Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.8 gdi 2000
Autor Wiadomość
daniel.z
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2007, 19:23   Carisma 1.8 gdi 2000

Witajcie. Jestem właścicielem Carismy 1.8 gdi od tygodnia. Przy zakupie falowały obroty na biegu jałowym do ok.2000 i czasem spadały na 800. Odłączyłem akumulator i teraz po nagrzaniu silnika obroty spadają i auto gaśnie. Może ktoś wie jaka jest tego przyczyna. za info z góry dziękuję
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-01-2007, 19:27   

Przeczysc przepustnice-powinno pomoc!!
W wiekszosci, to ona jest odpowiedzialna za "skaczace obroty". ...Ale raczej przyzwyczaj sie do delikatych "ruchow" wskazowki obrotomierza.
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Tanpit
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2007, 19:39   

Witam. Po zakupie auta mialem taki sam "problem", ale wyczyszczenie przepustnicy go zlikwidowalo. Widze, ze jestes z Wroclawia, wiec polecam wizyte w tym oto miejscu:

JETRONIC
ul. Opolska 159
Wrocław

Pozdrawiam.
 
 
daniel.z
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2007, 20:31   

Dzięki za podpowiedzi. Więc zrezygnuje z podłaczenia pod komputer bo to chyba niewiele pomoże? Z chęcią podjechał bym na tą opolską , ale w tej chwili jestem w Angli więc muszę się pomęczyć na podwórku.:) Jeżeli moglibyście mi podać jakieś wskazówki odnośnie dostania się do tej przepustnicy i wyczyszczenia to by było fajnie. Dzięki
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-01-2007, 22:14   

jest w FAQ na przykładzie silnika 2.4 GDI

[ Dodano: 14-01-2007, 22:31 ]
niestety nie moge sie linka doszukać, a coś mi świta, że gzieś ostatnio widziałem...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2007, 22:50   

no to cię zmartwie w carismie po lifcie przepustnica ma troszke inna budowe i czyszczenie jej nie wiele daje w sumie nie powinno dac nic. Doradzam czyszczenie całego dolotu a nie tylko przepustnicy.
Co do czyszczenie to poszukaj gdzies dawałem opis a... http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm

nie zapomnij zaprogramowac kompa jak odłaczałes klemy z akumukatora.
pozdro
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 14-01-2007, 23:01   Re: Carisma 1.8 gdi 2000

daniel.z napisał/a:
Przy zakupie falowały obroty na biegu jałowym do ok.2000 i czasem spadały na 800. Odłączyłem akumulator i teraz po nagrzaniu silnika obroty spadają i auto gaśnie. Może ktoś wie jaka jest tego przyczyna. za info z góry dziękuję

Wiem, ze koledzy, którzy sie przede mną wypowiadali to kompetentny zespół.
Ja jestem laikiem i jak w przypadku czyszczenia przepustnicy się zgodzę bo falujące obroty były przed zakupem to kolega pisze, że odłączył akumulator.Jest przecież na forum cały temat poświęcony uczeniu komputera prawidłowych obrotów po zresetowaniu czytaj odpięciu akumulatora.
Ale to tylko moje skromne spostrzeżenie....
Tak wiec najpierw czyszczenie a nastepnie reset i "nauka obrotów"
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=5910
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-01-2007, 07:14   

NIe wiem dlaczego piszesz że przepustnica jest inna, są dwa rodzaje sterowana na linkę i na silnik i tylko tym się różnią jak czyści przepustnicę z jej demontażem to nie ma żadnej różnicy i tak wszystkie doloty przedmucha i przemuje benzynką tylko trzeba kupic nową uszczelkę pod przepustnicę.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
daniel.z
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2007, 13:56   

Serdeczne dzięki za podpowiedzi. Wyczyściłem przepustnice tylko od zewnątrz, a już pomogło. Kupię uszczelkę i zdemontuje całkowicie, bo na pewno od środka jest jeszcze pełno nagaru. Pozdrawiam
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-01-2007, 14:58   

Przy odkręcaniu trzeba mieć anielską cierpliwość i zgrabne rączki ale wszystko ładnie się odkręca i jak masz trochę zdolności manualnych to dasz radę.
Jakieś świństwo do czyszczenia typu benzynka, potem rozpuszczalnik aby odtłuścić i jazda. Jak możesz to rób zdjęcia przydadzą się do FAQ
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 15-01-2007, 19:02   

Student napisał/a:
Jakieś świństwo do czyszczenia typu benzynka, potem rozpuszczalnik aby odtłuścić i jazda. Jak możesz to rób zdjęcia przydadzą się do FAQ

Popieram! Zrób koniecznie zdjecia ! Czekamy...
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 00:18   

Student napisał/a:
NIe wiem dlaczego piszesz że przepustnica jest inna, są dwa rodzaje sterowana na linkę i na silnik i tylko tym się różnią jak czyści przepustnicę z jej demontażem to nie ma żadnej różnicy i tak wszystkie doloty przedmucha i przemuje benzynką tylko trzeba kupic nową uszczelkę pod przepustnicę.



no to od poczatku pisze bo widze róznice przynajmniej tak mi sie zdaje. Niestety nie mam innych fotek wiec daje co mam.

Ale od poczatku moja przepustnica po lifcie


teraz ta stara przed liftem na linke


a róznice to te małe otworki, linka
Zdjecia starej przepustnicy pochodza z posta :
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3421


poprostu u mnie te otworki sa za przepustnica i ona o wiele mniej sie zanieczyszcza dlatego w serwsie czasmi można usłyszec że w carismach po lifcie nie daje nic czyszczenie przepustnicy, moge sie mylic... wiec mnie poprawcie.
pozdro
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 16-01-2007, 06:58   

CO do otworów to masz rację ale przepustnica znieczyszcza się najbardziej właśnie za nią a nie z przodu, nie wiem dlaczego ktoś ci powiedział że przepustnica brudzi się przed wlotem, u mnie nagar zawsze jast z tyłu.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-01-2007, 10:58   

Brudzi się ,,za plecami'' analogicznie jak auta hatchback brudzą się na tyle z racji zawirowań opływającego powietrza. Przeniesienie tych otworków za przepustnicę dało to że jak przepustnica jest zamknięta to i tak silnik może z tych otworków ciągnąć co mu tam trzeba (chyba spaliny poprzez EGR?) a jak były przed przepustnicą to aby ciągnąć musiała być ona lekko uchylona itp. a poza tym dochodzą jeszcze sprawy pod/nad ciśnień przed/za przepustnicą.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
romus
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 18:13   

Otworki dostarczają powietrze do silnika krokowego który steruje obrotami biegu jałowego gdy przepustnica jest zamknięta. Przepustnica sterowana silnikiem nie potrzebuje drugiego krokowca gdyż sama sie uchyla dając powietrze dla wolnych obrotów. Zawór erg znajduje sie chyba gdzieś dalej, bo przed przepustnicą nic nie widać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.