Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1,9 Did 102 KM spadek mocy
Autor Wiadomość
xelux 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2002 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: Imielin
Wysłany: 12-08-2013, 11:21   Carisma 1,9 Did 102 KM spadek mocy

Witam,
od jakiegoś czasu nie mam przyspieszenia na większych prędkościach obrotowych, jest słabszy, ale nie tragicznie mułowaty. Czasami idzie w miarę normalnie, a za jakiś czas przy 2000 obrotów słabo ciągnie i zapala się Check engine. Lampka raczej nie gaśnie, dopiero wyłączenie stacyjki i zapalenie i przegazowanie powoduje zgaśnięcie lamki.
Wyjąłem wtyczkę z przepływomierza, ale efekt był taki że stracił moc całkowicie (teraz na niskich obrotach idzie w miarę dobrze). Dymienia i tym podobnych objawów nie zauważyłem.
Nie wiem czy ma to jakiś związek, ale wycierałem silnik z "potu olejowego" przy EGR i odczepiłem !!!! :oops: niechcący cienką rurkę pomiędzy "trąbą słonia" (rurą od filtra powietrza) a Waste Gate. Objaw po raz pierwszy zauważyłem właśnie po tym moim błędzie, ponowne podpięcie jednak rurki nie wyleczyło Cari z problemów. Dodatkowo obudowa z EGR się ruszała, jakiś klinik wyszedł, ale złożyłem to tak jak chyba ma być.
Dzisiaj jeszcze spróbuję odpiąć czujnik z EGR oraz z czujnika ciśnienia doładowania. Wybieram się do mechanika, ale chciałbym mniej więcej już coś wiedzieć, aby mi później pół auta nie wymienił.
Przeglądałem fora również z Renault i podobne objawy ktoś miał z czujnikiem ciśnienia doładowania, ale nie wiem jak go sprawdzić. EGR nie był jeszcze czyszczony
Pozdrawiam
Jacek

[ Dodano: 12-08-2013, 20:39 ]
Wyjąłem wtyczkę z czujnika ciśnienia doładowania i wywala cały czas błąd Check, ale silnik zdecydowanie lepiej pracuje. Teraz pytanie czy to ten czujnik, czy może być zawór turbo ten z trzema rurkami ? :(

[ Dodano: 13-08-2013, 07:01 ]
Dzisiaj rano odpiąłem wtyczkę EGR, a podpiąłem czujnika doładowania. Wnioski EGR nie wywala błędu Check, zmian w jeździe nie odczułem. W trakcie jazdy pow. 100 km/h zapaliła się znowu kontrolka, auto przymuliło, ale po paru km, kontrolka zgasła i wszystko wróciło do normy, autko normalnie przyspiesza. Czy to wskazuje na problemy z czujnikiem doładowania ?

[ Dodano: 14-08-2013, 21:11 ]
NIKT NIE MA POMYSŁU CO TO !!!
Autko co jakiś czas łapie błędy. Na forum VW znalazłem podobne problemy, których przyczyną był zawór N75. Zabrałem się dzisiaj za mój (ten z trzema rurkami na grodzi kabiny i silnika) popsikałem WD40 przez wszystki rurki, przedmuchałem sprężonym powietrzem. Po zamontowaniu autko przyspiesza jak rakieta, tylko pojawił się przedmuch jak z suszarki. Posprawdzałem wszystkie rury, które ruszałem i nie widzę nic co mogłoby wskazywać na nową nieszczelność. Dmuchanie pojawia się przy przyspieszaniu (ostrym) auto idzie jak burza, ale słychać jakby dmuchawę na maxa. Turbo wcześniej trochę gwizdało, ale całkowicie inaczej. Czy to może być przyczyną ten czyszczony zawór doładowania ?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 16-08-2013, 11:59   

Masz dwa zaworki. N75 i N18. N75 steruje podciśnieniem TURBO a N17 to czujnik podciśnienia "doładowanego" że tak powiem. Sprawdź czy przy kolektorze dolotowym ten czujnik N18 nie jest nigdzie ułamany przy którymś wężyku. Dodatkowo sprawdź przewód który idzie od intercoolera do turbo taki gumowy. On jak pęknie to dziwne rzeczy się dzieją z turbo. Ewentualnie zostaje wymiana filtra powietrza, paliwa i na końcu to turbo.
 
 
xelux 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2002 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: Imielin
  Wysłany: 18-08-2013, 21:08   Jedno rozwiązane nowy problem

Po przeczyszczeniu i przedmuchaniu zaworu turbo (tego z trzema wyprowadzeniami na grodzi silnika i kabiny) nie ma już spadków mocy i nie świeci lampka CE, przejechałem ponad 200 km. Pojawił się nowy problem, po przekroczeniu 2 tys obrotów zaczyna gdzieś (słychać jakby dmuchawa zwiększyła obroty, albo "ktoś" włączył suszarkę) dmuchać. Podejrzewałem że to gdzieś z czujnika podciśnienia. W gnieździe gdzie siedzi jest lekkie pęknięcie, ale już próbowałem różnych uszczelek i cały czas to samo. Wcześniej spadła mi rura gumowa z intercoolera (ta u góry, co jest przy niej czujnik doładowania turbo), ale powymieniałem obejmy i już nie spada rura. Przejrzałem wszystkie rury, ale nie widzę nigdzie pęknięcia ani nic podejrzanego. Czy z takiej małej nieszczelności jak przy czujniku doładowania może być szum jak z suszarki ?
Jak nie urok to .....
Pozdrawiam
Jacek

[ Dodano: 26-08-2013, 09:34 ]
Problem rozwiązany, w rurze gumowej idącej do intercoolera było małe pęknięcie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.