Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:01 |
[I 2.4 z USA] mocne uderzenie przy zmianie biegów |
Autor |
Wiadomość |
tomtom11
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2004r 2,4l 160KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2013 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2013, 01:37 [I 2.4 z USA] mocne uderzenie przy zmianie biegów
|
|
|
Mam takiego Outlandera 2.4 w automacie i..... przy wrzucaniu wstecznego na postoju słychać i czuć bardzo silne uderzenie gdzieś pod spodem. To samo jeśli na przykład przycisnę gwałtowniej gaz np. przy wyprzedzaniu, to jest takie walnięcie (żeby nie powiedzieć brzydko.. co akurat bardziej by pasowało ). Nie bardzo wiem jak to lepiej opisać, ale może ktoś się spotkał z czymś takim i wie jak to rozwiązać, ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Są tu w ogóle właściciele Outlanderów w automacie ??
Pozdr. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-04-2013, 11:54
|
|
|
Sprawdź luzy na przegubach i wale |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-04-2013, 12:23
|
|
|
Do sprawdzenia również podpory wału i mocowania tylnego dyferencjału |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-04-2013, 14:39
|
|
|
Ja mam podobnie w swoim, luzy albo wewnątrz tylnego dyfra, albo w mocowaniu dyfra albo w tylnym zawieszeniu (tuleje pływające w wahaczu ciągnionym). U mnie po wymianie elementów zawieszenia zmniejszyło się stukanie, ale jest nadal wyczuwalne. Na wymianę dyfra akurat nie mam w tej chwili kasy. |
|
|
|
 |
tomtom11
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2004r 2,4l 160KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2013 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2013, 14:43
|
|
|
OK, dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Ale... czy to że jeżdżę w automacie nie determinuje jakiegoś konkretnego rozwiązania? Co do tego ma w ogóle skrzynia biegów? Jest tu ktoś kto jeździ takim autem jak ja ?? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-04-2013, 15:27
|
|
|
Skrzynia chyba nie ma nic do tego, jak u siebie szukałem źródła odgłosu to zatrzymywałem samochód na ręcznym i delikatnie ruszałem na jedynce albo wstecznym. W zależności jak był pochyły teren trzeba było jechać do przodu albo tyłu. |
|
|
|
 |
gregter
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 benzyna 2010
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 58 Skąd: Melbourne
|
Wysłany: 24-04-2013, 23:22
|
|
|
Ja mam 2.4 automat 2WD i nic takiego co tu opisujesz sie nie dzieje , ale mam dopiero 21 tys km. Kiedys jak jezdzilem Fordem 4,0 litry to mialem podobna sytuacje , ale przy zmianie biegu z 1 na 2 i odwrotnie , po podlaczeniu comp. okazalo sie ze selenoid byl walniety i po wymianie bylo ok . |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-04-2013, 22:00
|
|
|
Na 99,9% tuleje tylnego mostu do wymiany. Miałem to samo. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
tomtom11
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2004r 2,4l 160KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2013 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-04-2013, 11:57
|
|
|
ok, dzięki wszystkim za wstępną diagnozę. muszę to pokminić ze znajomym mechanikiem, on też uważał, że to tylny most. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 28-04-2013, 09:47
|
|
|
gregter,
U Ciebie nie ma bo nie masz napędu 4x4 a te luzy masz na tulejach tylnego mostu
U Siebie jeszcze też nie zauważyłem czegoś takiego i zawieszenie mam dalej całe w oryginale |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-07-2013, 17:31
|
|
|
Witam. Na bank zawieszenie tylnego mostu, też to miałem. Też mam 2,4 w automacie. W ubiegłym roku zmieniałem i jak do tej pory bez zarzutu .Tuleje ściągałem z Olkusza firma DEUTER SC, są na allegro. Są super.Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tomtom11
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2004r 2,4l 160KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2013 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-07-2013, 21:01
|
|
|
Dzięki wielkie! Będę to robił w przyszłym tygodniu, akurat właśnie mój mechanik też to potwierdził i będzie zakładał te tuleje z Olkusza. Więc sytuacja chyba rozwiązana, zobaczymy po naprawie. Pytanie do Ciebie (qbas62), trochę w innym temacie, ale jesteś chyba jedyną do tej pory osobą, która jeździ takim samym Outlanderem, więc zapytam: miałeś problemy ze spadającymi obrotami? W trakcie jazdy jak puszczam gaz, obroty bardzo szybko spadają np z 2000 do 1000, albo do 1000 i szybko się podnoszą do jakichś 1200... generalnie efekt jest taki, że silnik hamuje i trzeba go cały czas podnosić ze zbyt niskich obrotów.. Zastanawiam się czy to jest kwestia silnika, a może to jakaś wada automatów? Będę wdzięczny za info. Pozdr. |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-07-2013, 14:04
|
|
|
Witam. Ja mam problem ale z wolnymi obrotami. A to co opisałeś to dzisiaj sprawdzę i dam odp. w sumie na to nie zwracałem uwagi. Zaraz będę wyjeżdżał to wieczorkiem napiszę. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 07-07-2013, 19:34
|
|
|
Problem tych za niskich obrotów brzmi jakby padał silniczek krokowy przepustnicy. |
|
|
|
 |
|