Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sruba
07-08-2007, 10:00
kolizyjność 4G15
Autor Wiadomość
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-01-2007, 21:52   kolizyjność 4G15

Siema

Sprzedaję silnik który zalega u mnie w piwnicy.
Znalazłem potencjalnego kupca, z autem w którym najprawdopodobniej strzelił rozrząd. Ale szkoda komuś wciskać silnik jak się może okazać że wystarczy założyć pasek.
No i mam pytanie o kolizyjność 4G15 8V. Kiedyś na forum MKP ktoś się zarzekał, że jest bezkolizyjny - robił kilka obrotów wałem. Z kolei 12v jest kolizyjny bo czytałem że ktoś zawory wymieniał.
Jak sprawdzić czy pogięło zawory?

Przy okazji:
Czy miska z 4G15 podejdzie do 4G92 - jestem prawie pewien że nie, ale na wszelki wypadek pytam
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-01-2007, 07:04   

Wałem można sobie kręcić ile się chce..... Jedynym testem kolizyjności jest:
- udstawiasz wał na znak (1 cylindter w TDC)
- próbujesz kręcić wałkiem otwierając tym zawory

Szybki i dość pewny sposób - sprawdzasz luzy zaworowe, jeżeli są krzywe - luzy będą większe niż powinny - zawory krzywe.

Co do kolizyjności - osoboście sprawdziłem, że 4g13 8V jest kolizyjny

Miska na 1000% inna
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-01-2007, 09:13   

Pytanie z cyklu: głupie pytanie - głupia odpowiedź :oops: Jak ustawić wałek na znak ( 1-wszy cyl. w TDC ) ? Po czym poznać, że ustawinie jest dobre? :oops:
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-01-2007, 10:07   

dzwigienki od wszystkich zaworow tego cylindra sa luzne (zdjac pokrywe zaworow i sprawdzic reka)
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-01-2007, 10:19   

Trzeba ją ściągać ?
_________________

 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-01-2007, 19:53   

Serek, Chodzi Ci o ustawienie wału korbowego, aby tłok był w TDC?
Zapinasz 4-ke i ciągniesz auto aż znak na kole pasowym dolnym pokryje się ze znakiem na obudowie rozrządu.
Jeśli chodzi o położenie wałka rozrządu to tak jak Krzyzak pisze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.