 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Moja Gablota w wersji Elegance |
Autor |
Wiadomość |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 02-02-2011, 20:42 Moja Gablota w wersji Elegance
|
|
|
Witam...
Zakupiłem Mitsubishi Galanta kombi z sierpnia 2000 w wersji Elegance, pierwsza rejestracja kwiecień 2001. Auto posiadało jednego właściciela w Niemczech, stan licznika 128900km.
Skąd pomysł na zakup galanta? Podoba mi się sylwetka tego auta, a tak poza tym to w końcu azjata Dużo aut oglądałem na allegro i kilka na żywo i między innymi chodził za mną właśnie Galant, pierwsze auto jakie oglądałęm to był właśnie Galant .... jak się okazało ostatnie też, z tym że to już kupiłem
Póki co załączam te fotki, które zrobiłem telefonem, wkrótce zrobię dokładne fotki.
Na dzień dobry wymieniłem olej na Valvoline 10w40 i filt oleju, jutro wstawiam auto na wymianę klocków hamulcowych, płynu chłodniczego i hamulcowego oraz oczyszczenie tłoczków i prowadnic z wymianą gum osłonowych. Chcę sobie przygotować auto by wszystko było jak należy. Póki co chwilowo rozrządu nie wymieniam - jest etykieta, że wymieniany był 30k kilometrów temu (ale jak będzie cieplej przyjrzę się z kimś bliżej paskowi itp.)
Jutro po zapodaniu auta do serwisu (ABC Auto w Z.G.) zakładam sobie książkę serwisową by mieć udokumentowaną każdą wymianę, czy usługę z pieczątką serwisu ... porządek musi być.
Generalnie wstępnie jestem bardzo zadowolony, a nawet bardziej ... byle nie zapeszać, fura jest klasa
Blachy jak na Gala są bardzo dobre (kielichy zdrowe - lekki osad na jednym łączeniu i lekka powierzchowna korozja nadkoli tylnych ... ale rzekłbym pierdoła, auto sprawdzałem miernikiem lakieru (nie bity... chyba , nadkola nie szpachlowane), wszystkie szyby oryginalne. Wstępnie co okazało się do zrobienia (mus) to grzejąca się tarcza w tylnym kole (na przeglądzie wyszło, że hamulec za słaby).
Plany co do auta ... będę dbał. Już je kocham ... oby się sprawowało, a dołożę alarm lub inne zabezpieczenie, być może czujniki parkowania. Przyciemnię lekko szyby byle nie za mocno. Wszystko będzie uzależnione od możliwości finansowych. Aaaaa... byłbym zapomniał. Mam zamiar sam zakonserwować podwozie jak się ocieplić ... porządnie oczyścić, przelecieć dobrym środkiem antykorozyjnym, np. Brunox Epoxy, na to hamerrite i boll. Oczywiście też zadbam o nadkola, które jakby nie patrzeć są obsypywane od opon tym i owym w czasie jazdy. No i już zamówiłem na alledrogo dywanik gumowy do bagażnika żeby całość ładnie zakryć - szkoda pięknej tapicerki ... bez kitu.
Wyposażenie i trochę o aucie (mało się znam, więc opisuję również detale, wybaczcie za wymienienie wyposażenia, które mają inne wersje, po prostu jestem drobiazgowy):
- halogeny przeciwmgielne
- automatyczna klimatyzacja (z możliwością grzania - guzik, chyba że to gdzieś jest dodatkowa grzałka)
- 4 elektryczne szyby z blokadą otwierania (guzik)
- elektrycznie regulowane lusterka
- elektrycznie składane lusterka
- podgrzewane lusterka
- nowy typ zegarów (podświetlane wskazówki itp.)
