Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pęknięty przewód hamulcowy
Autor Wiadomość
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-08-2013, 19:15   Pęknięty przewód hamulcowy

Czy ktoś w trakcie użytkowania Carismy spotkał się z przypadkiem pęknięcia przewodu hamulcowego podczas jazdy ?
Oczywiście wiem, że takie zdarzenia mają miejsce w różnych markach i typach samochodów, ale mają raczej charakter incydentalny. Ostatnio zainteresowałem się tym tematem, ponieważ na forum Volvo można znaleźć obszerny wątek dotyczący tej kwestii. Użytkownicy 40-stek opisali przynajmniej kilkanaście przypadków pęknięcia przednich elastycznych przewodów hamulcowych. Zauważyłem pewną prawidłowość, że w większości dotyczy to egzemplarzy poliftingowych, ale może to wyłącznie zbieg okoliczności. Przyznam, że bardzo mnie to zaniepokoiło bo to jednak konstrukcja bliźniacza do Carismy, a czym takie zdarzenie potencjalnie grozi nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Miałem podobną sytuację kilkanaście lat temu, kiedy w maluchu zapadł mi się pedał hamulca z powodu awarii cylinderka. Pomimo, iż prędkość niewielka i na szczęście sytuacja na drodze nie była "podbramkowa" zapewniam, że uczucie jest bardzo nieprzyjemne.
Zastanawiam się czy w takim razie wymienić profilaktycznie chociaż przód i ewentualnie jakiego producenta wybrać. Jeśli mieliście taki przypadek proszę o jego potwierdzenie, może uda nam się ustalić czy jest to powtarzalna usterka w naszych samochodach.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-08-2013, 19:22   

Warto organoleptycznei obejrzeć prxzewody, czesto zdarza się tak, że wpierw pęka zewnętrzna osłona, jak już ona jest uszkodzona to dochodzi do uszkodzenia i pękania oplotu, zatem to pierwsze na co nalezy zwrócić uwagę ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-08-2013, 19:29   

Wiem, zawsze przy każdej okazji, najczęściej podczas wymiany kół zima/lato kontroluje stan przewodów, ale mimo wszystko "obleciał" mnie strach, bo nigdy pewności nie ma, że widoczna na zewnątrz osłona gumowa przewodów odzwierciedla ich rzeczywisty stan. Opisane przypadki pękających przewodów w Volvo mogłyby wskazywać, że przynajmniej jakaś partia tych elementów montowanych fabrycznie miała trwałość znacznie poniżej przeciętnej.
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 29-08-2013, 19:36   

Nie wiem czy w samochodach też ale w motocyklach jest pewna zasada. Trzeba chwycić przewód hamulcowy i naciskać na hamulec. Jeśli w ściskanym przewodzie czuć "tętno" to taki przewód nadaje się do wymiany.
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 01-09-2013, 19:56   

misibiczi, przy okazji sprawdzania przewodów hamulcowych koniecznie sprawdź te sztywne biegnące do tyłu, mam tu na myśli miejsce pod plastikową osłoną przy tylnym lewym kole! Ja miałem tam już wyciek bo korozja zjadła je niemal doszczędnie, a w pozostałych miejsca ani śladu korozji! :)
 
 
Rob600 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-09-2013, 10:16   

Co do sztywnych z tyłu to potwierdzam oraz radzę zwrócić uwagę na przewody paliwowe znajdujące się w tym samym miejscu bo raz jak uszkodzony Boeing zacząłem zrzut paliwa na ulicę a że jechałem dosyć szybko i nic nie było czuć, to tylko miły kierowca wyprzedzający moje auto uświadomił mnie o tym fakcie ;) Ja z LPG mogłem pozwolić sobie na rozłączenie pompy paliwa i nie zatarcie jej :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.