Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] Szarpanie, cewka, fajki, filtr paliwa
Autor Wiadomość
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-05-2008, 13:21   [EA5W 2.5] Szarpanie, cewka, fajki, filtr paliwa

Szukam na forum jakiejś podpowiedzi i zgłupiałem już totalnie. Przeglądam tematy odnośnie szarpania i są różne tego objawy i każdy opisuje zupełnie inne przyczyny lub wprost te same przyczyny różnych objawów :) U mnie szarpie tylko po rozgrzaniu auta i tylko w zakresie obrotów do 3 tys. powyżej śmiga aż miło.
I teraz kilka pytań, czy w 2.5 V6 z 97 roku:
- podstawowe pytanie, to czy to szarpanie może być efektem kulejącej elektryki? podczas przyspieszania auto zachowuje się często w ten sposób, że wciskam gaz, obroty ok. 1,5- 2tys. przyspiesza ale jakby palił tylko na 4 garach, obroty rosną i wraz z ich wzrostem dołączają się kolejne gary i ok. 3 tys. idzie już normalnie... czasem odpuszczenie gazu i lekkie ponowne wciśnięcie pomaga dołączyć się kolejnym garom.
- cewka jest jedna, czy po jednej na cylinder?
- o co chodzi z tymi fajkocewkami? czy to są właśnie te cewki na kazdy gar? i czy to jest w moim?
- jeżeli jest jedna, to jest w aparacie zapłonowym?
- filtr paliwa. podobno jest w zbiorniku, gdzie nabyć? czy on może powodować takie zachowania silnika?
- stojąc przodem do przodu auta.. po lewej stronie silnika (czyli właściwie prawej :) ) są 2 czujniki plus jakaś przeponka, do czego to wszystko? szarpanie zaczeło się po uszkodzeniu rurki ciśnieniowej doprowadzonej do jednego z nich...
- odłączenie przepływomierza powoduje wzrost obrotów ale nie eliminuje szarpania, napewno jedzie się łagodniej ale efekt nie ustępuje...

Pomocy wszelakiej upraszam się ;)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-05-2008, 16:02   

Cewka - u Ciebie jest jedna w aparacie

Moominku - może masz lewe powietrze w dolocie - te czujniki ti elekrtozawory od spuszczania par benzyny z baku i do sterowania "przeponką" czyli zaworem EGR

[ Dodano: 06-05-2008, 16:03 ]
PS. mam zapasowy aparat zapłonowy do 6a13 :wink:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 07-05-2008, 13:21   

Jasne, cewka w aparacie, zapamiętać ;)
A może to szarpanie to właśnie te elektrozaworki? Jeden odłączam i bez zmian, szarpie.. odłączam rurki ciśnieniowe i szarpie... moje ostatnie podejrzenie to jeden z czujników, z którego nie mogę zdjąć złącza el.... nie wiem jak :( wyeliminowałbym tym sposobem jego usterkę elektryczną.... przesuwając membraną EGR przydusza się, czyli jest ok.. niepotrzebnie dostaje spaliny do kolektora ssącego...

Bartku, przypadkiem wczoraj zaszczepiłem ludka, który ma dostęp do części japońskich. Jeśli jemu nie udało by się załatwić aparatu, może mógłbym wtedy jakos dogadać się z Tobą? :) No to jest ostatnia rzecz, którą chciałbym wymienić, bo i dostęp do aparatu jest... oj oj... ale podejrzenia coraz bardziej padają w tym kierunku...
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-05-2008, 13:37   

Nie przesadzaj z tym dostępem...... aparat możesz pożyczyć ode mnie w każdej chwili (mam go w samochodzie nawet) - przy okazji zerknąłbym na Twoje zaworku, bo coś czuję, że one robią problemy.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2008, 16:27   

obserwuje ten temacik, juz w kilku innych pisalem ze mam cos podobnego, wymienione sa kable, swiece i caly aparat zaplonowy, niestety nadal to samo
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2008, 18:55   

panowie szarpac moze duzo rzeczy
poduszki
sprzeglo
przepustnica
aktuator pedalu gazu i cale sterowanie pneumatyczne
czujnik polozwnie pedalu
...
trzeba dokladnie opisac co i jak, czy na 1 biegu jest tak samo jak na 4, czy przy gwaltownym zasprzegleniu i wysprzegleniu, czy podczas jazdy pod gore jest inaczej niz z gory przy przysp/zwalnianiu, czy przy samym przyspieszaniu czy i przy zwalnianiu tez...
jest taka kupa faktorow i tyle i trzeba dokladnie opisac to wtedy przyjdzie jakis koloes i powie ze to to i sie okaze ze to wlasnie to. inaczej taki koles sie nie wypowie bo za malo danych, czlowiek madry najpierw slucha nie mowi i wypowie sie jak dostanie odpowiednia ilosc danych. nie mowie ze ja wiem. ja ogolnie sie nie znam ale to co napisalem to sa ze tak powiem podstawy do poparwnej diagnozy w mechanice samochodowej.
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2008, 01:38   