- kierownica obszyta skórą, gałka biegów także skórzana
- ciemna tapicerka drzwi i foteli
- schowki w tylnych siedzeniach (materiałowe)
- popielniczka z tyłu (u mnie nigdy nikt nie zapali fajki, no way)
- podświetlana stacyjka
- światło gasi się w pojeździe po włożenie i przekręceniu kluczyka lub zamknięciu auta z pilota
- ABS, SRS (4 poduszki)
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek
- immobilizer
- alufelgi 15" z oponami Continental 205/60/15 + Zimówki 195/60/15
-- update 2012.03.29: alufelgi 16" z oponami Semperit 25/55/16 W + Zimówki 195/60/15
- fabryczne ospojlerowanie
- piękny garb na masce
- dwie lampki z przodu na podsufitce
- obrysówki na drzwiach czerwone (dość spore)
- lampki przy dzwiach tylnych
- wycieraczki z czasówką
- fabrycznie montowane radio CD philips
(świetnie gra mimo, że wygląda słabo ... ale nie to się liczy)
- dwa podłokietniki
- przedni ma głeboki schowek
- drugi mniejszy pod obiciem z pojemnikami na 2 kubki
- w bagażniku 2 schowki po bokach, schowki w podłodze (chyba 3), uchwyty na mocowanie siatki, roleta bagażnika, możliwość zamocowania pokrywy podłogowej u góry na zaczep
- ... jak coś nowego znajdę to opiszę, co chwila coś jeszcze znajduję (może komuś się przyda jak będzie szukał opisu wersji)
- update 2012.03.29: filtr/wkładka powietrza K&N
Auto nie posiada haku holowniczego, przynajmniej wiem, że nie był męczony.
Silnik pracuje bardzo ładnie. Oczywiście w razie "W" dokupiłem 1l bańkę Valvoline ... będę co 1k km sprawdzał poziom oleju. Auto miało opoconą pokrywę zaworów i pokrywę w misce olejowej z jakimś czujnikiem.
Parę fotek:
Nadmienię, że moje pierwsze auto to był Trabant, później Peugeot 205, obecnie jeszcze jest Lanos, którego w ubiegłą zimę kupiłem żonie. Nie ukrywam, że w Trabanta i Peugeota utopiłem duże pieniądze (w pierwszym poprawa wizerunku i stanu techn. na bieżąco), a w Peugeocie stan techniczny .. bo wizualnie miał zadbany lakier).
Na koniec pozdrowienia dla wszystkich misiu-maniaków Enjoy the ride
EDIT: Trochę nowych zimowych fotek


EDIT: Trochę nowych wiosennych fotek





 |
_________________ Szybki Lopez. |
Ostatnio zmieniony przez Pieraś 29-03-2012, 14:13, w całości zmieniany 11 razy |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-02-2011, 21:20
|
|
|
Pieraś, moje gratulacje. Życzę szerokości i przyczepności, szczególnie zimą
Pieraś napisał/a: | Na dzień dobry wymieniłem olej na Valvoline 10w40 |
Do tak młodego silnika mogłeś lać 5w40 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 02-02-2011, 21:23
|
|
|
Wolałem nie ryzykować .. niby na etykiecie miał 10W40 .. wiem, że przebieg sugeruje coś innego ale wolę nie szaleć Niby książka potwierdza przebieg i naklejki serwisowe z drzwi kierowcy ale pewność mam tylko, że kiedyś zejdę i będę do końca płacił podatki |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-02-2011, 21:27
|
|
|
Pieraś napisał/a: | Wolałem nie ryzykować .. |
Co ryzykować |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
jacekxx
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 255 Skąd: Tarnawatka
|
Wysłany: 02-02-2011, 21:59
|
|
|
Gratuluję zakupu. Ja także proponowałbym zalać go olejem syntetycznym. Mój ma prawie dwa razy większy przebieg i zalałem go syntetycznym olejem i nic się nie dzieje a nawet zaczął lepiej pracować silnik i uciszyły się popychacze. |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-02-2011, 22:06
|
|
|
Gratuluje nabytku i oby służył jak najdłużej i jak najmniej awaryjnie!
