkowo jest jeszcze 3 błąd ale chyba nie związany z tymi objawami a mianowicie obwodu świec żarowych |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | morgan28b   Forumowicz
 
 Auto: Lancer 2.0 Sportback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Wrz 2009
 Posty: 104
 Skąd: Ostrowiec Św.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2012, 18:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | No teraz to się wystraszyłem naprawdę. Chyba jednak bez ASO się nie obejdzie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzychux   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 Did
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Mar 2013
 Posty: 4
 Skąd: Mętków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-07-2013, 15:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ! Sorry za odgrzewanie kotleta ale wolę się podpiąć pod temat aniżeli zakładać nowy i śmiecić. Zwracam się do Was z pytaniem ,na które nie otrzymałem nigdzie jasnej i klarownej odpowiedzi. Mianowicie : czy jeśli egr zostanie rozpołowiony to jest do wyrzucenia ? Czy nie przeszkadza to w jego eksploatacji ? Z jednej strony spotykam się z częścią elektroncizną wystawioną na sprzedaż jak z tego zdjęcia :
 http://img.bazarek.pl/296...9bfe19677a9.jpg
 A z innej strony przeglądając tutoriale dot. czyszczenia EGR wyjmowany jest wraz z częścią mechaniczną. W moim przypadku część elektryczna po odkręceniu 3 śrub mocujących wyskoczyła prawie sama, bez użycia większej siły. Nie wiem teraz czy opłaca się wyjmować część mechaniczną i ją czyścić i złożyć to do kupy , czy wyrzucić to to i kupić nowy EGR czy też zaślepić.
 
 Czekam na odp i pozdrawiam,
 K.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Faraday   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 04 Maj 2010
 Posty: 252
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2013, 06:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzychux napisał/a: |  	  | czy jeśli egr zostanie rozpołowiony to jest do wyrzucenia ? | 
 Nie
 
  	  | Krzychux napisał/a: |  	  | Czy nie przeszkadza to w jego eksploatacji ? | 
 Nie
 
 Obie części są połączone bardzo delikatnie. Trzema stalowymi tulejkami, które nie trzymają zbyt mocno obu elementów. Myślę, że było to połączenie potrzebne tylko do montażu. Jeśli rozdzielisz obydwa elementy, to w żaden sposób nie wpłyniesz na pracę EGR pod warunkiem, że podczas montażu poskładasz go prawidłowo.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzychux   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 Did
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Mar 2013
 Posty: 4
 Skąd: Mętków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2013, 08:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK, dzięki wielkie ;]   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2013, 11:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spoko. Ja jezdziłem przez 3 lata z rozpołowionym EGR-em i nic złego się nie działo. Ważne żeby ta połówka która odpadła była gdzieś zamontowana bo inaczej komp pokazuje błędy i spalanie się zwiększa. |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nytsug   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Outlander + Pajero
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 10 Lip 2013
 Posty: 453
 Skąd: LUBLIN - okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2013, 07:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy pomiędzy tę rozdzieloną część mechaniczną z kolektora a elektryczną co na końcu ma wtyczkę można dać blaszkę w celu zaślepienia EGR-a? Czy w inny sposób się to zaślepia? I czy koniecznie trzeba wyczyścić po zaślepieniu część mechaniczną w kolektorze? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2013, 07:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Proponuję wyczyścić. Ja nie wyczyściłem i miałem spore problemy z wyjęciem jej. Nagary zrobiły się straszne. Można dać jakąś blaszkę bo przesiąka lekko olej w tym miejscu.
 |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nytsug   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Outlander + Pajero
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 10 Lip 2013
 Posty: 453
 Skąd: LUBLIN - okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2013, 07:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żeby wyczyścić trzeba odkręcić kolektor od strony grodziowej tsk? Czy wystarczy po odkręceniu części elektronicznej troszkę benzyny i pędzelek i rozruszać tę część? To ta blaszka między części zaślepi ten zawór czy lepsze jest inne miejsce np. przy kolektorze? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2013, 07:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Od strony gdzie pękł ci egr, odkręcasz trzy śruby i wyciągasz wkład. Użyj dużo WD40 bo pewnie będzie stawiał opór. 
 Tak wygląda on w całości:
  |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez carismax 23-07-2013, 07:57, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |