Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4G63] Szarpie na niskich obrotach
Autor Wiadomość
luqash 
Forumowicz


Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 47
Skąd: NL
Wysłany: 13-06-2015, 22:28   [4G63] Szarpie na niskich obrotach

Od jakiegoś czasu mam problem, że na obrotach poniżej 2000 często występują szarpnięcia, silnik się ułamek sekundy dławi. Im wyższy bieg tym większy problem. Im więcej daję gazu, tym większy problem.
Myślę, że 4g63 nie powinien mieć problemu z rozpędzeniem się od 50 km/h na 5 biegu bez zacięć. Jest wtedy 1500rpm. Z resztą problem występuje także na 2, 3 i 4 biegu.
Problem widoczny zarówno przy jeździe na benzynie jak i na gazie (tu oczywiście częściej). Na wyższych obrotach silnik pracuje idealnie.

Gaziarz stwierdził, że na 100% gubi gdzieś iskrę, ale sprawdzałem w nocy i na mokro i nic nie widać.
Ponadto niedawno, zanim problem zaczął się pojawiać wymieniłem przewody zapłonowe na NGK oraz świece. Podmieniałem też gumowe połączenia od cewekdo świecy i to samo.

Pozostała cewka, czy może istnieje opcja, że coś innego jest przyczyną tego "haczenia"?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12606
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-06-2015, 07:44   

Po pierwsze 1500 obrotów na 5 tym biegu to dużo za mało na rozpędzanie. Co najwyżej na utrzymywanie prędkości... Ale szarpać i tak nie powinno.

A jeśli po wymianie czegoś tak się zaczęło dziać, to nie każda nowa część jest na 100% sprawna... Więc może podmień świece na stare?
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-06-2015, 09:25   Re: [4G63] Szarpie na niskich obrotach

luqash napisał/a:
Gaziarz stwierdził

Gaziarz powiadasz... zasadnicze pytanie: czy na benzynie też tak jest.
Test:
1. Odpinasz akumulator na 20 minut celem zresetowania nastaw mogących być spowodowanych błędem strojenia LPG
2. Po ponownym podpięciu czekasz aż silnik się zagrzeje i ruszasz w drogę NIE przełączając na LPG
3. Testujesz ten efekt
Ostatnio zmieniony przez cefaloid 14-06-2015, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23625
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2015, 09:27   

Sprawdź jeszcze cewki pod kątem przebić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
luqash 
Forumowicz


Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 47
Skąd: NL
Wysłany: 14-06-2015, 17:29   

krzychu napisał/a:
Po pierwsze 1500 obrotów na 5 tym biegu to dużo za mało na rozpędzanie. Co najwyżej na utrzymywanie prędkości... Ale szarpać i tak nie powinno.


Oczywiście to nie są obroty na jakich normalnie jeżdżę, ale na rondach, skrzyżowaniach itp ma się te 1500 na 2 biegu przy 25 km/h i to jest największy problem.

cefaloid napisał/a:
luqash napisał/a:
Gaziarz stwierdził


3. Testujesz ten efekt


Tak zrobiłem i na benzynie jest to samo. Mam wrażenie, jakby problem się nasilił.

Dodatkowo zauważyłem falowanie obrotów na gazie na postoju- między 400-600.
Wcześniej było normalnie i na gazie i na benzynie - stałe obroty na rozgrzanym silniku -około 800, więc to nie wina instalacji gazu.
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 14-06-2015, 18:44   

Jeśli starych świec nie wyrzuciłeś to założyć i zobaczyć czy problem ustąpił. Ja przestałem już kupować świece NGK po tym jak ostatni komplet powypalał się po przebiegu niecałych 10 tyś. Mój gazownik mówi że odkąd są robione poza Japonią to coraz więcej się trafia felernych.
Od 3 wymian zakładam świece DENSO i spokojnie robię 30 tyś.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 21-06-2015, 18:17   

Kolego jak u Ciebie, znalazłeś już przyczynę szarpania? Mojego też coś zaczęło szarpać
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
luqash 
Forumowicz


Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 47
Skąd: NL
Wysłany: 21-06-2015, 21:06   

Niestety stare świece trafiły już dawno do kosza, zamówiłem nowe i czekam. Prawdopodobnie to właśnie jest problemem, bo czytałem, że Mitsu słabo toleruje kiepskiej jakości świece, a gazownik wsadził mi jakieś czeskie "do gazu" za jakieś 15 zł sztuka. Jak wymienię, to napewno napiszę co i jak.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 21-06-2015, 21:56   

