[CJ0 1.3] Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
przemekm
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14-03-2014, 02:34 [CJ0 1.3] Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu
|
|
|
Witam.
Potrzebuję pomocy. Muszę wyregulować kąt zapłonu w swoim CJ0 1.3 12v 4G13 96'. Pożyczyłem lampę stroboskopową i chciałbym się za to zabrac jak najszybciej, ale mam kilka wątpliwości. Czy ktoś mógłby wskazać do tego jakis poradnik do konktretnie tego modelu lub odpowiedzieć na moje pytania? W manualu doczytałem tylko, że ma wynosić 5(+-2)deg.
Moje pytania:
1. Gdzie znajduje się złącze z kablem, który trzeba zmasować? Jaki kolor ma ta żyła do masowania?
2. Na którym kole znajdują się cechy? Górne rozrządu/dolne rozrządu/główne pasowe? Wiem, że druga cecha jest na bloku silnika.
3. Tych cech na kole jest więcej np. na kącie 3, 5 i 7 stopni czy tylko jedna (na 0 czy na 5 stopni)?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-03-2014, 07:45
|
|
|
Brązowa wtyczka na ścianie grodziowej w okolicach serwa z kapturkiem chroniącym przed wilgocią, tam jest jeden przewód i trzeba go podłączyć z masą.
Cechy znajdują sie na kole pasowym (wcięcie) i obudowie rozrządu (oznaczenie kata) bodaj do 10 stopni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
przemekm
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14-03-2014, 13:41
|
|
|
Dzięki, zapłon już wyregulowany. Porady dla innych:
- jeśli dobrze podłączymy tą wtyczkę do masy to powinien pojawić się check engine po odpaleniu (u mnie wtyczka była prawie dokładnie za przepustnicą)
- wcięcie na kole pasowym jest na krawędzi zaraz przy osłonie rozrządu
- na osłonie mamy 4 oznaczenia: T, |, 10, | (więc kreski to najprawdopodbniej 5 i 15 stopni) |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-05-2014, 22:38
|
|
|
Ile powinno być ustawione dla PB a ile dla LPG? |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 09-05-2014, 18:15
|
|
|
Aparaty w coltach ponoć często padają więc zakupiłem zapasowy na dalszy wyjazd .
W przypadku wymiany aparatu -od bloku na aparat robię kręche czymś ostrym lub markerem , mierzę odległości na aparacie i zaznaczam w tym samym miejscu , czyli aparat będzie tak samo ustawiony , to wystarczy ?
Po zdemontowaniu aparatu bez zaznaczenia ustawienia trzeba regulować zapłon i w jakich jeszcze przypadkach , trzeba co jakiś czas kontrolować jak np. luzy zaworowe ?
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-05-2014, 21:43
|
|
|
tak to wystarczy. a aparaty w CJ nie padają akurat |
|
|
|
 |
Marcelll
Nowy Forumowicz
Auto: colt Cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-02-2015, 11:55
|
|
|
Podłączę się pod temacik.
Ja miałem u siebie podobny problem, a mianowicie rozrząd miałem zmieniany jakieś 2 lata temu czyli jakieś 30tys. km. I wszystko było ok, aż któregoś dnia colt zaczął się dusić i ciężko wkręcał się w obroty. Zmieniłem aparat zapłonowy i chciałem ustawić tak jak powinno być na 5 stopni ze zmasowanym złączem oczywiście. Ale na takich ustawieniach nie chciał się wkręcać już wcale. Ustawiony zapłon w tej chwili jest prawie na maksa przyśpieszony, inaczej nie chce chodzić:(
Co jest nie tak?? rozrządu nie patrzyłem ale sam by się przestawił?? czemu??
Wyczytałem że może być jeszcze odwrotnie założona blaszka w układzie optycznym i zapłon przestawił się w zakresie możliwym do regulacji. Ale o jaką blaszkę chodzi??
Pomocy |
|
|
|
 |
85020V
Nowy Forumowicz
Auto: colt1.3 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2016 Posty: 5 Skąd: opoczno
|
Wysłany: 18-05-2016, 20:43
|
|
|
Witaj Marcelll. Czy udało Ci się rozwiązać problem z ustawieniem zapłonu? U mnie też mam problem z maksymalnym przyśpieszeniem zapłonu bo na prawidłowych nastawach ledwo się wkręca na obroty i ma strasznego zamuła:( będę wdzięczny za pomoc,bo już pół auta mam na gwarancji:) |
|
|
|
 |
|