 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Falowanie mocy CA1A |
Autor |
Wiadomość |
kocur
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 62 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 11-07-2008, 12:52 [CA1A 1.3] Falowanie mocy CA1A
|
|
|
Witam ponownie w trudach i znojach.
Jako, że poprzedni temat niejako umarł śmiercią naturalną chciałem zadać pytanie, jakie podzespoły mogą powodować falowanie mocy.
Systuacja ta ma miejsce tylko na zimnym silniku, standardowe ruszenie, bieg pierwszy.... drugi.... i właśnie tu najbardziej wyczuwalna sytuacja (zupełnie niejednostajna), w miarę nabierania temperatury, występowanie tej niedogodności zanika. Zauważyłem ostatnio również większe spożycie oleju, na oko jakieś 0,6l na 1000km a może i więcej. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-07-2008, 13:33
|
|
|
Witaj.
Jak kupiłem swojego Colta ( jakieś 3 latka temu) miałem chyba taki sam objaw. Na zimnym silniku skoki mocy, potrafił nawet robić "kangurki" jak za mocno wcisnąłem gaz. Po paru minutach pracy wszystko wracało do normy. Efekt był bardziej odczuwalny po paru dniach postoju, mniej jak samochód jeździł codziennie. Zacząłem standardowo od wymiany świec i przewodów. Troszkę się poprawiło ale nie do końca, okazało się że winę za to ponosiła kopułka w aparacie. Było w niej prawie niewidoczne pęknięcie, przez które docierała wilgoć ( dlatego efekt był większy gdy samochód długo stał lub gdy akurat padało). Po wymianie problem ustąpił. W Auto TW powiedzieli mi wtedy że to znany problem w silnikach 4g13. Po 3 latkach wydaje mi się że znowu czuć lekkie falowanie mocy więc może sprawa się powtarza.
Druga rada to czyszczenie przepustnicy i regulacja obrotów... |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2008, 13:41
|
|
|
Trzecia rada - sprawdzenie silniczka krokowego (jak zaczyna szwankować, to wychodzą na początku takie "kwiatki"). |
|
|
|
 |
kocur
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 62 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 11-07-2008, 13:45
|
|
|
kopułka tyle co wymieniana, mam drugą, mogę podmienić i sprawdzić, przepustnica czyszczona, żadnych wahań obrotów, silnik pracuje równiutko. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-07-2008, 13:57
|
|
|
kocur napisał/a: | żadnych wahań obrotów, silnik pracuje równiutko |
To raczej wyklucza silnik krokowy, gdyby on wariował skoki obrotów były by słyszalne, a z tego co pisze kocur, jest tylko spadek mocy. Wg mnie wina jest po stronie układu zapłonowego lub podawania paliwa (może pompa), lecz wątpię żeby pompa podawała paliwo inaczej na zimnym silniku i na rozgrzanym.. |
|
|
|
 |
kocur
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 62 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 11-07-2008, 14:06
|
|
|
podejrzewałem kiedyś wtryskiwacze, że może przy rozgrzewaniu nie pracują poprawnie, wiem że kiedyś jak dałem wtryski do sprawdzenia to mieli spory problem, bo raz wychodziło, że są sprawne, raz, że nie bardzo. wtryski poźniej sprawdzałem sam, wg. serwisówki i po podaniu napięcia rozpylały wszystkie tak samo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|