 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] Kontrolka oleju |
Autor |
Wiadomość |
PawloS00
Nowy Forumowicz Pawlo
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2013 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2013, 22:34 [Cari 1.6] Kontrolka oleju
|
|
|
Witam serdecznie,
Panie i Panowie, moja Cari daje mi dość niepokojące znaki mrugając kontrolką oleju. Zacznę od tego, że problem pojawił się z nadejściem cieplejszych dni. Aby moja Cari zaczęła mrugać kontrolką oleju muszą zostać spełnione następujące warunki;
- temperatura atmosferyczna powyżej 25 st. C,
- dobrze rozgrzany silnik (np. po dłuższej przejażdżce po mieście),
- silnik pracujący na wolnych obrotach
ostatni taki przypadek miałem dziś stojąc na światłach, obroty około 700 ob/min - kontrolka zaczęła mrygać oraz płynnie się zapalać i gasnąć (powolne rozjaśnianie się kontrolki i jej ściemnianie się - niczym stare wyświetlacze telefonów siemensa... )
Dodam, że podczas tego nic innego niepokojącego nie działo się za autem, obroty stały, auto nie drgało w "niestandardowy" sposób, a po dodaniu lekko gazu problem zniknął (do momentu powrotu na wolne obroty).
Podczas jazdy ten problem nie występuje.
Pacjent to:
Carisma '97
1.6, 99 KM
przebieg 190 tyś
olej wymieniany miesiąc temu - jeździ non stop na 5W40 Castrol Magnatec - poziom oleju bez zarzutu.
- naczytałem się już różnych rzeczy, o konieczności wymiany pompy oleju, bądź remoncie silnika.
Może ktoś z Was ma podobnie doświadczenia i jest w stanie pomóc mi zdiagnozować co się dzieje z moim autkiem.
Dzięki wielkie za wszelką pomoc.
Pozdrawiam,
Paweł |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-06-2013, 22:54
|
|
|
Na początek podjedź do mechanika niech sprawdzi manometrem ciśnienie oleju, jeśli będzie ok, to pada czujnik oleju a jeśli będzie za małe, to wina albo pompy, albo zaworu regulującego ciśnienie oleju albo problem jest ze szczelnością silnika. Jeśli przebieg jest oryginalny, to jednak za mało aby silnik już padał. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 27-06-2013, 19:19
|
|
|
dokładnie tak jak pisze plecho1, albo czujnik pada, albo pompa. Zawór? hm moim zdaniem mało prawdopodobne, jednak faktycznie nie wykluczam takiej możliwości. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-06-2013, 20:40
|
|
|
Kuzyn miał kiedyś taki przypadek w Fordzie Sierra, pękła sprężyna w tym zaworze przez co prawie nie było ciśnienia w układzie smarowania. Po miesiącu takiej jazdy silnik był do wymiany. |
|
|
|
 |
PawloS00
Nowy Forumowicz Pawlo
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2013 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-07-2013, 20:45
|
|
|
Witam wszystkich, zacząłem od tańszego rozwiązania - wymiana czujnika, wydaje się, że był to strzał w dziesiątkę, problem ustąpił na tę chwilę. Będę to jeszcze obserwować jeśli kontrolka zacznie znowu świecić, udam się do mechanika w celu sprawdzenia ciśnienia.
Dziękuje wszystkim za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Paweł, |
|
|
|
 |
|
|