Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS GDI] Umiejscowienie Immobilizera. Problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
Mlody993 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Wysłany: 29-10-2013, 22:58   [MSS GDI] Umiejscowienie Immobilizera. Problemy z odpalaniem

Witam,
mam problemy z moim MSS. Ostatnio coraz częściej nie mogę go odpalić, bez względu czy jest ciepły czy zimny. Mogę kręcić i kręcić i nie odpali, muszę wyłączyć stacyjkę i czekać aż coś pstryknie w okolicach gniazda zapalniczki. Potem przekręcam stacyjkę, włączam zapłon, czekam aż w górnym wyświetlaczu coś zrobi PSTRYK i odpalam, czasami nie odpali, czasami odpali.

Jak odpalam na szybko bez czekania na pstryk to mogę zapomnieć, że odpali.

Problem podobny do tego:
http://mitsubishi.auto.co...ic.php?t=134596

Dlatego pytam, gdzie jest immobilizer umiejscowiony, bo może to właśnie zabrudzone styki są moim problemem?

Proszę o pomoc, mam powoli dosyć tego auta. ;P Raz działa bez problemowo, a nie raz co zgaszę to nie odpalę...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20992
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-10-2013, 09:40   

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-10-2013, 09:59   

Przy problemach z immobiliserem powinna się zapalić kontrolka silnika informująca o błędzie immobilisera dlatego zawsze diagnozę powinno się zacząć od sprawdzenia błędów aby bez potrzeby nie rozbierać połowy samochodu.
 
 
Mlody993 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Wysłany: 31-10-2013, 00:16   

plecho1. apropo kontrolek. Właśnie zapomniałem napisać. Kiedy trafi się, że go mogę kręcić godzinę i nie odpali palą się właśnie kontrolki silnika i oleju. Jednak po kilku próbach i odczekaniu jak napisane wszystko wraca do normy (tzn. kontrolki znikają i silnik chodzi).

Bizi78, dzięki wielkie za instrukcję.


@ Ktoś może ma jeszcze jakiś pomysł co to może być? Może się mylę i immobilizer nie jest tutaj problemem.

@@ Jeszcze mała rzecz (być może ważna). Za silnikiem na karoserii (lewy róg silnika) jest zamontowany taki dziwny jakby komputer. Dochodzi do niego kostka. U mnie jest z tym problem. Na początku myślałem, że problem z kostką (auto nie paliło lub w czasie jazdy gasło). Zacisnąłem tą kostkę ściskami z tym komputerkiem, uspokoiło się. Ale nie na długo, po około tygodniu sprawa wróciła. Wtedy po dokładnym przyjrzeniu zauważyłem, że ktoś coś musiał tam grzebać, bo kable w niektórych miejscach są jakby nożem zadarte. Odpaliłem więc silnik i zacząłem ruszać kablami i auto zgasło. Wykryłem, że gdy kable wcisnę w dół to wszystko śmiga, jak wrócą trochę do góry to nie odpala.

No więc patent, wziąłem 3 ściski, zacisnąłem kabel aby był razem dobrze ściśnięty i jednym ściskiem zblokowałem go, aby nie wracał do góry.

Patent dobrze się sprawuje, aktualnie może raz w tygodniu mi nie odpali i muszę otwierać maskę żeby ruszyć kablem..


Może ten cały problem tkwi w tym całym komputerku... ktoś jest może w stanie powiedzieć co to w ogóle jest? Komputer główny to nie może być. Przynajmniej nigdy nie widziałem, aby komputer tak nago był w dość otwartym miejscu zamontowany. Przeważnie są szczelnie zamknięte.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-10-2013, 00:22   

Napisz z jakiego roku i z jakim silnikiem jest Twoje auto to Ci podpowiem jak sprawdzić błędy, być może uda się to zrobić w domowych warunkach. Bez sprawdzenia błędów próba naprawiania dzisiejszych aut to jak korzystanie z porad wróżki. Błąd najprawdopodobniej Ci dokładnie powie co jest nie tak z autem.
 
 
Mlody993 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Wysłany: 01-11-2013, 10:17   

Space Star rocznik 99, silnik 1.8 GDI 122 KM.


