Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Oznaczenie skrzyni biegów
Autor Wiadomość
xxxmiloszekxxx 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Malbork
Wysłany: 06-07-2010, 13:41   Oznaczenie skrzyni biegów

Witam

Potrzebuje informacji dotyczacej oznaczenia skrzyni biegow w Eclipsie 2G. Chodzi o skrzynie automatyczna z wersja silnikowa 420a. Nie moge nigdzie tego znalesc, a czas by wymienic filtr i olej. No chyba, ze ktos zna symbol filtru. A i jeszcze pytanko - jaki olej bedzie najlepszy do tej skrzyni?

Dzieki
Miłosz
 
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 07-07-2010, 10:14   

(A604 (41TE) , olej ATF+4 ,ATF+3 , lub Diamond AFT SP raczej nie dostępny w pl. , dexron II/III raczej nie zalecany do tych skrzynek , zalecana wymiana oleju to 30 000 km. i wchodzi ok. 5 l. , filtr Mopar , jest większy ale onaczenia nie pamiętam , sprawdzić czy jest uszczelka w kąplecie bo nie dokupi się oddzielnie . dziękuję .
_________________

 
 
xxxmiloszekxxx 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Malbork
Wysłany: 07-07-2010, 14:57   Automat

Dzieki wielkie za informacje, wlasnie zamowilem potrzebne czesci. Ale co 30000 km wymieniac olej? Bardzo cenna wiadomosc.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-07-2010, 20:41   

zalej Castrola Transmax Z lub E - oba spełniają normy DiaQueen SP II i III
oba są long-life - czyli spokojnie pojeździsz 60 tkm między wymianami
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 07-07-2010, 21:16   

Krzyzak napisał/a:
zalej Castrola Transmax Z lub E - oba spełniają normy DiaQueen SP II i III
oba są long-life - czyli spokojnie pojeździsz 60 tkm między wymianami

Jeżeli chcesz żeby było dobrze to zalej jak ci napisałem wyżej , lepiej w tych modelach nie testować z olejami w skrzyni , do manuala 420a zalewa się też ATF+4 tak jak w automacie , inaczej uszkodzisz skrzynię a one nie są tanie , większość mechaników o tym nie wie , ale wiadomo , leje kto chce i co chce do swego auta , później czytamy na forum : pomocy , mam problem ze skrzynią :mrgreen:
_________________

 
 
xxxmiloszekxxx 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: Malbork
Wysłany: 08-07-2010, 19:08   

Zaleje jednak atf+4, racja lepiej nie eksperymentowac, na innych forach tez tak pisali...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-07-2010, 21:52   

ale o jakich testach mówisz? - transmax Z zalewał Bartek do niejednego automata, Transmax E zalałem ja do skrzyni tiptronic invecs II po lifcie (z wewn. filtrem) - to są bardzo zaawansowane konstrukcje przy których skrzynie z eclipse 2G GS są "starociami" - na pewno będą chodzić na tych olejach idealnie
 
 
Zuberek 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-08-2013, 09:53   

Witam!
Nie dawno (2 dni temu) zakupiłem Eclipsa GS z 2G z silnikiem 420A w skrzyni manualnej. Samochód kupiłem jako uszkodzony gdyż prawdopodobnie miało coś się dziać ze sprzęgłem, słychać było chrobotanie. Po diagnozie wyszło że jest to skrzynia. Wczoraj postanowiłem sprawdzić czy jest olej w skrzyni biegów ewentualnie chciałem dolać by pojeździć jakoś do wymiany przekładni, olej kupiłem 75W90 z Orlena. I co się okazało oleju brak, wlałem 2l dzisiaj będę musiał jeszcze dolać do maximum z pół L ponieważ wczoraj zabrakło mi już trochę czasu. Na skrzyni była naklejka o oleju ATF+4 2667ml (olej do automatów jak mi powiedziano)
Po zalaniu oleju chrobotanie znacznie się uciszyło a biegi lepiej wchodzą, choć nie ukrywam że i tak może być skrzynia już posadzona ewentualnie łożysko jakieś bo podobno baba od której kupiłem samochód sporą trasę zrobiła bez oleju w skrzyni.
Pytanie brzmi czy na tym 75W90 nie posadzę skrzyni czy musi być tylko i wyłącznie do mojego manuala AFT+4??


Dziękuję za radę i Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.