no to ja powiem o swojm przypadku. Na beznyznce delikatne drgania na biegu jalowym, przy przyspieszeni czuc delikatne zawahania w pracy silnika-minimalne szarpniecia praktycznie nie do odczucia:-) na gazie troszke bardziej sie te efekty odczuwa. Na biegu jalowym czuc delikatne szarpniecia, obroty stoja na liczniku w jednym miejscu ale odczuwac jak to powiedzial znajomy specjalista "uciekanie zaplonu". Wymieniony caly aparat zaplonowy, swiece i kable.
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 08-05-2008, 09:04   

OK, z moim rekinem jest tak:
- rano odpalam gra, jak pozytywka,
- po rozgrzaniu silnika, jakby niektóre cylindry wypadały z pracy na jeden cykl,
- wciskanie gazu daje efekt duszenia, a po rozkręceniu się silnika chodzi płynnie z wpadami jednocyklowymi niektórych cylindrów,

w czasie jazdy:
- na zimno jest ok,
- po rozgrzaniu silnika na każdym biegu szarpie tak samo,
- przyspieszanie (wciśnięcie gazu) to praca silnika na 4-5 cylindrach im mocniej tym więcej ich wypada z pracy,
- lekkie przyspieszanie, lekkie szarpanie,
- jazda jednostajna w zakresie obrotów do 3tys. - szarpanie będące najprawdopodobniej chwilowym wypadnięciem niektórych cylindrów z pracy,

silnik rozgrzany na postoju:
- pracuje prawie jak dwusuw ;) ewidentnie słychać losowe niepalenie niektórych cylindrów,
- otwarcie przepustnicy powoduje dławienie dopóki nie osiągnie jakiśtam obrotów,
- im mocniej otwarta tym bardziej dławi,

Teraz moje domysły:
- gdyby to był układ paliwowy, raczej paliwa brakłoby dla wszystkich cylindrów, a tu ewidentnie max. 2 wypadają z pracy,
- gdyby to był układ paliwowy, wpadki trwały by dłużej niż jeden cykl pracy,
- dławienie wskazuje, że albo za dużo powietrza, albo mieszanka zalewa świece, świece wymienione więc słaba iskra?
- ponieważ stało się to po odłączeniu rurki do elektrozaworów przy zaworze EGR, podejrzenie pada również na nie...

Jeśli mało danych proszę o pytania ;)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-05-2008, 09:50   

Książkowe objawy padaczki cewki zapłonowej......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2008, 10:09   

dokladnie, ja tak mialem przy padnietej cewce
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 08-05-2008, 11:45   

OK, zatem zabieram się za poszukiwania aparatu zapłonowego i przy okazji kable... dzięki Panowie! :)
Natomiast co do objawów rekinka kooks'a z tego co na forum znalazłem to padały propozycje czyszczenia wtryskiwaczy przy szarpaniu z instalacją LPG... ewentualnie wlewanie do benzyny środków czyszczących wtryskiwacze ale tu jestem sceptyczny co do wszelkich dodatków...
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
fajah 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander - 2.0, 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 128
Skąd: Syberia
Wysłany: 08-05-2008, 11:45   

podłącze się tutaj:
mam czasami szarpanie na zimno tylko na pierwszym biegu. Czy to może być wina którejś poduszki czy czegoś innego? Puszczam sprzęgło i tak jakby dusiło go lekko, a potem już bez problemu wszędzie. I to nie wina tego, że za mało gazu daje :)
_________________
1998-2007: Lancer GLX 1.3
2007-2014: Galant GLX 2.0
2015-2017: Outlander 2.0
2017-xxxx: Outlander Turbo 2.0
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2008, 14:21   

te objoawy mialem jeszcze przed montazem lpg. ale warto sprobowac z tymi wtryskami, moze pomoc a nic sie nie straci
 
 
pocisk333
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 14:49   

witam serdecznie...
nie chce tu zgrywac fachowca ale ja bym sprawdzil kody bledow---
i podejrzewam ze trzeba ustawic na wtrysku tak zwany---
...PUNKT ZERO NA BIEGU JALOWYM ---
przynajmniej mi tak to kiedys okreslono to oto cos...
pozdrawiam...
 
 
kooks 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2008, 16:17   

u mnie nie ma zadnych bledow
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.