 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.6] Samochód nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
elvisek
Mitsumaniak
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 32 Skąd: Mińsk Maz.
|
Wysłany: 09-08-2013, 10:25 [MSS 1.6] Samochód nie odpala
|
|
|
Witam,
niedawno zapaliła mi się kontrolka akumulatora. Przyczyną był brak ładowania akumulatora.
Zawiozłem samochód do elektryka, który stwierdził usterkę regulatora napięcia, którą naprawił. Niestety nie spytałem, na czym polegała naprawa.
Na drugi dzień bezproblemowo pojechałem do pracy i wróciłem. Po drodze zatrzymałem się pod sklepem na chwilę i już nie mogłem odpalić silnika. Słychać tylko tykanie.
Podładowałem akumulator, ale to nic nie zmieniło ...
Pytanie, czy elektryk dobierając się do alternatora mógł coś skopać przy zakładaniu pasków ? |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 09-08-2013, 10:34
|
|
|
Chyba musisz wrócić do tego elektryka - niech posprawdza to co ruszał
Może na początek warto sprawdzić połączenia - klemy (+) i (-), masę do silnika, ten główny przewód do rozrusznika... No i sam akumulator czy jeszcze dycha. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
elvisek
Mitsumaniak
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 32 Skąd: Mińsk Maz.
|
Wysłany: 09-08-2013, 10:52
|
|
|
Właśnie dopiero teraz poczytałem jakie powinno być napięcie na akumulatorze w spoczynku :/
Zmierzone miałem 11,94 V i uznałem że to prawie 12V, czyli ok. A to nieprawda.
Zacznę sprawdzanie od akumulatora
dzięki |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-08-2013, 21:59
|
|
|
Brakuje napięcia zasilającego rozrusznik, albo zawieszony rozrusznik |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
elvisek
Mitsumaniak
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 32 Skąd: Mińsk Maz.
|
Wysłany: 13-08-2013, 21:16
|
|
|
Pożyczony akumulator i samochód odpala.
Ale mimo to voltomierz do klem i zaraz po odpaleniu silnika napiecie wzrasta do ok 13,8 V (za malo) i potem sukcesywnie spada.
Czy to moze byc efekt slabo naciagnietego paska ?
[ Dodano: 14-08-2013, 14:27 ]
Właśnie dzwonił elektryk i niby naprawił.
Powiedział, że regulator napięcia który wstawił był do kitu i zareklamował |
|
|
|
 |
|
|