 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Oznaczenie skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
xxxmiloszekxxx
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 06-07-2010, 13:41 Oznaczenie skrzyni biegów
|
|
|
Witam
Potrzebuje informacji dotyczacej oznaczenia skrzyni biegow w Eclipsie 2G. Chodzi o skrzynie automatyczna z wersja silnikowa 420a. Nie moge nigdzie tego znalesc, a czas by wymienic filtr i olej. No chyba, ze ktos zna symbol filtru. A i jeszcze pytanko - jaki olej bedzie najlepszy do tej skrzyni?
Dzieki
Miłosz |
|
|
|
 |
kamil4711
Forumowicz

Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 197 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 07-07-2010, 10:14
|
|
|
(A604 (41TE) , olej ATF+4 ,ATF+3 , lub Diamond AFT SP raczej nie dostępny w pl. , dexron II/III raczej nie zalecany do tych skrzynek , zalecana wymiana oleju to 30 000 km. i wchodzi ok. 5 l. , filtr Mopar , jest większy ale onaczenia nie pamiętam , sprawdzić czy jest uszczelka w kąplecie bo nie dokupi się oddzielnie . dziękuję . |
_________________
 |
|
|
|
 |
xxxmiloszekxxx
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 07-07-2010, 14:57 Automat
|
|
|
Dzieki wielkie za informacje, wlasnie zamowilem potrzebne czesci. Ale co 30000 km wymieniac olej? Bardzo cenna wiadomosc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:41
|
|
|
zalej Castrola Transmax Z lub E - oba spełniają normy DiaQueen SP II i III
oba są long-life - czyli spokojnie pojeździsz 60 tkm między wymianami |
|
|
|
 |
kamil4711
Forumowicz

Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 197 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 07-07-2010, 21:16
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | zalej Castrola Transmax Z lub E - oba spełniają normy DiaQueen SP II i III
oba są long-life - czyli spokojnie pojeździsz 60 tkm między wymianami |
Jeżeli chcesz żeby było dobrze to zalej jak ci napisałem wyżej , lepiej w tych modelach nie testować z olejami w skrzyni , do manuala 420a zalewa się też ATF+4 tak jak w automacie , inaczej uszkodzisz skrzynię a one nie są tanie , większość mechaników o tym nie wie , ale wiadomo , leje kto chce i co chce do swego auta , później czytamy na forum : pomocy , mam problem ze skrzynią |
_________________
 |
|
|
|
 |
xxxmiloszekxxx
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 08-07-2010, 19:08
|
|
|
Zaleje jednak atf+4, racja lepiej nie eksperymentowac, na innych forach tez tak pisali... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-07-2010, 21:52
|
|
|
ale o jakich testach mówisz? - transmax Z zalewał Bartek do niejednego automata, Transmax E zalałem ja do skrzyni tiptronic invecs II po lifcie (z wewn. filtrem) - to są bardzo zaawansowane konstrukcje przy których skrzynie z eclipse 2G GS są "starociami" - na pewno będą chodzić na tych olejach idealnie |
|
|
|
 |
Zuberek
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-08-2013, 09:53
|
|
|
Witam!
Nie dawno (2 dni temu) zakupiłem Eclipsa GS z 2G z silnikiem 420A w skrzyni manualnej. Samochód kupiłem jako uszkodzony gdyż prawdopodobnie miało coś się dziać ze sprzęgłem, słychać było chrobotanie. Po diagnozie wyszło że jest to skrzynia. Wczoraj postanowiłem sprawdzić czy jest olej w skrzyni biegów ewentualnie chciałem dolać by pojeździć jakoś do wymiany przekładni, olej kupiłem 75W90 z Orlena. I co się okazało oleju brak, wlałem 2l dzisiaj będę musiał jeszcze dolać do maximum z pół L ponieważ wczoraj zabrakło mi już trochę czasu. Na skrzyni była naklejka o oleju ATF+4 2667ml (olej do automatów jak mi powiedziano)
Po zalaniu oleju chrobotanie znacznie się uciszyło a biegi lepiej wchodzą, choć nie ukrywam że i tak może być skrzynia już posadzona ewentualnie łożysko jakieś bo podobno baba od której kupiłem samochód sporą trasę zrobiła bez oleju w skrzyni.
Pytanie brzmi czy na tym 75W90 nie posadzę skrzyni czy musi być tylko i wyłącznie do mojego manuala AFT+4??
Dziękuję za radę i Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|
|