Kurcze jestem niemal pewien, że to immobilizer wariuje. Bo co innego może powodować, że nie odpala lub odpali i gaśnie? Tylko immobilizer odcinający zapłon. Chyba, że w tych autach jest jeszcze coś co odcina zapłon?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-11-2013, 14:32   

W Carismach z tego okresu błędy da się sprawdzić w ten sposób http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 a głębszą diagnozę można zrobić za pomocą takiego kabla i softu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
Mlody993 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Wysłany: 01-11-2013, 15:46   

Sprawdzę to jeszcze w ten weekend się postaram.

Ktoś wie może jak ominąć immobilizer? Jak go w ogóle wywalić. W ten sposób bym się dowiedział też czy to on jest winny.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-11-2013, 16:37   

To nie jest proste i raczej tylko zrobią Ci to albo w serwisie za grubą kasę albo zrobi to jakiś magik od immo za trochę mniej :) Najczęściej montowany jest specjalny emulator oszukujący komputer silnika z którym oryginalny immobiliser jest powiązany.
Immobiliser to takie fajne zabezpieczenie z którym często więcej problemów ma właściciel auta niż złodziej :)
 
 
Mlody993 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Wysłany: 03-11-2013, 14:25   

Jeszcze nie miałem czasu się zabrać za diagnozę. Ja powoli nie mam siły już z tym autem. Wczoraj wybrałem się w trasę 280km w jedną stronę i na autostradzie 6 razy zgasł, przez ten słaby styk z tym komputerem czy co to tam jest. W drodze powrotnej już było lepiej, bo zgasł tylko 2 razy.

A ile z tym męki... jedziesz, zatrzymujesz się, otwierasz maskę, ruszasz kabel, próbujesz odpalić i tak w kółko po 5-10 minut aż odpali. ;/

Nikt nie jest w stanie powiedzieć co to za pudło siedzi za silnikiem? Za co one odpowiada?
Dodaje zdjęcia. Mam to pościskane ściskami, bez nich w ogóle by nie odpalał.

Zdjęcie 001
Zdjecie 002
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-11-2013, 18:55   

Mlody993, jeżeli masz serwisówkę, to "aaa13a+gasoline+direct+injection" strona 120 i 121.
Ja tam jestem "rosyjskojęzyczny" i wiele nie pomogę ale tam jest chyba to ustrojstwo opisane.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-11-2013, 20:46   

Miałem kiedyś problem z immbiliserem w Clio, po pierwszej awarii, przy której nie możnabyło uruchomić auta kazałem go zdemontować i problemy zniknęły :-)
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Mlody993 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Wysłany: 04-11-2013, 21:18   

darcun4 napisał/a:
Mlody993, jeżeli masz serwisówkę, to "aaa13a+gasoline+direct+injection" strona 120 i 121.
Ja tam jestem "rosyjskojęzyczny" i wiele nie pomogę ale tam jest chyba to ustrojstwo opisane.


Nie rozumiem totalnie Twojej wypowiedzi. ;P Jaką serwisówkę, jakie aaa13a~~ ?

RaVciO napisał/a:
Miałem kiedyś problem z immbiliserem w Clio, po pierwszej awarii, przy której nie możnabyło uruchomić auta kazałem go zdemontować i problemy zniknęły :-)


No, ale jak już kolega wyżej wspominał w serwisie kosztuje to trochę, a ogólnie ciężko to ominąć. ;/



Nie jestem pewien, ale ta skrzynka ze zdjęcia które dałem to prawdopodobnie sterownik wtrysku. Chyba to jest powodem moich wszystkich problemów.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20992
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-11-2013, 07:55   

Cytat:
Nie rozumiem totalnie Twojej wypowiedzi. ;P Jaką serwisówkę, jakie aaa13a~~ ?


Tutaj masz do ściągnięcia z forum :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-11-2013, 08:53   

Cytat:

No, ale jak już kolega wyżej wspominał w serwisie kosztuje to trochę, a ogólnie ciężko to ominąć. ;/


O ile dobrze pamiętam było to w granicach 100-200zł...
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.