Ale jaja wyciągną irydowe a wsadził zwyklaki, widzę gość ma pojęcie. U mnie cewki ok podmieniałem, krokowy też, przepustnica była czysta, jeszcze czepiał bym się czujnika położenia przepustnicy. Ale jeszcze poczekam jak wymienisz świeczki może to to, bo objawy dokładnie takie same
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
luqash 
Forumowicz


Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 47
Skąd: NL
Wysłany: 21-06-2015, 22:09   

W sumie myślałem jeszcze o przeczyszczeniu krokowego, bo podobno inny mechanik zauważył, że kiedyś, jeszcze na benzynie zgasł na biegu jałowym, gdy był nie rozgrzany silnik. Ale nie zabrałem się za to, bo ja nigdy takich objawów nie uświadczyłem.
Ostatnio także podmieniałem cewki zapłonowe z jedną nową, w różnych kombinacjach, więc raczej to nie cewka wariuje. Przewody ok.
 
 
japer 
Forumowicz

Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 35
Skąd: Jasło
Wysłany: 22-06-2015, 18:02   

Witam. Panowie mam to samo odkąd kupiłem auto i przymierzam się do wymiany kabli zapłonowych bo wydaje mi się ze mogą łapać przebicia, jak będe po wymianie dam znać czy pomogło.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 23-06-2015, 22:31   

Luzik japer, choć wątpię by kable coś pomogły. Ale napisz o efektach.


No i u mnie się sprawa wyjaśniła, a mianowicie ułmany kruciec od map sensor od lpg. Nie podejrzewałem świeżej instalacji. Jednak plak najlepszy. :mrgreen:
Nie mniej jednak wolne obroty mam teraz na tysiączku co tym razem nie tak, jakaś adaptacja czy co?
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
luqash 
Forumowicz


Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 47
Skąd: NL
Wysłany: 27-06-2015, 22:40   

U mnie problemem były świece, dziś wymieniłem na Denso, przejechałem ponad 100 km w mieście i na trasie, i nie uświadczyłem żadnych problemów, także nie zauważyłem falowania obrotów.
Świece jakie wsadziłem to VW20

Natomiast stare to były BRISK Silver DR15YS-9 "specjalnie do lpg" 12 zł/szt. Wydają się dobre do cinquacento :wink: .

cobretti napisał/a:

Nie mniej jednak wolne obroty mam teraz na tysiączku co tym razem nie tak, jakaś adaptacja czy co?


Na benzynie i lpg tak samo?
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 28-06-2015, 12:05   

Zgadza się, i na gazie i benzynie. Nie mniej jak by się coś normowało potrafi trzymać ok 700 a czasem 900, bynajmniej nic nie szarpie i chodzi jak pszczółka. :D
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Trener 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Poznań
  Wysłany: 04-11-2023, 13:56   

Kurde, mam to samo.
Wymieniłem już obie cewki (po tej wymianie przestał szarpać do połowy kolejnego dnia), potem świece na nowiutkie irydowe Denso TT (i znów przez jakiś czas było dobrze - choć muszę przyznać, że po tych dwóch wymianach szarpanie bardzo złagodniało, bo wcześniej nie dało się praktycznie jeździć), wyczyściłem przepustnicę i dolot środkiem od Liqui Moly (świeci się teraz jak nowa), wymieniłem silniczek krokowy - wszystkie części nowe - zresetowałem komputer, zrobiłem nową adaptację... I nic, ciągle poszarpuje, i na benzynie, i na gazie (choć na benzynie delikatniej). Poza wymianą czujnika położenia przepustnicy, nie mam już innych pomysłów.

Jak teraz o tym myślę, to mam wrażenie, że to nawarstwiało się od dawna. Odkąd pamiętam, potrafił poszarpywać na piątym biegu gdy cisnąłem go na autostradzie powyżej 120km/h, ale myślałem, że to wina któregoś wtryskiwacza gazu (V gen. Vialle LPI). Teraz poszarpuje już nawet na luzie i podczas przyspieszania.
Aha, rozrząd i filtr powietrza też wymieniłem na nowy. W sumie niedługo po wymianie filtra zaczął się psuć, ale to już chyba nie ma z tym nic wspólnego.

Będę wdzięczny za pomysły co jeszcze ewentualnie sprawdzić/wymienić.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.