Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ0 1.3] Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu
Autor Wiadomość
przemekm 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Rybnik
Wysłany: 14-03-2014, 02:34   [CJ0 1.3] Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu

Witam.

Potrzebuję pomocy. Muszę wyregulować kąt zapłonu w swoim CJ0 1.3 12v 4G13 96'. Pożyczyłem lampę stroboskopową i chciałbym się za to zabrac jak najszybciej, ale mam kilka wątpliwości. Czy ktoś mógłby wskazać do tego jakis poradnik do konktretnie tego modelu lub odpowiedzieć na moje pytania? W manualu doczytałem tylko, że ma wynosić 5(+-2)deg.
Moje pytania:
1. Gdzie znajduje się złącze z kablem, który trzeba zmasować? Jaki kolor ma ta żyła do masowania?
2. Na którym kole znajdują się cechy? Górne rozrządu/dolne rozrządu/główne pasowe? Wiem, że druga cecha jest na bloku silnika.
3. Tych cech na kole jest więcej np. na kącie 3, 5 i 7 stopni czy tylko jedna (na 0 czy na 5 stopni)?

Pozdrawiam :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-03-2014, 07:45   

Brązowa wtyczka na ścianie grodziowej w okolicach serwa z kapturkiem chroniącym przed wilgocią, tam jest jeden przewód i trzeba go podłączyć z masą.
Cechy znajdują sie na kole pasowym (wcięcie) i obudowie rozrządu (oznaczenie kata) bodaj do 10 stopni
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
przemekm 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Rybnik
Wysłany: 14-03-2014, 13:41   

Dzięki, zapłon już wyregulowany. Porady dla innych:
- jeśli dobrze podłączymy tą wtyczkę do masy to powinien pojawić się check engine po odpaleniu (u mnie wtyczka była prawie dokładnie za przepustnicą)
- wcięcie na kole pasowym jest na krawędzi zaraz przy osłonie rozrządu
- na osłonie mamy 4 oznaczenia: T, |, 10, | (więc kreski to najprawdopodbniej 5 i 15 stopni)
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-05-2014, 22:38   

Ile powinno być ustawione dla PB a ile dla LPG?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 09-05-2014, 18:15   

Aparaty w coltach ponoć często padają więc zakupiłem zapasowy na dalszy wyjazd :) .
W przypadku wymiany aparatu -od bloku na aparat robię kręche czymś ostrym lub markerem , mierzę odległości na aparacie i zaznaczam w tym samym miejscu , czyli aparat będzie tak samo ustawiony , to wystarczy ?
Po zdemontowaniu aparatu bez zaznaczenia ustawienia trzeba regulować zapłon i w jakich jeszcze przypadkach , trzeba co jakiś czas kontrolować jak np. luzy zaworowe ?

pozdrawiam
_________________

 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-05-2014, 21:43   

tak to wystarczy. a aparaty w CJ nie padają akurat :)
 
 
Marcelll 
Nowy Forumowicz

Auto: colt Cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-02-2015, 11:55   

Podłączę się pod temacik.
Ja miałem u siebie podobny problem, a mianowicie rozrząd miałem zmieniany jakieś 2 lata temu czyli jakieś 30tys. km. I wszystko było ok, aż któregoś dnia colt zaczął się dusić i ciężko wkręcał się w obroty. Zmieniłem aparat zapłonowy i chciałem ustawić tak jak powinno być na 5 stopni ze zmasowanym złączem oczywiście. Ale na takich ustawieniach nie chciał się wkręcać już wcale. Ustawiony zapłon w tej chwili jest prawie na maksa przyśpieszony, inaczej nie chce chodzić:(
Co jest nie tak?? rozrządu nie patrzyłem ale sam by się przestawił?? czemu??
Wyczytałem że może być jeszcze odwrotnie założona blaszka w układzie optycznym i zapłon przestawił się w zakresie możliwym do regulacji. Ale o jaką blaszkę chodzi??
Pomocy :rolleyes:
 
 
85020V 
Nowy Forumowicz

Auto: colt1.3 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2016
Posty: 5
Skąd: opoczno
Wysłany: 18-05-2016, 20:43   

Witaj Marcelll. Czy udało Ci się rozwiązać problem z ustawieniem zapłonu? U mnie też mam problem z maksymalnym przyśpieszeniem zapłonu bo na prawidłowych nastawach ledwo się wkręca na obroty i ma strasznego zamuła:( będę wdzięczny za pomoc,bo już pół auta mam na gwarancji:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.