 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ile spala benzyny Colt Gti 1,8 16V |
Autor |
Wiadomość |
Seba_Wr [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2007, 19:33 Ile spala benzyny Colt Gti 1,8 16V
|
|
|
Witam wszystkich nie daje mi spokoju jedna myśl, chciałbym zamienić swojego colta c51 na c5X GTI. widziałem kilak na mobile de z całkiem niezłe piniądze ale jeżdże dużo samochodem (głownie do pracy) i trszke mnie odstrasza myśl o tankowaniu tego małego potwora, oczywiście po zakupie chciałbym do niego założyć sekwencyjny wtrysk gazu. Może przy okazji ktoś wie ile gazu taki samochód może spalić gazu?
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrowiam wszystkich mitsumaniaków |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2007, 21:27
|
|
|
Seba_Wr napisał/a: | trszke mnie odstrasza myśl o tankowaniu tego małego potwora, oczywiście po zakupie chciałbym do niego założyć sekwencyjny wtrysk gazu |
Już lepiej zostań przy swoim 1.3 jeśli chcesz zgwałcić GTI gazem. |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2007, 21:52
|
|
|
Dokladnie- MISKI NIE LUBIĄ GAZU |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-01-2007, 21:59
|
|
|
Gabek_82 napisał/a: | Dokladnie- MISKI NIE LUBIĄ GAZU |
A masz misia na gaz, że taką opinię wystawiasz??
Mój samochód przejechał ponad 120kkm na gazie I generacji i bardzo mu to paliwo smakuje. To że w samochodzie z LPG coś się dzieje to w 90% wina użytkownika i złego serwisowania.
Do gti jeśli już tylko wkładałbym właśnie sekwencyjny - nie będzie spadku mocy na benzynie i problemów z regulacją jeśli zrobi się to w pożądnym warsztacie.
Myślę, że z 12L LPG będzie siorbał na pewno |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2007, 22:01
|
|
|
czyli jak wytlumaczysz ze wieksza czesc uzytkownikow miskow ma problemy na "gazie"?
ps. nie mam gazu i nie zamierzam truc mojego ciorta |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 24-01-2007, 22:30
|
|
|
moj galanciorek ma gaz . ( I generacji )
i nic zlego na gaziurze sie nie dzialo ( procz tego ze auto wogule nie przyspieszalo sie znaczy nie mialo kopa )
teraz od wsadzenia nowej glowicy ,misior jezdzi tylko i wylacznie na benzynce (jeszcze ani razu nie byl tankowany gaziuuurem )
ale tak jak mowie, na gazie nic nie strzelalo , nic nie prychalo
zalozyc dobra instalacje do tego czlowieka ktory bedzie wiedzial jak to wszystko ogarnac i dbac |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-01-2007, 22:36
|
|
|
Uzytkownik Pudel ma colta gti (chyba ze juz sprzedal) i z tego co wiem ma gaz 4 generacji i kosztowalo go to cos kolo 4 tys zl.
mam nadzieje ze sie nie pomylilem, ale o spalanie to juz Jego pytaj |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-01-2007, 22:50
|
|
|
Gabek_82 napisał/a: | czyli jak wytlumaczysz ze wieksza czesc uzytkownikow miskow ma problemy na "gazie"? |
Tym, że montowali LPG u pana Henia, że nie regulowali instalacji co najmniej 2 razy w roku (wiosna i jesień) kiedy skład gazu się zmienia, że przykręcali sobie kurki na wężu żeby mniej paliło, nie dbali o układ zapłonowy.
Nie ma że "nie lubią" - jak jest poprawnie zainstalowane i wyregulowane to każdy lubi.
Warunek jest taki, że przed montażem auto musi być 100% sprawne jeśli chodzi o silnik. Podstawy to nowe:
-świece
-przewody WN
-filtr powietrza
-sprawna sonda lambda |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2007, 23:20
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | moj galanciorek ma gaz . ( I generacji )
i nic zlego na gaziurze sie nie dzialo ( procz tego ze auto wogule nie przyspieszalo sie znaczy nie mialo kopa ) |
Rafal_Szczecin napisał/a: | teraz od wsadzenia nowej glowicy ,misior jezdzi tylko i wylacznie na benzynce |
Może się mylę, ale czy nie pisałeś kiedyś, że w tym zagazowanym Galancie nie szło wyregulować zaworów? (tzn. po regulacji było OK przez bardzo krótki czas a później znów hałasowały)?
Dlaczego założyłeś inną głowicę-tamta powiedziała pa pa?
Nie zrozum mnie źle, nie czepiam się tylko pytam z ciekawości.
Swoją drogą mój poprzedni Colt (w podpisie) miał LPG I generacji i po ustawieniu zaworów silnik pracował cicho najwyżej miesiąc. Później znów było je słychać. I tak w kółko. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 24-01-2007, 23:25
|
|
|
Hugo napisał/a: | Może się mylę, ale czy nie pisałeś kiedyś, że w tym zagazowanym Galancie nie szło wyregulować zaworów |
tam jest hydrauliczne kasowane luzu zaworowego wiec nie idzie nic ustawiac
ale byl taki problem, ze gdy auto jezdzilo na gazie slychac bylo zaworki, natomiast jezdzac na benzynce dzwiek ten uciszal sie ( nie mylic z ustepowal ) .
teraz odkad jest nowa glowica - tak poprzednia powiedziala papa - pekla w dwoch miejscach, a jak musialem sie nagimnastykowac zeby kupic glowice do 2,0 8v to lepiej nie pytaj teraz tak jak mowie, galancior jezdzi tylko i wylacznie na benzynie ( i to tylko z orlenu ) zaworki sobie nadal halasuja lecz nie jest to juz tak uciazliwe ( misiek na liczniku ma 205 tys km, z czego wiem ,ze do tego przebiegu trzeba dodac 30 tys - wymieniony licznik, ile przekrecili w komisie to nie wiem, chociaz wtedy nie bylo takie czasy ze przekrecano - auto odkupione z komisu w 2003, gaziur montowany w 2001 ) auto nie bedzie oleju . |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-01-2007, 23:58
|
|
|
Hugo napisał/a: | Swoją drogą mój poprzedni Colt (w podpisie) miał LPG I generacji i po ustawieniu zaworów silnik pracował cicho najwyżej miesiąc. Później znów było je słychać. I tak w kółko. |
Za uboga mieszanka (źle wyregulowana instalacja) - nadpalało zawory i luz się zmniejszał.
