Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:01
[I 2.4 z USA] mocne uderzenie przy zmianie biegów
Autor Wiadomość
tomtom11 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2004r 2,4l 160KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-04-2013, 01:37   [I 2.4 z USA] mocne uderzenie przy zmianie biegów

Mam takiego Outlandera 2.4 w automacie i..... przy wrzucaniu wstecznego na postoju słychać i czuć bardzo silne uderzenie gdzieś pod spodem. To samo jeśli na przykład przycisnę gwałtowniej gaz np. przy wyprzedzaniu, to jest takie walnięcie (żeby nie powiedzieć brzydko.. co akurat bardziej by pasowało :D ). Nie bardzo wiem jak to lepiej opisać, ale może ktoś się spotkał z czymś takim i wie jak to rozwiązać, ma jakieś doświadczenie w tym temacie?

Są tu w ogóle właściciele Outlanderów w automacie ?? :)

Pozdr.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-04-2013, 11:54   

Sprawdź luzy na przegubach i wale
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-04-2013, 12:23   

Do sprawdzenia również podpory wału i mocowania tylnego dyferencjału
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-04-2013, 14:39   

Ja mam podobnie w swoim, luzy albo wewnątrz tylnego dyfra, albo w mocowaniu dyfra albo w tylnym zawieszeniu (tuleje pływające w wahaczu ciągnionym). U mnie po wymianie elementów zawieszenia zmniejszyło się stukanie, ale jest nadal wyczuwalne. Na wymianę dyfra akurat nie mam w tej chwili kasy.
 
 
tomtom11 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2004r 2,4l 160KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-04-2013, 14:43   

OK, dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Ale... czy to że jeżdżę w automacie nie determinuje jakiegoś konkretnego rozwiązania? Co do tego ma w ogóle skrzynia biegów? Jest tu ktoś kto jeździ takim autem jak ja ?? :)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-04-2013, 15:27   

Skrzynia chyba nie ma nic do tego, jak u siebie szukałem źródła odgłosu to zatrzymywałem samochód na ręcznym i delikatnie ruszałem na jedynce albo wstecznym. W zależności jak był pochyły teren trzeba było jechać do przodu albo tyłu.
 
 
gregter 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.4 benzyna 2010
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 58
Skąd: Melbourne
Wysłany: 24-04-2013, 23:22   

Ja mam 2.4 automat 2WD i nic takiego co tu opisujesz sie nie dzieje , ale mam dopiero 21 tys km. Kiedys jak jezdzilem Fordem 4,0 litry to mialem podobna sytuacje , ale przy zmianie biegu z 1 na 2 i odwrotnie , po podlaczeniu comp. okazalo sie ze selenoid byl walniety i po wymianie bylo ok .
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-04-2013, 22:00   

Na 99,9% tuleje tylnego mostu do wymiany. Miałem to samo.
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
tomtom11 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2004r 2,4l 160KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-04-2013, 11:57   

ok, dzięki wszystkim za wstępną diagnozę. muszę to pokminić ze znajomym mechanikiem, on też uważał, że to tylny most.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 28-04-2013, 09:47   

gregter,
U Ciebie nie ma bo nie masz napędu 4x4 a te luzy masz na tulejach tylnego mostu
U Siebie jeszcze też nie zauważyłem czegoś takiego i zawieszenie mam dalej całe w oryginale
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 06-06-2013, 09:53   

Od jakiegoś czasu obserwuje taki wątek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78323 potencjalnie to może być przyczyną która ma taki objaw.
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-07-2013, 17:31   

Witam. Na bank zawieszenie tylnego mostu, też to miałem. Też mam 2,4 w automacie. W ubiegłym roku zmieniałem i jak do tej pory bez zarzutu .Tuleje ściągałem z Olkusza firma DEUTER SC, są na allegro. Są super.Pozdrawiam.
 
 
tomtom11 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2004r 2,4l 160KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-07-2013, 21:01   

Dzięki wielkie! Będę to robił w przyszłym tygodniu, akurat właśnie mój mechanik też to potwierdził i będzie zakładał te tuleje z Olkusza. Więc sytuacja chyba rozwiązana, zobaczymy po naprawie. Pytanie do Ciebie (qbas62), trochę w innym temacie, ale jesteś chyba jedyną do tej pory osobą, która jeździ takim samym Outlanderem, więc zapytam: miałeś problemy ze spadającymi obrotami? W trakcie jazdy jak puszczam gaz, obroty bardzo szybko spadają np z 2000 do 1000, albo do 1000 i szybko się podnoszą do jakichś 1200... generalnie efekt jest taki, że silnik hamuje i trzeba go cały czas podnosić ze zbyt niskich obrotów.. Zastanawiam się czy to jest kwestia silnika, a może to jakaś wada automatów? Będę wdzięczny za info. Pozdr.
 
 
qbas62 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 63
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-07-2013, 14:04   

Witam. Ja mam problem ale z wolnymi obrotami. A to co opisałeś to dzisiaj sprawdzę i dam odp. w sumie na to nie zwracałem uwagi. Zaraz będę wyjeżdżał to wieczorkiem napiszę.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 07-07-2013, 19:34   

Problem tych za niskich obrotów brzmi jakby padał silniczek krokowy przepustnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.