Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Awaria immobilisiera po naprawie elektroniki
Autor Wiadomość
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 13-08-2013, 17:49   [Cari 1.8 GDI] Awaria immobilisiera po naprawie elektroniki

Witajcie
Carisma 1,8 GDI 2000r.
W aucie przestało mi nagle działać podświetlenie zegarów.
Jakiś czas wcześniej wysiadło oświetlenie tylnej klapy.
Podjechałem do zakładu elektr.
Facet w godzinę naprawił usterki (nie było mnie przy naprawie).
Upewniam się że wszystko działa jak należy, płacę 5dyszek - wsiadam do auta, przekręcam kluczyk i ... nie gaśnie pomarańczowa kontrolka silnika...
Hmm mówię coś jest nie tak, mechanior siada i odpala, ale auto po sekundzie gaśnie i tak w kółko...
Cały czas świeci się kontrolka silnika...

Auto stoi w zakładzie, ja wściekły.
Właściciel dureń tłumaczy że to zbieg okoliczności może być i w ogóle.
Autem przyjechałem - ale już nie mogę wyjechać...

Panowie co się mogło stać ?
Pod kompa podłączali, ale nie wiem czy te niemoty nie mają programów odpowiednich, ale ani razu się nie połączyli z autem....

Co robić ??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-08-2013, 23:08   

Trzeba odczytać błedy, ale najprawdopodobniej może być to wina immobilizera i albo problem lezy po rozpoznaniu kluczyka/petli indukcyjnej, albo w samym module immo.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 14-08-2013, 20:15   

A więc jak dobrze zrozumiałem, to spaliły się styki komputera, immobiliser jednak nie zawinił.
Usterka naprawiona, mam nadzieję że na dobre.
Właściciel oczywiście do końca próbował oszukać i wmówić brednie, ale szybko go sprowadziłem na ziemię, zobaczył że nie ma do czynienia z byle frajerem któremu można wmówić pierdoły i odpuścił nie pogrążając się dalej.
Mechanik otwarcie powiedział że już mnie tam nie chcą bo nie szanuję ludzi.
Ale jak szanować ludzi którzy chcą oszukać/naciągnąć łżąc w oczy.
Co do mechanika wiedział że naważył bigosu, ale otwarcie się do tego nie przyznał, choć plus taki że przynajmniej nie wmawiał głupot jak jego 'szef'.

Dla potomnych i wujka google: auto elektronika stalowa wola rozwadów za kładką.

Pozdrawiam,
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-08-2013, 21:11   

Co niby było przyczyną uszkodzenia styków w ECU, o jakich oszustwach i bredniach powiadasz :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 14-08-2013, 22:02   

Widocznie przyczyną było lutowanie przewodów.
Poszło gdzieś napięcie i się porobiło.

Co do bredniach i oszustwach to wspomniałem że na 30sekund w miejsce bezpiecznika 10tki włożona była 20stka i spod kolumny kierowniczej w miejscu gdzie wystaje wajcha do świateł - poszedł dymek. Następnie został wyciągnięty ten bezpiecznik (jeden z dwóch od świateł) przyjechałem zatem bez bezpiecznika o czym powiedziałem mechanikowi.
Szef to gdzieś podsłyszał i wmawiał mi że tam była 20stka założona i jak mechanik robił te luty w klapie z tyłu to wtedy poszło napięcie...
Zmieszał się gdy powiedziałem mu że przyjechałem bez tego bezpiecznika, bo on był w aucie ale 30 sekund na moim podwórku a nie u nich na zakładzie.
Nawet nie ustalił wersję z mechanikiem i wmawiał że to przypadek, ze kluczyk upadł, później że mój bezpiecznik... Tragedia.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-08-2013, 22:25   

Naprawa kabli w wiązce klapy tylnej nie ma nic wspólnego z ECU, nawet jezeli zrobiłoby się tam zwarcie w kablach to uszkodzeniu powinien ulec bezpiecznik, przekaźnik. Montowanie mocniejszego bezpiecznika nie było mądrym posunięciem gdyz mogło ono wyrzadzić szkodę w ETACS a z tamtąd w ECU. Znajomy przerobił taki przypadek z NATSem w Nissanie, wsiadł normalnie odpalił, przeparkował auto, na nastepny dzien auta nei da sie odpalic, ECU brakuje komunikacji z immo, NATS i coś jeszcze, okazało się, że przepaliła się ścieżka na płytce NATS tak bez niczego, normalnie cuda.
Wcześniej przy poprzednim nissanie NATS zaliczył padake przy wymianie akumulatora - klemy sciagane i zakladane w odpowiedniej kolejności.
Grunt, że problem rozwiązany i auto śmiga.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.