U siebie po 15kkm od poprzedniej regulacji zaworów sprawdzałem i nie było co regulować... |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 25-01-2007, 00:01
|
|
|
Hugo ,i co wkoncu z tym czerwonym coltem ? zrobiles go ? ile wyniosla naprawa, no i najwazniejsze, jak sie jezdzi ? |
|
|
|
 |
pudel [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 03:47
|
|
|
karolgt napisał/a: | Uzytkownik Pudel ma colta gti (chyba ze juz sprzedal) i z tego co wiem ma gaz 4 generacji i kosztowalo go to cos kolo 4 tys zl.
mam nadzieje ze sie nie pomylilem, ale o spalanie to juz Jego pytaj |
Już go nie mam, ale jeździłem Coltem GTI z sekwencyjnym wtryskiem "Omegas" i od momentu montażu instalacji aż do sprzedaży auta (50 tyś km) nie było żadnych problemów, na hamownii okazało się że moc na gazie wynosi 138KM, także niewielka różnica w stosunku do serii. Zużycie w mieście przy ostrej jeździe nie przekroczyło nigdy 12 litrów LPG. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-01-2007, 08:51
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | Hugo ,i co wkoncu z tym czerwonym coltem ? zrobiles go ? ile wyniosla naprawa, no i najwazniejsze, jak sie jezdzi ? |
Stoi rozkręcony w garażu. Wymontowałem przepływomierz, puszkę filtra powietrza, akumulator, zbiorniczek płynu itd. Błotnik pod kolor w idealnym stanie już mam, dzisiaj lub jutro będzie maska pod kolor od tego samego auta i reflektor.
Co do zniszczeń po rozkręceniu prawego narożnika:
-górna (nie wiem jak się to nazywa-podłużnica?) jest zagięta do środka 5 cm,
-kielich cofnięty w kierunku kabiny 1,5 cm,
-poza tym kosmetyka, tu puknąć, tam podgiąć,
-prawe koło i zawieszenie nietknięte,
Moim zdaniem i blacharza (który był obejrzeć auto) zniszczenia są niewielkie.
Niestety najbliższe terminy naprawy dopiero za miesiąc. Więc muszę czekać.
Kompletuję w tym czasie potrzebne części.
Ogólnie przejrzałem całe auto dokładnie i stwierdzam, że napewno nigdzie indziej nie był bity. Jest naprawde bardzo zadbany. Wnętrze jest jak nieużywane, podobnie zapasówka jak nowa. Na podwoziu gdzieniegdzie ślady korozji, ale wiek robi swoje.
Jestem zadowolony z zakupu. Ostatecznie dałem za niego 3400 zł+prawy kierunek gratis.
Tylko to czekanie mnie wykańcza...
Aha, gdy go przywiozłem, przywiązałem zderzak, zabezpieczyłem maskę i się kawałek przejechałem. Już go kocham...Sztywne zawieszenie, absolutnie nic nie puka ani nie stuka, biegi chodzą jak marzenie i co ciekawe po puszczeniu kierownicy w ogóle nie ściągał. Więc geometria raczej jest OK.
Dzisiaj wykręcam ECU profilaktycznie i daję kolesiowi-wymieni kondziory.
Wyczyściłem już przepustnicę i jak go skręcę wyreguluję obroty.
[ Dodano: 25-01-2007, 09:32 ]
josie napisał/a: | Za uboga mieszanka (źle wyregulowana instalacja) - nadpalało zawory i luz się zmniejszał. |
Miałem tego Colta 1,5 roku i 2 razy byłem na regulacji. Spalanie to max. 8l LPG/100 km (ale to już musiałem go naprawdę męczyć). Średnio spalał 7 litrów. Trochę mało, ale tak został wyregulowany na analizatorze spalin i w dodatku przez najlepszego fachowca z zachodniej Polski. Tutaj problem może tkwić w przebiegu silnika: licznikowe 230 000 (licznik z obrotomierzem od 1.5 już był założony) można wsadzić między bajki. Ja wnioskując po tym jak pracują Wasze silniki (wyczytane z forum) w porównaniu z moim dawałem mu 230 000 x 2 spokojnie...albo wyjątkowa niedbałość poprzedniego właściciela (nie wymienianie oleju na czas, filtrów itp.). |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 09:40
|
|
|
Nikt mi nie przegada, ze gaz do sportowej sie nalezy.
Z calym szacunkiem dla tych, ktorzy zakladali gaz do GTi ale to sie mija z celem.
Ja rozumiem, ze oszczednosci przede wszytkim ale za co karacie te piekne silniki ?
Co one Wam zrobily. Zal mi sie robi jak to czytam.
Wybieramy albo przyjemnosc (a na przyjemnosci nie szczedzimy pieniedzy) albo ekonomia i wozenie sie do pracy. |
|
|
|
 |
|
|