Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka niepokojących objawów Cari 1.9 DiD
Autor Wiadomość
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-11-2012, 14:05   Kilka niepokojących objawów Cari 1.9 DiD

Witam. Jakieś 2 miesiące temu moja Cari była u mechanika (dziwne dźwięki z komory silnika i dławienie). Okazało się, że dławienie było spowodowane EGR-em więc go miał zaślepić, a dźwięki to czujnik temperatury chłodziwa więc go wymienił na jakiś zamiennik za 30PLN. Po odbiorze te objawy z którymi samochód trafi do mechanika ustąpiły ale pojawiła się nowa usterka, samochód pracuje podczas dodawania gazu jak stary diesel z lat 30-tych albo ciuchcia. Myślałem, że to przez zaślepiony EGR i się przyzwyczaję, ale nie dało się wytrzymać więc postanowiłem wyjąć blaszkę zaślepiającą i...okazało się, że żadnej blaszki nie ma, EGR jest rozpołowiony za dwie części i do tego pourywane uszy mocujące śruby. No chyba że tu EGR zaślepia się jakoś inaczej.Oczywiście mechanik do popsucia EGR-a się nie przyznał. Wymieniłem EGR na własny koszt (450 zeta oryginał) ale dziwna praca nie ustaje (ciekawe co jeszcze popsuł). Do tego zaczyna być słychać dziwne dźwięki z przed naprawy (prawdopodobnie czujnik temperatury padł znowu). Dzisiaj dodatkowo załączył się wentylator chłodnicy na zimnym silniku. Czy to jest możliwe że znowu padł czujnik temperatury czy może to coś innego? Może ktoś wie co może być przyczyną tego dźwieku podczas dodawania gazu?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-11-2012, 18:25   

morgan28b napisał/a:
samochód pracuje podczas dodawania gazu jak stary diesel z lat 30-tych albo ciuchcia
Co to znaczy :?:
morgan28b napisał/a:
Dzisiaj dodatkowo załączył się wentylator chłodnicy na zimnym silniku. Czy to jest możliwe że znowu padł czujnik temperatury czy może to coś innego?
Możliwe
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-11-2012, 18:31   

To znaczy, że pracuje mniej więcej tak czuczuczuczuczuczuczu........ :cry: i jest to bardzo uciążliwe dla uszu nie mówiąc już o nerwach temu towarzyszących.
I teraz bądź mądry czy to wina taniego zamiennika czujnika czy coś ten czujnik psuje?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-11-2012, 18:40   

Czujnik temperatury chłodziwa nie ma nic wspólnego z nierówną praca silnika, napewno mechanik nie robił nic innego poza EGR-em i czujnikiem :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-11-2012, 18:49   

Mechanik powiedział mi, że dławiło silnik bo EGR nie domykał się i mimo nowego EGR-a i czujnika temperatury nadal wywala 2 błędy (obwodu EGR-a i obwodu czujnika temperatury) dodatkowo jest jeszcze 3 błąd ale chyba nie związany z tymi objawami a mianowicie obwodu świec żarowych
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-11-2012, 18:51   

A może zatkał EGR nieudolnie i coś zassało do silnika?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-11-2012, 18:57   

No teraz to się wystraszyłem naprawdę. Chyba jednak bez ASO się nie obejdzie :(
 
 
Krzychux 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Mętków
Wysłany: 10-07-2013, 16:45   

Witam !
Sorry za odgrzewanie kotleta ale wolę się podpiąć pod temat aniżeli zakładać nowy i śmiecić. Zwracam się do Was z pytaniem ,na które nie otrzymałem nigdzie jasnej i klarownej odpowiedzi. Mianowicie : czy jeśli egr zostanie rozpołowiony to jest do wyrzucenia ? Czy nie przeszkadza to w jego eksploatacji ? Z jednej strony spotykam się z częścią elektroncizną wystawioną na sprzedaż jak z tego zdjęcia :
http://img.bazarek.pl/296...9bfe19677a9.jpg
A z innej strony przeglądając tutoriale dot. czyszczenia EGR wyjmowany jest wraz z częścią mechaniczną. W moim przypadku część elektryczna po odkręceniu 3 śrub mocujących wyskoczyła prawie sama, bez użycia większej siły. Nie wiem teraz czy opłaca się wyjmować część mechaniczną i ją czyścić i złożyć to do kupy , czy wyrzucić to to i kupić nowy EGR czy też zaślepić.

Czekam na odp i pozdrawiam,
K.
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 11-07-2013, 07:48   

Krzychux napisał/a:
czy jeśli egr zostanie rozpołowiony to jest do wyrzucenia ?

Nie
Krzychux napisał/a:
Czy nie przeszkadza to w jego eksploatacji ?

Nie

Obie części są połączone bardzo delikatnie. Trzema stalowymi tulejkami, które nie trzymają zbyt mocno obu elementów. Myślę, że było to połączenie potrzebne tylko do montażu. Jeśli rozdzielisz obydwa elementy, to w żaden sposób nie wpłyniesz na pracę EGR pod warunkiem, że podczas montażu poskładasz go prawidłowo.
 
 
Krzychux 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: Mętków
Wysłany: 11-07-2013, 09:38   

OK, dzięki wielkie ;] :occasion5:
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-07-2013, 12:22   

Spoko. Ja jezdziłem przez 3 lata z rozpołowionym EGR-em i nic złego się nie działo. Ważne żeby ta połówka która odpadła była gdzieś zamontowana bo inaczej komp pokazuje błędy i spalanie się zwiększa.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 23-07-2013, 08:15   

A czy pomiędzy tę rozdzieloną część mechaniczną z kolektora a elektryczną co na końcu ma wtyczkę można dać blaszkę w celu zaślepienia EGR-a? Czy w inny sposób się to zaślepia? I czy koniecznie trzeba wyczyścić po zaślepieniu część mechaniczną w kolektorze?
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-07-2013, 08:28   

Proponuję wyczyścić. Ja nie wyczyściłem i miałem spore problemy z wyjęciem jej.
Nagary zrobiły się straszne. Można dać jakąś blaszkę bo przesiąka lekko olej w tym miejscu.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 23-07-2013, 08:40   

Żeby wyczyścić trzeba odkręcić kolektor od strony grodziowej tsk? Czy wystarczy po odkręceniu części elektronicznej troszkę benzyny i pędzelek i rozruszać tę część? To ta blaszka między części zaślepi ten zawór czy lepsze jest inne miejsce np. przy kolektorze?
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-07-2013, 08:52   

Od strony gdzie pękł ci egr, odkręcasz trzy śruby i wyciągasz wkład. Użyj dużo WD40 bo pewnie będzie stawiał opór.

Tak wygląda on w całości:
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
Ostatnio zmieniony przez carismax 23-07-2013, 08:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.