[Cari 1.8 GDI] Drgania kierownicy powyżej 120km/h |
Autor |
Wiadomość |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 30-07-2013, 16:14 [Cari 1.8 GDI] Drgania kierownicy powyżej 120km/h
|
|
|
Witam! Od kiedy posiadam Carismę zmagam się z problemem drgania kierownicy powyżej 120km/h. Aby wyeliminować problem zrobiłem:
wymiana ogumienia
wymiana tarcz hamulcowych plus klocki
kilkukrotne wyważanie kół(nieznaczna poprawa)
ustawienie zbieżności(luzów brak)
Wyczytałem, że dobre efekty daje wyważenie kół na samochodzie jednak u mnie w mieście nikt tego nie robi
Ostatnio miałem okazję sprawdzić Carismę na niemieckich autostradach i od ok. 125km/h zaczynają się drgania na kierownicy, 140 to największe drgania kierownicy a od ok 160km/h drgania znikają i do 180 się nie pojawiają. Więcej nie jechałem ze względu na 4 osoby w samochodzie, pełny bagażnik i zdrowy rozsądek Co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-07-2013, 19:53
|
|
|
Poduszki silnika. U mnie było podobnie, tzn przy takiej prędkości drżała skrzynia i siedzenie. Przyjrzyj się im. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 31-07-2013, 11:58
|
|
|
Z tego co wiem przeguby dają znać o sobie przy skręconych kołach a u mnie nie ma żadnych niepokojących odgłosów.
Jeśli chodzi o te poduszki to pierwszy raz spotkałem się z taką opinią co do drgania kierownicy podczas jazdy. Podczas pracy na jałowym silnik istotnie drga i to samo jest z kierownicą, więc coś z poduszkami moge mieć nie tak. Jeśli chodzi o lewarek skrzyni biegów to nie odczuwam na nim żadnych drgań. Jak zdiagnozować która poduszka jest wybita? Domyślam się, że można podmieniać, ale ja nie mam na podmianę. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 31-07-2013, 13:37
|
|
|
Przeguby wewnętrzne dają o sobie znać nie tylko przy skręconych kołach.
Poduszki najpierw wzrokowo sprawdzić czy nie są pourywane. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 01-08-2013, 19:39
|
|
|
Sprawdzę te poduszki jak tylko będe miał chwilę, dzięki
Jeszcze jedna sprawa, która może ma wpływ na drganie kierownicy to taka, że czsami kiedy kręce kierownicą w czasie jazdy słychać takie głuche puknięcie jakby z kolumny kierownicy (jakby coś przeskakiwało), a co więcej ostatnio identyczne głuche puknięcie jakby z kolumny kierownicy słychać kiedy w czasie jazdy gdy wcisnę i bez dodawania gazu energicznie puszczę sprzęgło. Czy to walnięta kolumna kierownicza? I czy to może mieć wpływ na te drgania? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-08-2013, 20:42
|
|
|
Dudi84, Moim zdaniem to objawy wcześniej wspomnianych przegubów. |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 06-08-2013, 15:45
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Narazie została zlokalizowana uszkodzona końcówka drążka, więc szykuje się do wymiany i zobaczymy czy coś się poprawi |
|
|
|
 |
aneheli
Forumowicz
Auto: Lancer CK1A 1.3 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: zduńska wola
|
Wysłany: 19-08-2013, 11:31
|
|
|
Miałem podobnie tym bardziej jeżeli słyszysz pukanie w kolumnie, najczęściej nawalało jak oszalałe na kocich łbach. Złap za kolumnę pod kierownicą i ruszaj lewo prawo i zobaczysz, najczęściej wyrabia się element takich wchodzących w siebie "rurek" które mają niwelować siłę przy zderzeniu, wyczujesz to ręką jak przyłożysz ją na łączeniu, ja załatwiłem to po kosztach i na szybko 2 małymi spawikami na łączeniu. Wersja mniej druciarska to wymiana kolumny kierowniczej. |
|
|
|
 |
90alcatraz90
Mitsumaniak
Auto: Carisma 96r. 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Wąsowo
|
Wysłany: 19-08-2013, 12:10
|
|
|
U mnie pomogła wymiana drążka. Wyeliminowane drgania i ściąganie. Pamietaj o ustawieniu zbieżności po wymianie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 22-08-2013, 11:59
|
|
|
Jestem już po wymianie końcówki drążka i ustawieniu zbieżności. Po wszystkim:
- ustały głuche puknięcia przy szybkim puszczaniu sprzęgła podczas jazdy
- nie wiem jak z drganiami kierownicy przy prędkości 120km/h i powyżej bo nie miałem jeszcze gdzie przetestować...