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 02-02-2011, 22:13
|
|
|
fj_mike napisał/a: | Pieraś napisał/a: | Wolałem nie ryzykować .. |
Co ryzykować |
Dobra ... nie znam się Stwierdziłem, żę jak miał 2 naklejki, że lano mu 10w40 to wlałem tak samo. Generalnie skoro w dwóch miejscach (przy zaworach i przy czujniku na misce) był opocony to nie chciałem lać jeszcze rzadszego ... a może i trzeba było tak zrobić |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-02-2011, 21:25
|
|
|
Następnym razem lej z czystym sumieniem 5W40 i nic się nie przejmuj
Mój Galant z licznikowym przebiegiem 218k jeździ na 0W40
Eksperyment się udał, ale niestety oleju troszkę ubywa, więc kolejna wymiana to 5W40.
Silnik wcześniej jeździł na 10W40.
Zadowolenia z auta życzę.
ps. i wymień te oringi To starość, a nie zużycie silnika |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 03-02-2011, 22:03
|
|
|
Tak zrobię.
Dziś przeszło auto w serwisie kilka wymian (niestety skroili mnie przyznaję się bez bicia).
Więcej tam nie będę chyba robił.
Wyliczanko ...
1. Wymiana płynu chłodniczego z odpowietrzeniem 60zł.
2. Płyn chłodniczy Castrol 98,84zł.
3. Wymiana płynu hamulcowego 60zł
4. Płyn hamulcowy 35zł.
5. Wymiana klocków hamulcowych (dwie osie) 110zł.
6. Przednie klocki hamulcowe TRW - LUCAS 179,57zł.
7. Tylnie klocki hamulcowe TRW - 161,81zł
8. Regeneracja 4 zacisków hamulcowych 300zł ...jakieś nieporozumienie
Dotyczyło to oczyszczenia tłoczków i prowadnic i założenie nowego uszczelniacza tłoka, gumki osłaniającej tłoczek i prowadnice ... jutro zaglądne lub w sobote na kanale jak to zrobili
9. Pasta montażowa 10,72zł
10. Smar ceramiczny 11,26zł.
11. Zestaw naprawczy układu hamulcowego74,94zł.
12. Zestaw naprawczy zacisku 49,88zł.
13. Odtłuszczacz Lucas 20,59
Suma: 1232,61zł.... poszło na mojego Gala.
Ale teraz wiem, że hamulce itp. są cacy i mogę śmigać.
Oczywiście mam to wpisane w książkę serwisową (mam tą z niemiec i nową założoną tu u nas, teraz co będę gdzieś serwisował w jakimś zakładzie to wpis do książki i oczyw. kopia faktur zostaje w domu). Ordnung muss sein
Następnie pójdą do wymiany świece i kable WN.
Coś czuję, że jeszcze trochę i już na LPG mi nie wystarczy
Ale LPG zamontuje jeśli się okaże, że pali więcej niż chcę i nie będzie problemów mechanicznych. |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
taurus2
Mitsumaniak Silver Arrow

Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 169 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 03-02-2011, 22:20
|
|
|
Pieraś, Gratulacje, oby autko służyło długo i bezawaryjnie. Pozrawiam |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-02-2011, 23:06
|
|
|
Pieraś napisał/a: | Wymiana płynu chłodniczego z odpowietrzeniem 60zł. | Układ się sam odpowietrza Pieraś napisał/a: | Płyn chłodniczy Castrol 98,84zł. | Są lepsze markowo płynu i tańsze, 5litrow markowego koncentratu bym mial taniej Pieraś napisał/a: | 3. Wymiana płynu hamulcowego 60zł
4. Płyn hamulcowy 35zł.
5. Wymiana klocków hamulcowych (dwie osie) 110zł. | całkiem przeciętnie lub tanio Pieraś napisał/a: | 6. Przednie klocki hamulcowe TRW - LUCAS 179,57zł.
