[CS9 2.0DOHC] Dławienie się po wymianie uszczelki + wyciek |
Autor |
Wiadomość |
KrisU_chiha
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII CS9A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2024 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2025, 15:46 [CS9 2.0DOHC] Dławienie się po wymianie uszczelki + wyciek
|
|
|
Hej, ostatnio w Miśku zmieniłem uszczelkę pokrywy zaworów oraz zrobiłem płukankę. Po tym zabiegu do ok. 2,5 tyś silnik się dławi, po tym progu już nic się nie dzieje. Dodatkowo dzień po naprawie i przejechaniu ok. 40km bagnet pokazuje minimum, pod samochodem mała kałuża się zrobiła ale nie na tyle by z max spadło do minimum. Wie ktoś może ile jest pomiędzy minimum a maximum? W razie czego jaką uszczelkę do miski polecacie? Bo stawiam, że to tam cieknie.
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 817 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20906 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-02-2025, 16:44
|
|
|
Między miską a blokiem nie ma uszczelki tylko uszczelniacz.
Płukanki robiłeś co wymianę oleju? |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
KrisU_chiha
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII CS9A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2024 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2025, 17:03
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Płukanki robiłeś co wymianę oleju? |
Płukankę zrobiłem pierwszy raz od posiadania auta (jakieś półtora roku). Poprzedni właściciel jeździł 40km dziennie po polnych drogach na niskich obrotach a, że wymieniałem uszczelkę pod pokrywą to stwierdziłem, że nie zaszkodzi przeczyścić płukanką. No i coś się odkleiło i rozszczelniło |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 642 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24155 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-02-2025, 17:42
|
|
|
KrisU_chiha napisał/a: | ile jest pomiędzy minimum a maximum? | przeciętnie 0.5 - 1 litra, zalejesz 0.7 i będzie dobrze
zanim zaczniesz zrzucać miskę, to umyj silnik i zobaczysz skąd cieknie, bo niestety wymiana uszczelki pokrywy to najczęściej oznacza, że nowa cieknie |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 817 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20906 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-02-2025, 17:45
|
|
|
Najpierw znajdź skąd cieknie.
Przyjrzyj się pokrywie zaworów skoro ostatnio wymieniałeś uszczelkę. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
KrisU_chiha
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII CS9A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2024 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2025, 18:05
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | KrisU_chiha napisał/a: | ile jest pomiędzy minimum a maximum? | przeciętnie 0.5 - 1 litra, zalejesz 0.7 i będzie dobrze
zanim zaczniesz zrzucać miskę, to umyj silnik i zobaczysz skąd cieknie, bo niestety wymiana uszczelki pokrywy to najczęściej oznacza, że nowa cieknie |
Tylko czy w 1 dzień i ok. 40km by spadło od max do minimum? Po wymianie wlałem ok. 4,3l oczywiście uszczelkę też sprawdzę. A macie pomysł co można sprawdzić z tym przerywaniem? Bo do tych 2,5 tyś obrotów przerywa i strzela z rury, jak mu wdusze gaz jadąc (też poniżej 2,5) to również się dławi i strzela z rury. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 817 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20906 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-02-2025, 18:31
|
|
|
Masz LPG?
Błędy sprawdzałeś? |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
KrisU_chiha
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII CS9A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2024 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2025, 18:33
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Masz LPG?
Błędy sprawdzałeś? |
Mam LPG ale zacina i na jednym i na drugim. Jeśli chodzi o błędy to sypie o 1 sonde i 1 kat |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 817 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20906 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-02-2025, 18:59
|
|
|
1 sonda odpowiada za dobór mieszanki więc pewnie bym zaczął od jej wymiany. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
KrisU_chiha
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII CS9A 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2024 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2025, 22:24
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Najpierw znajdź skąd cieknie.
Przyjrzyj się pokrywie zaworów skoro ostatnio wymieniałeś uszczelkę. |
Auto nie jeździ od piątku od godziny 17, położyłem dzisiaj rano kartony i trochę na nie skapało czyli raczej gdzieś u dołu jest przeciek. Jutro będę miał dostęp do podnośnika to zobaczę dokładnie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 642 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24155 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-02-2025, 08:03
|
|
|
Płyny mają tę cechę, że spływają z góry na dół - masz zwykły rzędowy silnik i mnóstwo miejsca do obserwacji. Im wcześniej zajrzysz tym lepiej, bo jak się zapaskudzi cała okolica, to ciężko stwierdzić miejsce wycieku.
W Warszawie to bym podjechał do serwisu Mitsumaniaków, tam chłopaki bez problemu postawią diagnozę. |
|
|
|
 |
|