[Carisma] Schemat wymiany klocków hamulcowych |
Autor |
Wiadomość |
hzoable
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24-07-2013, 10:18 [Carisma] Schemat wymiany klocków hamulcowych
|
|
|
Witam, mam potrzebę wymiany klocków hamulcowych w mojej carismie, teraz pytanie czy jak kupie klocki to dostanę instrukcje montażową (raczej nie) z tego co wiem żadnej filozofii tam nie ma ale jakby ktoś miał chętnie skorzystam. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 24-07-2013, 11:11
|
|
|
ok.
Kupić odpowiednie klocki np. ATE i płyn hamulcowy DOT4
1. Poluzować śruby w kołach.
2. Podnieść samochód i postawić na bezpiecznych kołkach.
3. Zdjąć koło
4. kluczem 15 lub 14 , chyb kwesta modelu odkręcić jarzmo hamulca
5. Wyjćć stare klocki
6. Ściskiem stolarskim poprzez drewienko cofnąć tłoczek
7. Zdjąć prowadnice , oczyścić stary smar, nasmarowąć nowym, sprawdzić gumki uczszelniające (ewentualnie zestawem naprawczym wymienić)
8. Założyć prowadnice
9. Włożyć nowe klocki + blaszko kontrolne
10 Przykręcić jarzmo
11. Podpompować pedałem hamulca aż do zaciśnięcia klocków na tarczy.
12. kluczem 10mm zrobić odpowietrzenie tłoczka i częściową wymianę płynu hamulcowego (robimy to przy okazji aby wywalić z obiegu stary płyn) , dolewamy do zbiornika to co ubyło.
Oczywiści dla kolejnego koła to samo.'
13. wyjeżdżamy na test na mało ruchliwą drogę i robimy delikatne hamowanie, klocki się układają, zjawisko jest takie że pierwsze hamowanie prawie nie hamuje wiec trzeb uważać z odległością do innych aut, po dwóch trzech razach materia sie spasuje i bezie układała do naszych tarcz.
Tłoczki wkręca się tylko z tyłu, przód jest nie wkręcany i nie trzeba żadnego zestawu.
Jakość tarczy (wymiana , toczenie ) pomijam i czyszczenie wszystkiego co zasyfione w tym zestawie. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-07-2013, 11:55
|
|
|
Student napisał/a: | Tłoczki wkręca się tylko z tyłu, przód jest nie wkręcany i nie trzeba żadnego zestawu. |
a co ja napisałem
Bizi78 napisał/a: | Przy tylnych podczas wciskania tłoczka należy go wkręcać.
Najlepiej by było zaopatrzyć się w specjalny klucz do wkręcania tłoczków: |
Kolega nie napisał czy wymienia przód, tył czy wszystkie naraz . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 24-07-2013, 15:24
|
|
|
jeśli chodzi o wkręcanie tłoczków z tyłu, to ja radzę sobie dosyć masywnymi nożycami do blachy. Sprawdza się za każdym razem. Zwyczajnie je lekko otwieram, tak żeby pasowały do nacięć na tłoczku i kręcę |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 24-07-2013, 19:12
|
|
|
przed rozpoczeciem procedury wciskania jakiegokolwiek tloczka warto odkrecic nakretke zbiorniczka plynu hamulcowego. Wymien obie strony,a potem odpalaj i jedz nie rob na raty. Pamietaj zeby podpompowac pedalem hamulca zanim gdziekolwiek wyruszysz (po wymianie pierwszych kilka razy hamulce nie dzialaja zbyt dobrze). Nie musisz za kazdym razem wymieniac plynu:) |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 24-07-2013, 20:57
|
|
|
Kolega raczej z tylu ma bębny choć mogę się mylić. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 25-07-2013, 00:32
|
|
|
Jeśli chodzi o wymiane płynu to jednak warto. Płyn jest bardzo higroskopijny i łatwo nabiera wodę, szczególnie przez gumowe przewody. Warto trochę przelać, żeby przynajmniej ten płyn co jest w przewodach wyleciał. Jak płyn ma dużo wody, to szybciej się gotuje, a jak się zagotuje to hamullce są, ale nie tam gdzie być powinny. |
|
|
|
 |
hzoable
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 25-07-2013, 09:12
|
|
|
Student, Masz racje z tyłu mam bębnowe i na szczęście odpada mi zakup kluczy i kombinowanie z wykręcaniem tłoczka zastanawiam się czy nie wymienić całego płynu hamulcowego, napisałeś żeby częściowo go spuścić i dolać, nie jest konieczna wymiana całego płynu? tym bardziej że przy tych hamulcach nie robiłem już jakieś 5 lat jak kupiłem swojego miśka:P to zrobiłem do porządku hamulce w jakimś auto-japan i na każdym przeglądzie wszystko było OK ale sam czuje że już nie są żylety.
Dzięki za odpowiedzi, czeka mnie robocza sobota |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 25-07-2013, 09:31
|
|
|
Wymiana całego płynu zawsze jest zalecana, ja poleciłem wersje min. bo jak robisz przy kole to warto i płyn zrobić.
Pamiętaj że jak wymieniamy płyn to zaczynamy od koła najdalej położonego od pompy czyli:
prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
Klocki zrobisz sam ale do płynu potrzebujesz trzecią nogę. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 27-07-2013, 10:01
|
|
|
To skoro namawiacie chłopa na wymiane płynu, to wypadało by go jeszcze poinformować jak układ odpowietrzyc. Bo bez tego sobie raczej nie po hamuje:)
Ja jestem zdania jeśli hamulce były dobre,a skonczyły się poprostu okładzinyto płyn może zostać ten sam. Wiadomo podczas wymiany czegokolwiek można wymienić cośjeszcze bo profilaktyka itd. Wiadomo hamulce słabe to zmieniamy płyn sprawdzamy tłoczki. Ale jeśli było jak trzeba to ja bym zostawił to narazie jak jest . Dodam jeszcze że warto przesmarować ruchome elementy jarzma (jak wiadomo przesówa się ono a nasmarowane łatwiej odpuści kiedy zdejmiemy noge z pedału hamulca) |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 27-07-2013, 14:07
|
|
|
co wy z tym płynem jakieś porwizorka.
Płyn sie wymienia co 2-3 lata cały a nie tylko cześć np z przodu.
Przy pompie abs najlepiej dać cisnienie na zbiorniczek, ja mam zestaw podpinany do wętyla koła samochodu |
|
|
|
 |
|