7. Tylnie klocki hamulcowe TRW - 161,81zł | Ceny nieco wygórowane, w tej samej, albo i lepszej ceny mialbym klocki Textara, a to o wiele lepsza półka niż TRW Pieraś napisał/a: | 8. Regeneracja 4 zacisków hamulcowych 300zł ...jakieś nieporozumienie | Z kompletem zestawów naprawczych przyswajalne, w dodatku wymiana klocków, przy czynności regeneracji zacisków, to ta sama robota Pieraś napisał/a: | 11. Zestaw naprawczy układu hamulcowego74,94zł. | To znaczy, co, czego Pieraś napisał/a: | 12. Zestaw naprawczy zacisku 49,88zł. | Tu juz zrozumiałe bardziej, ale jeżeli ta cena za pojedyńczy zestaw to nieco naciągnieta, normalnie w sklepie po detalu kupowalem za ~33zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 04-02-2011, 09:59
|
|
|
Szczerze mówiąc sam nie wiem co rozumieli przez punkt 11.
Wiem, ze do każdego zacisku miał być zestaw naprawczy ... może jeden punkt to same gumy (uszczelniacz tłoczka, guma osłonowa tłoczka i prowadnic), a drugie to np. jakieś blaszki, czy inne zabezpieczenia.
Taurus2 dzięki będę dbał o niego .... tylko szkoda, że niejednokrotnie będę musiał "użerać" się z moją kobietą
Robertdg ... nie ukrywam, że dałem się trochę naciąć ale tak naprawdę to chciałem mieć szybko zrobione auto i dobrze. Teraz wiem, że mogę śmigać.
Wczoraj Luki20j go oglądał i sądząc po rozmowie kupiłem dobrego Gala.
Zapewne u Niego będę robił rozrząd jak się ociepli pod chmurką.
Teraz jeszcze świece muszę kupić, kable, filtr powietrza i pyłkowy .. potem zostanie rozrząd i autko odświeżone o wszystkie strategiczne rzeczy. |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-02-2011, 10:17
|
|
|
Pieraś napisał/a: | może jeden punkt to same gumy (uszczelniacz tłoczka, guma osłonowa tłoczka i prowadnic), a drugie to np. jakieś blaszki, czy inne zabezpieczenia. | Tamte rzeczy się inaczej nazywa, jedno to jest zestaw naprawczy zacisku, drugie to jest zestaw montażowy klocków hamulcowych, albo zacisku. Dlatego pytalem co to jest zestaw naprawczy układu hamulcowego, dowiedz się cię czy to aby napewno do Twojego auta |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2011, 10:41
|
|
|
Pieraś napisał/a: | 1. Wymiana płynu chłodniczego z odpowietrzeniem 60zł.
2. Płyn chłodniczy Castrol 98,84zł.
3. Wymiana płynu hamulcowego 60zł
4. Płyn hamulcowy 35zł.
5. Wymiana klocków hamulcowych (dwie osie) 110zł.
6. Przednie klocki hamulcowe TRW - LUCAS 179,57zł.
7. Tylnie klocki hamulcowe TRW - 161,81zł
8. Regeneracja 4 zacisków hamulcowych 300zł ...jakieś nieporozumienie
Dotyczyło to oczyszczenia tłoczków i prowadnic i założenie nowego uszczelniacza tłoka, gumki osłaniającej tłoczek i prowadnice ... jutro zaglądne lub w sobote na kanale jak to zrobili
9. Pasta montażowa 10,72zł
10. Smar ceramiczny 11,26zł.
11. Zestaw naprawczy układu hamulcowego74,94zł.
12. Zestaw naprawczy zacisku 49,88zł.
13. Odtłuszczacz Lucas 20,59 |
lekkie przegiecie z tymi cenami , osobiscie bym sie zamknął max w 800 zł
np płyn chłodniczy Prestone za ok 35 zł 5L
klocki tył TRW w IC sa po 131 zł , nie wiem skąd taka cena u nich
widze za nawet kasuja za takie rzeczy za które nie powinni moim zdaniem , np odtłuszczacz do ham i smary , to powinno byc juz za free ze strony warsztatu , tak jest bynajmniej u mnie |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-02-2011, 10:43
|
|
|
deejay napisał/a: | , tak jest bynajmniej u mnie |
u mnie tez.
przeciez to przechodzi ludzkie pojecie kroic za odtluszczacz , paste montazowa czy smar ceramiczny |
|
|
|
 |
|
|