- NIE USTAŁY puknięcia podczas kręcenia kierownicą na parkingu i podczas wolnej jazdy. Sprawdzałem kolumnę zgodnie ze wskazówkami i nic tam nie lata...
- najgorsze co pozostało to to, ze samochód myszkuje po drodze tzn. wystarczy lekko trącić kierownicę i samochód ściąga w lewo bądź w prawo. Niezwykle ciężko jest ustawić samochód do ciągłej jazdy na wprost jednak jest to możliwe, ale sporo się trzeba namęczyć. Po skręcie kierownica nie wraca do idealnego ustawienia na wprost. Podkreślam, że zbieżność ustawiona.
Wydaje mi się że to będą jednak te nieszczęsne poduszki i łożyska amorków. Jak je zdiagnozować bez ściągania? Nie chce wyrzucać niemałych pieniędzy w błoto, więc wolałbym być pewny, że to to.
Druga opcja to może maglownica. Również poproszę o wskazówki jak dokonać diagozy. |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 22-08-2013, 13:26
|
|
|
to myszkowanie to zbieznosc ale jak mowisz ze jest ustawiona to stawialbym na ogumienie.
piszesz ze tez zmienione - ale czy po zdjeciu kola stoi ono prostopadle do podloza? jesli sie przewaraca albo jest mocno wychylone to po zalozeniu na auto tez nie pozwoli na samobiezne wyprostowywanie kierownicy. nic nie kosztuje to, trwa mniej niz pol godziny - a sprawdzic warto przed pojsciem dalej. |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 22-08-2013, 18:15
|
|
|
Co do opon to ściąganie miałem na starych oponkach i myślałem właśnie, że to przez nie, ale kiedy kupiłem nowe to sytuacja identyczna i niezależna od tego która opona na którym miejscu się znalazła więc to nie wina opon, ani tez nie wina ciśnienia w oponach, bo też sprawdzam i jest ok. Zawieszenie też bez luzów, bo było sprawdzane. Jedyne co mi przychodzi do głowy to poduszki amorków i maglownica bo coś nie wierze, że koleś źle ustawił geometrie. Jak sprawdzić te dwa elementy żeby nie robić bez sensu? |
|
|
|
 |
aneheli
Forumowicz
Auto: Lancer CK1A 1.3 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: zduńska wola
|
Wysłany: 23-08-2013, 14:03
|
|
|
Jeżeli maglownica to zobacz jaka jest różnica w pukaniu na zgaszonym i zapalonym silniku kręcąc na postoju kierownicą, jeżeli na zapalonym jest dużo (nie mało bo mało jest zawsze i wszędzie:) ciszej to może na nią wskazywać.
Ten łącznik który ci opisywałem jest na tym zdjęciu po środku z takim jak by nitem, miejsce gdzie wchodzi jedna rurka w drugą
 |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 24-08-2013, 16:39
|
|
|
Dzięki za wskazówki W przyszłym tygodniu autko będzie u mechanika w sprawie wymiany przewodów paliwowych więc przy tej okazji postaram się ustalić co powoduje to pukanie w kierownicy i ściąganie podczas jazdy. |
|
|
|
 |
|